نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 7:48 ب.ظ

ساده سازی کار با وسایل خانگی با اینترنت اشیا

2 ژوئن ، 2021 I&T

اینترنت اشیا  ، اغلب به عنوان یک انقلاب پیشرفته فناوری شناخته می شود.  این فناوری محرمانه بسیاری از شرکت های قدرتمند فناوری  است. با این حال ، پیشرفته بودن بسیاری از ابزارهای اینترنت اشیا  مفید بودن آنها را به معلمان فنی و شرکتهای این ابزار محدود نمی کند.

بسیاری از روش های ساده و در عین حال قدرتمند برای پیاده سازی اینترنت اشیا در خانه ها وجود دارد. در اینجا چند مورد از بهترین روشهایی وجود دارد که هر کسی می تواند تجربه منزل خود را با اینترنت اشیا، ساده کند ، خواه اجاره کند یا صاحب آن باشد.

اگر می خواهید به طور کامل و به راحتی از قدرت اینترنت اشیا استفاده کنید . با یک دستیار خانه هوشمند شروع کنید. چندین دستیار مختلف در دسترس است که هر کدام قدرت خاص خود را دارند.

در هر صورت – و با اکثر دستیارهای خانگی دیگر – آنها بیش از حد قادر به کمک به شما در راه اندازی دستگاه های مختلف خانه هوشمند خود هستند. در صورت خرید سایر موارد موجود در این لیست ، اگر قبلاً زیرساخت اینترنت اشیا را داشته باشید که از طریق یک دستیار خانه هوشمند کار می کند ، اغلب قادر خواهید بود آنها را بطور سریع تنظیم کنید.

ترموستات هوشمند یکی از رایج ترین توصیه ها برای دستگاه متصل IoT است. نصب ترموستات های جدید کار زیادی نمی کند. و با این حال ، می تواند از طریق مواردی مانند: کاهش هزینه ، راحتی و پایداری خانه شما در یک لحظه ایجاد کند.

  • یادگیری  و اصلاح رفتار خود و تنظیم درجه حرارت خانه هنگامی که شما از خانه بیرون رفته اید.
  • حفظ سطح راحتی هنگامی که عواملی مانند رطوبت بالا می رود یا اجاق گاز فضای زندگی شما را گرم می کند.
  •  تجزیه و تحلیل می تواند به محافظت از سیستم HVAC شما کمک کند و مصرف انرژی خود را بهبود  بخشد.

چند پرده هوشمند آویزان کنید

همراه با یک ترموستات هوشمند ، می توانید پرده های هوشمند را نیز برای تنظیم شرایط محیط خانه نصب کنید. بسته به میزان گرما و نور خورشید که می خواهید وارد خانه شود ، می توان این موارد را برنامه ریزی کرد تا در صورت تقاضا باز و بسته شود.

اینترنت اشیا خود را به سیستم برق متصل کنید

روشنایی و برق شما منطقه دیگری از خانه است که برای بهبود امکان پذیر است. یک بار دیگر می توانید به روش های مختلف با اینترنت اشیا  درخانه خود اعمال کنید . چند مثال متداول عبارتند از:

دریافت لامپ های هوشمند که می توانند رنگ ها را تغییر دهند ، شدت را تنظیم کنند و خود را  خاموش و روشن کنند.خروجی های هوشمند و شاخه های هوشمند را نصب کنید تا بتوانید بر چیزهایی مانند چراغ های غیر هوشمند و قهوه ساز کنترل بهتری داشته باشید.

سرگرمی در خانه قسمت بزرگی از اینترنت اشیا است و روش های بی شماری برای بهبود سیستم سرگرمی شما با فناوری هوشمند وجود دارد. به عنوان مثال ، شما می توانید:

  • بلندگوهای هوشمند را نصب کنید.
  • از یک تلویزیون هوشمند استفاده کنید.
  • یک دستگاه هوشمند برای پخش موسیقی و سرگرمی بصری تهیه کنید.

همه اینها را می توان در سیستم خانه هوشمند شما ادغام کرد. پس از انجام این کار ، می توان آنها را با استفاده از صوت اداره کرد و براساس دستورات ساده آن را اجرا کرد.

ساده سازی تجربه خانگی خود با اینترنت اشیا

اینترنت اشیا آینده ای هیجان انگیز و پر از پتانسیل استفاده نشده دارد. در حالی که شرکت ها در تلاشند تا در خط مقدم نوآوری اینترنت اشیا قرار بگیرند ، مصرف کنندگان می توانند از طریق خلاقیت مداوم و با روش های مناسب صرف پول آن را در اختیار بگیرند.

از پرده ها و ترموستات ها گرفته تا سیستم های سرگرمی ، روشنایی و کل تنظیمات دستیار در منزل ، روش های زیادی وجود دارد که می توانید IoT را مستقیماً در خانه خود بگنجانید. این کارها را می توان به نام عملی ، پایدار ، راحت و مقرون به صرفه انجام داد.همه این گزینه ها وقتی به هم اضافه شوند ، تجربه ای کارآمد را ایجاد می کنند که در گذشته هرگز در دسترس صاحبان خانه نبوده و تنها نویدبخش پیشرفت بهتر در آینده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *