15 ژوئیه 2021 توسط یوری کاگیاما
در این عکس که توسط شرکت Woven Planet Holdings، منتشر شده است، جیمز کافنر، رئیس اجرایی این شرکت، در طی یک رویداد شرکتی در توکیو در تاریخ 29 ژانویه درباره فناوری تحرک صحبت میکند. این خودروساز ژاپنی در بهبوحه تغییرات جهانی به استفاده از هوش مصنوعی و رباتیک در رانندگی روزمره، رقابت میکند. او میگوید که برای ایجاد تحرک ایمن، به هر دو سختافزار و نرمافزار عالی احتیاج داریم.
تویوتا قصد دارد افراد بیشتری استخدام کند و سرمایهگذاری زیادی در شرکت تابعه Woven Planet خود انجام دهد تا روی فناوری تحرک کار کرده و این خودروساز ژاپنی در میان تغییر جهانی به استفاده از هوش مصنوعی و رباتیک در رانندگی روزمره، همچنان رقابت کند.
جیمز کافنر، مدیر ارشد منابع Woven Planet، گفت: «قدرت سنتی تویوتا در سخت افزار چیزی است که ما هرگز نمیخواهیم آن را از دست بدهیم. برای ایجاد تحرک ایمن، به هر دو سخت افزار و نرم افزار عالی احتیاج داریم. جهان در حال تغییر است. صنعت خودرو این انقلاب صد در صد را پشت سر میگذارد. و بدون آن چگونه ما مطرح میمانیم؟»
Woven Planet که کاملاً متعلق به شرکت تویوتا موتور است، اعلام کرد CARMERA Inc را مستقر در سیاتل و نیویورک خریداری کرده و ارزش معامله اعلام نشده است.
CARMERA متخصص در به روزرسانی پیچیده نقشه برداری جاده است که با استفاده از اطلاعاتی که از طریق منابع جابجایی انبوه مردم از میلیونها وسیله نقلیه تویوتا متصل به شبکه به دست می آید، ارزانتر و سریعتر میشوند.
كافنر گفت: «به دست آوردن مقبولیت اجتماعی برای چنین فناوری به اندازه كامل كردن نرم افزار چالش برانگیز است.»
کافنر در مصاحبهای با آسوشیتدپرس از پورتلند گفت: «وقتی شخصی تصادف میکند، ما با آن فرد همدلی داریم. همه ما اشتباه میکنیم و فکر میکنیم که این ممکن است سر من هم بیاید.»
كافنر كه در هیات مدیره تويوتا و در توكيو مستقر است، خاطر نشان کرد: «ساختن يك سيستم رايانهاي كه به خوبي يك انسان باشد ممكن است به اندازه كافي خوب نباشد.»
در ماه آوریل، Woven Planet سطح 5، بخش خودران Lyft را با قیمت 550 میلیون دلار خریداری کرد. تویوتا در طی همه گیر شدن بیماری کوید وضعیت نسبتاً خوبی را حفظ کرده و پول نقد دارد، در حالی که شرکتهایی که قیمت خوبی نیز ندارند، در حال کوچک سازی هستند. وی افزود که این موارد فرصتهای سرمایه گذاری است.
تیم Woven Alpha Woven Planet در حال توسعه یک پلتفرم نقشه برداری خودکار است. این موسسه که پیش از این، موسسه تحقیقات تویوتا نامیده میشد، از سال 2018 با CARMERA همکاری میکند.
کوجی اندو، تحلیلگر خودرو با SBI Securities Co. در توکیو گفت، همه خودروسازان بزرگ در حال کار بر روی فن آوریهای مشابه هستند و هیچ کس جلوتر از دیگری نیست.
اندو گفت: «ما در مورد دو یا سه دهه آینده صحبت میکنیم و صادقانه بگویم که هیچ کس با اطمینان وضعیت آینده را نمیداند.» به همین دلیل است که خودروسازان برای جلوگیری از شرطبندیهای خود در چندین بازیکن مشارکت یا سرمایه گذاری میکنند. اما یک چیز که واضح است این است که هیچ کس نمیخواهد عقب بماند.»
وی افزود: «فنآوریهایی که به خودروها امکان برقراری ارتباط با یکدیگر، رانندگی خود و کاهش شدید گازهای گلخانهای را میدهد، به معنای بهبود ایمنی، ترافیک کمتر و پارکینگ سریعتر است.»
کافنر اظهار امیدواری کرد که بتواند تخصص خود را از نوع سیلیکون ولی به تویوتا، شرکتی که به دلیل مهارت در صنعت سخت افزار معروف است، ارائه دهد:
«برخی از کارهایی که ما انجام خواهیم داد شکست خوردهاند. اما، همانطور که من همیشه به تیمم میگویم، اگر شما از آن یاد بگیرید این یک شکست نیست. ما همیشه با روحیه پیشرفت و توسعه خواهیم آموخت.»