نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 4:32 ب.ظ

تفاوت اصلی محصول در مقابل راه حل

راه حل محصول در مقابل تفاوت ساده بین کاری است که شما انجام می دهید و کاری که مشتریان شما باید انجام دهند یا می خواهند انجام دهند.شما محصولات و خدمات و ویژگی هایی می سازید. مشتریان شما در پذیرش بیماران ، انجام تحقیقات حقوقی ، اجرای حقوق و دستمزد ، طراحی لباس ، گرفتن سفارش مشتری ، موجودی انبار و غیره نیاز به بهتر شدن دارند یا می خواهند بهتر شوند. اگر می خواهید تفاوت بین محصول و راه حل را تعریف کنید ، فقط به این سوال پاسخ دهید: کدام یک از فرایندهای کسب و کارهای مهم ما برای بهبود رضایت مهمترین مشتری ما هستند؟

مشکل اینجاست. خیلی ساده است که به جای اینکه فقط بدون تعصب محصول به کسب و کار آنها نگاه کنید ، در دام تماشای مشتریان هدف خود از طریق لنز هر محصول گیر بیاورید. این دیدگاه متعصبانه توانایی شما را در تمرکز بر فعالیت های گسترده تر که مأموریت آنها برای کسب و کار آنها مهم است ، مهار می کند.

اگر شما در بهبود فعالیت های کسب و کار مهم برای مأموریت خود متمرکز باشید ، این احتمال وجود دارد که برای بهبود کمی آنها به چندین محصول و یا خدمات نیاز باشد.

این موضوع به اینجا می رسد: محصول در مقابل راه حل تفاوت بین مواد غذایی و یک وعده غذایی آماده است. برای اکثر ارائه دهندگان راه حل ، مشتریان هدف شما از غذای تهیه شده ارزش بسیار بیشتری نسبت به یک بسته مواد غذایی دریافت می کنند.

محصول در مقابل راه حل: درمان

این راه حل است. قبل از ساختن محصولات یا ویژگی ها یا ایجاد موقعیتی ، با راه حل شروع کنید – تعریف مشتری از کارهایی که انجام می دهد ، اینکه چرا برای کسب و کارشان مهم است و موانعی که سر راه  آنها قرار دارند. برای از بین بردن موانع از آنجا به رو به عقب کار کنید و نتیجه آن راه حل هایی با ارزش بالاتر و یک داستان متمایز خواهد بود که هر دو معادل درآمد بیشتر است!

تعریف راه حل کسب و کار

تعریف راه حل کسب و کار چیست؟ ما از اصطلاح آزادانه برای بسیاری از موارد استفاده می کنیم.تعریف راه حل کسب و کار همه چیز در مورد نتایج مشتری است. کلید تعریف راه حل ، استفاده از واژگان مشتری است. به این ترتیب همه آن را درک می کنند.پنج مولفه اصلی برای تعریف راه حل کسب و کار وجود دارد.

  • مشتری هدف – راه حل برای چه کسی است؟
  • فعالیت – مشتری چه کاری انجام می دهد؟
  • هدف – هدف از انجام آن فعالیت یا کار چیست و چرا برای مشتری ارزش دارد؟
  • موانع – چه چیزی انجام موفقیت آمیز فعالیت یا کار را دشوار می کند و چرا این موانع وجود دارد؟
  • نتیجه دلخواه – نتیجه ایده آل مشتریان از راه حل چیست.

در مکالمات ، کسی ممکن است بپرسد ، ” نقشه راه ما چیست؟” پاسخ راه حل کسب و کار شما ممکن است چیزی شبیه به این باشد: “ما قصد داریم به برنامه های بهداشتی کمک کنیم تا اعضای با قبل از بروز علائم را برای مشکلات پر خطر شناسایی کنند.” این باعث صرفه جویی در هزینه های برنامه های بهداشتی می شود و با هزینه کمتر اعضای سالمتر را حفظ می کند.

در داخل ممکن است از آن به عنوان یک راه حل تحلیلی یاد کنید اما اصطلاحات موجود در مطالب بازاریابی یا در یک صفحه وب باید به صورت یک عنوان پررنگ مانند یافتن اعضای با ریسک بالا قبل از بروز علائم باشد.

بنابراین بسیاری از تعاریف راه حل و بازاریابی راه حل فقط بیان همان چیزی است که مشتری قبلاً به آن فکر کرده است. اگر مثل آنها فکر می کنید ،  درست است؟

به یاد داشته باشید:

محصولات یا ویژگی هایی که راه حل کسب و کار را تشکیل می دهند ،

 بخشی از معادله هستند. تعریف راه حل کسب و کار مولفه های WHO ، HOW  ،WHAT & WHY است.

https://www.proficientz.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *