نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 6:40 ب.ظ

آیا انگلیس و متحدانش با سرمایه گذاری در نوآوری می توانند فاصله فناوری با چین را کاهش دهند؟

https://techmonitor.ai/wp-content/uploads/sites/20/2021/04/GettyImages-1127236267-1.jpg

مدیر GCHQ درباره “لحظه حساب” در نبرد برای برتری فناوری هشدار داد که پکن برتری دارد.

توسط لوری کلارک 26 آوریل 2021 (آخرین به روزرسانی 28 آوریل 2021)

جرمی فلمینگ ، مدیر GCHQ هشدار داد که غرب با “لحظه حساب” روبرو است ، جایی که دیگر فناوری های اصلی فردا را شکل نخواهد داد. در میان تنش های جدی با چین ، فلمینگ این مسئله را تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی عنوان كرد ، تهدیدی كه دولت انگلیس امیدوار است بتواند از طریق سرمایه گذاری در نوآوری با آن مقابله كند. اما با توجه به عقب ماندن انگلستان و متحدانش از چین در بسیاری از زمینه های کلیدی ، بستن شکاف فناوری می تواند کاری غیرقابل حل باشد.

فلمینگ هشدار داد: “ما باید ادامه دهیم تا شاید ادامه دهیم.” “خطر این است که این فناوری ها به گونه ای اجرا شوند که ما نتوانیم از امنیت آن اطمینان حاصل کنیم.”

    عبارت “لحظه حساب” نمایشی است ، اما استفاده از آن موجه است.

جوزف دیوانی ، مدرس گروه مطالعات جنگ در کالج کینگ لندن ، می گوید: “عبارت” لحظه حساب ” اغراق است ، اما استفاده از آن موجه است  . وابستگی زندگی روزمره به طیف وسیعی از فناوری ها بر پیامدهای امنیتی اقتصاد جهانی ، به ویژه در دوره افزایش اضطراب های ژئوپلیتیکی متمرکز بر چین ، تأکید دارد. او گفت این مسئله می تواند به همان اندازه مربوط به نقش شرکت های خارجی در زیرساخت های داخلی یا ناامنی زیرساخت های دیجیتالی باشد ، هر کسی که مالک آن باشد ، به عنوان مثال در مورد هک های اخیر SolarWinds یا Microsoft Exchange

Devanny می گوید با توجه به اینکه این ستون اصلی یک بازبینی یکپارچه UK است که به تازگی رونمایی شده ، تمرکز بر روی اولویت استراتژیک علم و فناوری است که جای تعجب ندارد. این بررسی ، با بیان سیاست دفاعی انگلستان ، یک چارچوب “دسترسی مشارکت شخصی” برای “شناسایی مناطقی که انگلستان از مزیت رقابتی جهانی برخوردار است ، می تواند مشارکت بین المللی ایجاد کند . یا در عوض نیاز به یافتن راه های دیگر برای دستیابی و دسترسی قابل اعتماد به فناوری توسط معاملات یا ایجاد روابط جدیدباشد.  

آیا غرب قبلاً نبرد فناوری را باخته است؟

با عمیق شدن ترس امنیت در غرب ، تمایل به اجرای فن آوری های ساخته شده ، به ویژه در زیرساخت های حیاتی ، افزایش یافته است. مسئله این است که کشورهای غربی در بسیاری از این مناطق عقب مانده اند. همانطور که فلمینگ گفت: “مکالمه در مورد 5G واقعاً یک دهه پیش از دست رفته بود ، زمانی که کشورهای غربی تصمیم گرفتند که نمی خواهند در زیرساخت های زیربنایی سرمایه گذاری کنند … و نتیجه این شد که ما چاره ای نداریم.”

هنگامی که انگلستان تصمیم گرفت شرکت مخابرات چینی Huawei را از برنامه 5G خود حذف کند – به دلیل ترس از اینکه تحریم های ایالات متحده باعث افزایش ناامنی در زنجیره تامین این شرکت شود – تعداد کمی از رقبا جایگزین آن شدند. هواوی یک رهبر جهانی در 5G است. رقبای اروپایی از جمله اریکسون و نوکیا و سامسونگ کره جنوبی عقب تر و گران ترند. انگلیس با تصمیم برای قطع ارتباط با هوآوی از شبکه خود چندین سال و میلیاردها پوند فدا کرد. ملی گرایی فن آوری خزنده می تواند همان اثر مخرب را در طیف وسیعی از فناوری ها داشته باشد.

گزارش جدید Deutsche Gesellschaft für Auswärtige Politik ؛ که یک اتاق فکر سیاست خارجیاست اعلام می دارد  ، در برخی از فن آوری های اصلی اروپا از بقیه جهان و به ویژه چین عقب مانده است ، شامل هوش مصنوعی ، رایانش ابری ، نیمه هادی ها ، 5G و شبکه های تلفن همراه و محاسبات کوانتومی می باشد.

این گزارش استدلال می کند که “نوآوری در فن آوری باعث رقابت ژئوپلیتیک ، اقتصادی و نظامی می شود”. اما از آنجا که ایالات متحده و چین در این راه پیشرو هستند “خطر ایجاد یک فناوری دو قطبی جهانی در حال ظهور است. یکی که می تواند کشورهای ثالث را مجبور به سقوط به دامن آمریکا یا چین کند “.

اتحادیه اروپا و انگلیس از کمبود معادل سیلیکون ولی رنج می برند ، به احتمال زیاد شرکت های موفق فناوری انگلستان از جمله DeepMind و Arm در کنار شرکت های قدرتمند آمریکایی قرار می گیرند: متخصص هوش مصنوعی DeepMind در سال 2014 توسط گوگل خریداری شد ، در حالی که Arm در حال حاضر تحت پیشنهاد تصاحب توسط تراشه ساز آمریکایی NVIDIA است .  اگرچه این مسئله به دلیل اینکه ایالات متحده متحد نزدیک انگلیس و اروپا است ، به همان اندازه نگران کننده دولت  نیست ، اما گزارش DGAP نشان داد که 54٪ سهامداران اروپایی (از جمله بخشهای خصوصی و دولتی و جامعه مدنی) ، فکر می کرد که اتحادیه اروپا باید هدف سومین مسیر بین ایالات متحده و چین را دنبال کند ، در مقایسه با 46٪ که معتقد بودند اتحادیه اروپا باید در جبهه فناوری به ایالات متحده نزدیک شود.

تا سال 2030 ، چین قصد دارد با پیشی گرفتن از ایالات متحده آمریکا ، رهبر جهانی در زمینه هوش مصنوعی شود. گزارش اخیر کمیسیون امنیت ملی منصوب دولت آمریکا پیش بینی کرد که برای دستیابی به این هدف در مسیر درست قرار دارد.

در همان سال ، بررسی یکپارچه می گوید استراتژی فناوری انگلستان تبدیل شدن به یک “ابرقدرت” نوآوری است. حداقل 6/6 میلیارد پوند از بودجه دفاعی انگلیس طی چهار سال آینده به تحقیق و توسعه اختصاص خواهد یافت تا به این منظور برسد. اگرچه این سرمایه گذاری در مقایسه با چین و ایالات متحده کمتر خواهد شد ، اما هدف این است که “اکوسیستم های پر رونق” در مناطق اصلی ایجاد شود. برترین گزینه ها برای فناوری هایی که انگلستان می تواند امیدوار باشد که بتواند بر سر آن رقابت کند ، محاسبات کوانتومی ، زیست شناسی مهندسی (از جمله ویرایش ژن) و هوش مصنوعی است.

اما گزارش اخیر کمیته علوم و فناوری مجلس عوام هشدار داد که 5G از نظر مسائل فناوری که برای آفت انگلستان در نظر گرفته شده ، یکبار مصرف نیست. این گزارش گفته که عدم تنوع و کمبود گزینه های غربی برای اجزا و تجهیزات تولید شده در خاور دور ، مشکلی است که در بخشهای مختلف مانند محاسبات کوانتومی و هوش مصنوعی تکرار می شود.

دیوانی می گوید: “هیچ یک از مشکلات” امنیت فناوری وجود ندارد ، اما چندین مشکل وجود دارد که با هم مرتبط هستند. “تسلط استراتژیک یک بخش ، یا تولید اجزای اصلی یا محصولات وجود دارد ، اما موارد گسترده تری در مورد مقررات و استانداردها وجود دارد ، و خطر اینکه رقابت بین کشورها امنیت جهانی را تضعیف کند ، به عنوان مثال در فضای مجازی.”

استاد سیاست جهانی و امنیت سایبری در UCL ، مادلین کار ، مسئله دیگری را شناسایی می کند که می تواند مانع برنامه های انگلیس شود. وی می گوید گرچه انگلیس دارای بخش آموزش عالی پیشرو در جهان است ، اما اختلاف در مقیاس سرمایه گذاری در مقایسه با چین کاملاً نگران کننده است.

کار ، با اشاره به اینکه دولت ایالات متحده نقشی اساسی در سرمایه گذاری در فن آوری هایی که به عنوان پایه ای برای اینترنت امروزی است ، بازی می کند ، می گوید: “لیبرال شدن دانشگاه های انگلیس با سرمایه گذاری دولت در دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی چین در تضاد است.”

“سرمایه گذاری در تحقیقات پیشرو در جهان و پشتیبانی از تیم های تحقیقاتی در قلب آموزش عالی انگلستان است. اما در جهانی پس از Brexit ، که بودجه تحقیق در معرض تهدید است ، این سوال مطرح می شود که چه مدت انگلیس می تواند رهبری جهانی خود را در فناوری حفظ کند. “

https://techmonitor.ai

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *