نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 12:35 ق.ظ

چین؛ الگوی تحقق اهداف توسعه پایدار سازمان ملل و رهبر نوآوری‌های سبز جهان

۱۹ اکتر ۲۰۲۱- چرخه ابتکار و نوآوری چین در بخش حمل و نقل با ویژگی توسعه دیجیتالی و هوشمند و سبز و سازگار با محیط زیست، به الگویی در زمینه محقق ساختن اهداف توسعه پایدار برای کل جهان تبدیل شده است. کارشناسان و سران صنعتی شرکت کننده در تالار علم و فناوری و نوآوری حمل و نقل پایدار در جریان برگزاری دومین کنفرانس جهانی حمل و نقل پایدار سازمان ملل که اواخر هفته گذشته در پکن به پایان رسید، تاکید کردند که اهمیت قائل شدن برای ابتکار و نوآوری و پیشبرد تکنولوژی ها و فناوری های جدید، تجربه اصلی چین در زمینه توسعه حمل و نقل پایدار محسوب می شوند.

چین؛ الگوی تحقق اهداف توسعه پایدار سازمان ملل و رهبر نوآوری‌های سبز جهان_fororder_nsr-05

«پیتر نیومن» پروفسور دانشگاه «کرتین» استرالیا با اشاره به اینکه چین در زمینه پیشبرد و ارتقاء کاربردهای نوآوری های سبز و سازگار با محیط زیست پیشگام جهان است، گفت یکی از چنین ابتکاراتی که چین در حال حاضر مشغول توسعه آن است، ترامواهای بدون ریلی است که مشابه قطارهای شهری به نظر می رسند اما با یک دهم هزینه لازم و به شیوه ای هوشمندتر تولید شده اند.

این پروفسور دانشگاه «کرتین» افزود: «این نوع نوآوری ها و ابتکارات در حال حاضر در حال رایج شدن هستند و ما را قادر می سازند تا راه های متفاوتی برای حل مشکلات حمل و نقل در جهان به شیوه ای عادلانه و پایدار ایجاد کنیم.»

چین با سرمایه گذاری در بخش تکنولوژی و به روز رسانی و گسترش ساخت زیرساخت ها و کاهش مصرف سوخت، سیستم های حمل و نقل عمومی هوشمند پیشرویی را در شهرها از جمله پکن و شانگهای ترویج کرده است. این در حالیست که داده های موجود حاکی از آن است که بخش حمل و نقل به عنوان منبع و منشاء اصلی آلودگی های هوا و انتشارات گازهای کربنی در جهان، 64 درصد از کل مصرف فرآورده های نفتی و 27 درصد از کل مصرف انرژی را به خود اختصاص داده است.

«گوئو شوگانگ» از مقامات وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین می گوید که به لطف توسعه سریع خودروهای انرژی جدید « NEVs» در چین در طول سال های گذشته، این کشور در حال حاضر بیش از نیمی از کل خودروهای انرژی جدید جهان را داراست؛ چین در عین حال از توسعه تجهیزات حمل و نقلی سبز و سازگار با محیط زیست و نوآوری های تکنولوژیکی مربوط به باتری های نسل جدید و سلول های سوختی حمایت می کند.

«سون زیو» نائب رئیس شرکت ساخت و ساز ارتباطات چین که یک غول ساخت و ساز پروژه های زیر ساختی دولتی محسوب می شود، بر این باور است که چین می تواند سهم عظیمی در توسعه بنادر و شهرهای هوشمند در جهان ایفا کند. این در حالیست که شرکت فوق پیشگامی در اجرای پروسه استانداردسازی توسعه سبز و هوشمند در طراحی و ساخت بنادر، جاده و پل ها را آغاز کرده است.

داده های رسمی نشان می دهند که چین تا پایان سال 2020 میلادی 22 آزمایشگاه ملی، 28 مرکز تحقیقات فنی و مهندسی ملی و 254 پایگاه نوآوری فناوری را در بخش حمل و نقل راه اندازی کرده است.

طبق مقاله سفید منتشر شده با محور توسعه حمل و نقل پایدار چین، این کشور در عین حال با تقویت مداوم سطح نوآوری های فنی و نتایج چشمگیر خود در مسیر تحول سبز در طول دهه های گذشته، دستاوردها و پیشرفت هایی تاریخی بدست آورده است. چین با نگاه به آینده، در مسیر محقق ساختن اهداف توسعه پایدار در دستور کار 2030 سازمان ملل تلاش خواهد کرد و در عین حال به تقویت همکاری های بین المللی در بخش حمل و نقل با هدف ارتقاء توسعه پایدار حمل و نقل برای تمامی کشورها خواهد پرداخت.

http://persian.cri.cn

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *