نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 1:46 ب.ظ

سرعت بخشیدن به تحول دیجیتال از دیدگاه فوربس

17 مه 2021 کریس جیمز، عضو شوراهای فوربس، مدیرعامل شرکت Scaled Agile Inc.

همه‌گیری، تحول دیجیتال هر سازمانی را تسریع کرده است. همانطور که مدیرعامل شرکت مایکروسافت، ساتیا نادلا گفت: «ما در طی دو ماه شاهد تحول دیجیتالی دو ساله بوده ایم.» برای سازمان‌هایی که هنوز تحول دیجیتالی خود را آغاز نکرده‌اند، همه‌گیری سریع آن را در اولویت قرار داده و کسانی که قبلاً سفر تحول خود را آغاز کرده بودند، ناگهان انگیزه افزایش سرعت را پیدا کردند.

اما بسیاری از سازمان‌ها به یک کویر پهناور رسیده‌اند. همه‌گیری بسیاری از شرکت‌ها را مجبور به برداشتن گام در میانبرهایی کرده که در روند برنامه ریزی تحول و فرآیند پذیرش رد می‌شوند. احساس اولیه وحشت، فوریت و انرژی از بین رفته است و اکنون این سازمان‌ها با خستگی و فرسودگی شغلی دست و پنجه نرم می‎‌کنند.

در سال گذشته، کارشناسان حوزه شرکت من-هری کوهنمن، عضو SAFe و مشاور اصلی در Scaled Agile و جف شوپاک، رئیس مشاوره در Project & Team -برخی از بینش‌های قدرتمند را نشان می‌دهند که تیم ما با صنایع بزرگ مانند اتومبیل و هوافضا و کمک به هدایت برخی از بزرگترین برنامه‌های تجاری و دولتی در جهت‌یابی و تعیین اختلال‌ها کار می‌کند. ما دیدیم که چگونه چرخش‌های سریع سازمان‌ها باعث شد بسیاری از کارکنان با خستگی و فرسودگی دست و پنجه نرم کنند.

اکنون زمان آن است که پایه‌ای محکم برای تحول شتاب همه‌گیر خود ایجاد کنید. در اینجا سه ​​زمینه وجود دارد که اکنون باید آن‌ها را تقویت و اطمینان حاصل کنید که تحول شما در خدمت بهتر به کارکنان، مشتریان و خط اصلی شما است.

1. رفع خستگی تغییر سازمانی

تغییرات سازمانی از قبل چالش برانگیز بوده است، اما همه‌گیری مرزهای بین شروع و پایان کار را محو کرده و فرسودگی شغلی کارمندان را تشدید می‌کند. خستگی در مواجهه با موانع بر کارکنان ذهنی مورد نیاز برای تفکر خلاق، تمرکز و انعطاف‌پذیری تأثیر می‌گذارد که  برای موفقیت در تحول دیجیتال مورد نیاز هستند. ما باید قبل از شروع مبارزه با فرسودگی شغلی، رضایت خاطر و خستگی ناشی از تغییر، به عنوان یک مانع را از بین ببریم.

رهبران سازمانی باید:

•  بدانید که روش قدیمی انجام کار، سازمان را به جایگاهی که در آن است رسانده است. پس قبول کنید که تغییر ضروری است و نشان دهید که روش قدیمی دیگر برای حرکت به جلو مفید نیست.

• در برقراری ارتباط نحوه بهبود عملکرد بهتری داشته باشید. از کسانی که رفتارهای جدید را مثال می‌زنند، تجلیل کنید و در جلسات خوبی کار آن‌ها را ذکر کنید.

• فرهنگ جدیدی را در استخدام و ارتقا شغلی به‌ کار بگیرید. افراد با تجربه و علاقه به شیوه جدید کار را استخدام کنید. یک تحول موفق مستلزم این است که نقش‌های اصلی و تأثیرگذار را به افرادی بدهید که شیوه جدید کار را ترویج می‌کنند.

2. روش‌های سخت یا تجویزی را آرام و نرم کنید.

فوریتی که سازمان‌ها مجبور شدند سرعت تحولات دیجیتالی خود را تسریع کنند، منجر به اجرای سریع  و در بعضی موارد، بی‌مهابا است و اقدامات جدید بدون درک اصول اساسی آن‌ها انجام شد. امروزه ثابت شده است اصول Lean ،Agile و DevOps  موثرترین روش برای برپایی سیستم‌ها هستند، اما سازمان‌ها هنگامی که بدون استفاده از مبانی راهنما، آن‌ها را اعمال می‌کنند، نتایج غیربهینه را تجربه خواهند‌ کرد.

تیم‌ها باید اعمال و فرآیندهای جدید را پیاده کنند. اول از همه، آن‌ها باید مسئله را كاملاً بشناسند تا مشخص كنند كه كدام اصل می‌تواند به حل آن كمک كند. سپس، آن‌ها باید طیف وسیعی از اقدامات مربوط را که به هدف آن اصل می‌رسند، کشف کنند.

رهبران سازمانی باید:

• بر اصول به عنوان محافظ‌های غیر قابل تغییر تمرکز کنید. برای رهبری موثر، رهبران باید اصولی را که شیوه جدید کار را هدایت می کند، درک کنند.

• زمان و مکان را برای آزمایش روش‌ها را فراهم کرده و فقط مواردی را که ارزشمند هستند حفظ کنید.

• روند تفکر خود را قابل مشاهده و شفاف کرده و با توجه به تصمیمات و پاسخ به اصول به دیگران کمک کنید تا همین کار را انجام دهند.

البته عوامل دیگری نیز مهم هستند که باید با توجه به نوع کسب و کار خود آن‌ها را بیابید.

https://www.forbes.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *