نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 4:16 ب.ظ

چه کسی تحول دیجیتال را رهبری می کند؟

توسط دیوید جی هاردینگ 03 مه 2021

نویسنده مهمان دیوید هاردینگ می نویسد ، مطالعه آگهی های شغلی انگلستان نشان می دهد که کارفرمایان به دنبال مدیراجرایی اطلاعات برای هدایت تحول دیجیتال نیستند. چرا اینگونه است ؟

پیشبرد تحول دیجیتال به ترکیبی گسترده و منحصر به فرد از توانایی ها و دانش نیاز دارد. نامزدهای مناسب برای استخراج ارزش تجاری از داده های خود ، باید یک برنامه جدی و منسجم برای استحکام دائمی در سازمان خود ایجاد کنند. این امر به تخصص فن آوری ، تیزهوشی تجاری و توانایی مدیریت شبکه پیچیده ای از ذینفعان چه در داخل و چه در خارج از سازمان نیاز دارد.

چه کسانی این توانایی ها را دارند؟ مدیر ارشد اطلاعات کاندیدای واضحی خواهد بود. نقش CIO قطعاً از زمان بوجود آمدن آن در دهه 1980 گسترش یافته است ، از “نگهدارنده زیرساخت ها ، تحت نظر مدیر مالی ، تا یک مدیر اجرایی که اطلاعات سازمان را با یک کرسی در میز هیات اجرایی مدیریت می کند”. (فورتینو ، 2008).

تحول دیجیتال پیشرو

مطالعه آگهی های شغلی انگلستان نشان می دهد که کارفرمایان به دنبال CIO برای هدایت تحول دیجیتال نیستند. با این حال ، تحقیقات شرکت من نشان می دهد که ممکن است با ظهور فن آوری دیجیتال ، این پیشرفت متوقف شده باشد. به نظر می رسد کارفرمایان به دنبال یک مدیر اجرایی اطلاعات نیستند که بتواند تحولات دیجیتالی آنها را مدیریت کند .

روش هاردینگ 3000 آگهی استخدام را برای موقعیت های این شغل در انگلستان از طریق استخدام کنندگان مشهور مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا تعیین کند که کارفرمایان در مدیران فناوری اطلاعات خود به دنبال چه مهارت ها و توانایی هایی هستند.

دو ویژگی جالب توجه در مورد نقش های تبلیغ شده بلافاصله از بین می رود. اولاً ، حتی اگر آنها به عنوان موقعیت های CIO توصیف شده باشند ، بسیاری از تبلیغات در واقع برای مدیران فناوری اطلاعات ، مدیران IT یا CTO ها بود. و ثانیا ، از میان تمام آگهی های CIO که مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم ، تعداد انگشت شماری از افراد به یک خط گزارش اشاره داشتند – هیچ یک از آنها به صراحت آن را ذکر نکردند.

برای اینکه از نزدیک به الزامات این نقش ها نگاهی بیندازیم ، متن را تجزیه و تحلیل کردیم و 3،030 عبارت را که به طور مکرر در طول تبلیغات رخ داده بود ، شناسایی کردیم. ما این عبارات را به پنج دسته طبقه بندی کردیم: هدف ، مشخصات ، رفتارها ، مهارت ها و دانش.

با توجه به اولویت بالایی که سازمان ها در سال های اخیر به تحول دیجیتال داده اند ، انتظار داریم که این تجزیه و تحلیل تقاضای زیادی برای تجربه تحول دیجیتال و با فناوری های مرتبط مانند ابر ، داده های بزرگ و اینترنت اشیا را نشان دهد. اما اینگونه نبود.این داده ها به ما چه می گویند؟ اولاً ، عباراتی که حاوی کلمه “دیجیتال” هستند ، مانند “تجارت دیجیتال” یا “توسعه دیجیتال” ، کمتر از 3٪ از کل تعداد عبارات را تشکیل می دهند ، که نشان می دهد بسیاری از سازمان ها ارتباط تکنولوژی دیجیتال با کسب و کار خود را درک نمی کنند .

ثانیاً ، این نشان می دهد که کارفرمایان به دنبال CIO هایی با مهارت و مسئولیت گسترده  مورد نیاز تحول دیجیتال نیستند. مهارت ها و دانش مورد نیاز حاکی از آن است که CIO ها فقط در مدیریت عملیات فناوری اطلاعات محدود هستند و به عنوان مثال در نوآوری در تجارت یا ایجاد تجربه مشتری دخالت چندانی ندارند. همچنین در مورد توانایی های شخصی مورد نیاز برای مدیریت تغییرات مداوم و انتظارات همیشه در حال تکوین ، اشاره چندانی نشده است.

سرانجام ، گزارش پیشنهاد می کند که سازمان ها به افراد با  ارشدیت و رتبه بالاتر از تجربه با فن آوری های مربوطه و محیط های با تغییرات سریع را دارند.

این امر هنگامی که اهمیت استراتژیکی را که شرکت ها به دنبال ایجاد همه گیری در تحول دیجیتال قایل می شوند ، مورد توجه قرار داده و ، باعث هوشیاری می شود. در جدیدترین نظرسنجی مدیرعامل جهانی PwC ، بیش از 80٪ از مدیران ارشد اجرایی اظهار داشتند که امسال سرمایه گذاری خود بیش از هر زمینه دیگر در تحول دیجیتال افزایش می دهند .

https://techmonitor.ai

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *