نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 9:20 ق.ظ

خلاقیت و نوآوری کلیدواژه اصلی اقتصاد دانش‌بنیان است

خلاقیت و نوآوری کلیدواژه اصلی اقتصاد دانش‌بنیان است

۲۷-۷-۱۴۰۰- مشهد- ایرنا- رییس پژوهشگاه صنعت نفت کشور گفت: خلاقیت و نوآوری کلیدواژه اصلی اقتصاد دانش‌بنیان محسوب می‌شود و مراکز رشد و نوآوری نیازمند انسان‌های خلاق است.

جعفر توفیقی روز سه‌شنبه در همایش ملی فناوری‌های پیشرفته در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که به‌ صورت ویدئوکنفرانس در دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد افزود: امروز همه دانشگاه‌ها باید در نظام حکمرانی خود تجدیدنظر کنند و به سوی تربیت انسان‌های خلاق بروند.

وی ادامه داد: استقلال در مدیریت و فرایندهای داخلی اولین گام در استقلال دانشگاه‌ها به شمار می‌رود که این امر در قانون چهارم توسعه مصوب شده اما تاکنون در عمل  و پیاده‌سازی با موانع و مشکلات مواجه است.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت کشور با بیان اینکه دانشگاه صنعتی قوچان نیز باید در نظام حکمرانی خود تجدیدنظر کند گفت: امروز اعضای هیات‌ علمی دانشگاه‌ها باید در تفکر و قابلیت‌ها بازبینی و بازسازی انجام دهند و در نظام برنامه‌ریزی آموزشی، پژوهشی و درسی تحول ایجاد کنند. 

وی دانشگاه‌ها را در معرض انتظارات وسیع دانست و افزود: این انتظارها باید درست مطرح شوند و مجموعه دانشگاهی نیز در کشور باید در انتظار این تحول بوده و خود را سازگار و منعطف نماید تا پاسخگوی نیازهای جامعه و ارائه راه‌حل‌ها باشد.

توفیقی بابیان اینکه امروز جامعه از دانشگاه علاوه بر دانش تخصصی شایستگی و مهارت دانشجو را نیز انتظار دارد ادامه داد: دانش‌آموختگان دانشگاهی باید با استفاده از استعدادها و توانمندی‌ها نسبت به توسعه پایدار متعهد بوده و توانایی مدیریت کسب‌وکار را داشته باشند.

وی گفت: امروز جامعه نیازمند پژوهش‌های بنیادی بوده و از دانشگاه می‌خواهد با پژوهش‌های کاربردی مشکلات جامعه و صنعت را حل کند لذا دانشگاه علاوه بر حضور در حوزه توسعه فناوری باید در زمینه فناوری‌های نوظهور نیز آینده‌نگری پژوهشی داشته باشد.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت کشور افزود: دانشگاه امروز به بازیگر اصلی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تبدیل‌ شده و جامعه انتظار دارد دانشگاه محور توسعه و تغییر قرار گیرد و عناصر توسعه در آن وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز راه‌حل مشکلات و چالش‌های فراگیر در سطح جهان از مسیر دانش و راه‌حل‌های دانشگاهی عبور می‌کند و سیاستمدار و قانونگذار برای مشکل‌گشایی باید به اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها اتکا کند.

۸۰ مقاله به این همایش ارسال شد

دبیر همایش ملی فناوری‌های پیشرفته در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی نیز گفت: ۸۰ مقاله در ۲ بخش پوستر و سخنرانی با محورهای مهندسی مخازن، مهندسی حفاری، مهندسی بهره‌برداری، مهندسی اکتشاف و زمین‌شناسی، ژئومکانیک نفت، انتقال و ذخیره‌سازی و محورهای حوزه مهندسی شیمی به دبیرخانه این همایش ارسال‌ شده است.

سید مسعود موسوی کندومان، هدف از برگزاری این همایش‌ را تبیین ارتباط میان صنعت و دانشگاه دانست و افزود: شرکت‌کنندگان در این همایش از دانشگاه‌های تهران، فردوسی، قوچان، کاشان و دیگر مؤسسات آموزش عالی هستند و از ۱۰ دانشجوی برتر در این همایش یک روزه تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: مجوز برگزاری چهار همایش ملی برای سال جاری و اولین کنفرانس بین‌المللی در سال ۱۴۰۱ برای دانشگاه صنعتی قوچان اخذ شده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *