نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:28 ق.ظ

برنامه های چین برای مگا پروژه 13000 ماهواره ای

توسط اش جونز27 آوریل 2021

چین با تلاش هماهنگ با درگیر کردن بسیاری از بازیگران اصلی فضایی کشور ، از برنامه های خود برای نظارت و ساخت یک ابر فلکی – که برای ارسال خدمات اینترنت ماهواره ای استفاده می شود که از کمی کمتر از 13000 ماهواره تشکیل شده است.

برنامه ها برای این امر حداقل از اکتبر سال 2020 ، زمانی که تحلیلگران پیش بینی می کردند دولت چین برای ایجاد یک صورت فلکی  با فاصله مدار کم (LEO) برای رقابت با رقبای اصلی غربی مانند آمازون ، OneWeb و SpaceX پیش بینی می کند ، به طور عمومی شناخته شده است.

نظرات اخیر مقامات دولتی چین نشان می دهد که ممکن است در حال حاضر از زیرساخت های ماهواره ای موجود استفاده کند ، که به طور بالقوه بخشی از شبکه بزرگتر “Guoweng” ، بخشی از ایده آن برای یک شبکه اینترنت ملی است.اینها باعث افزایش برنامه های قبلی برای شبکه های مشابه ساخته شده در سال گذشته شده است.

اسپیس نیوز در 21 آوریل گزارش داد که پرونده های آن در سپتامبر سال گذشته توسط چین به اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) ارسال شد.این پرونده ها نشان می دهد که 12992 ماهواره صورت فلکی را تشکیل می دهند ، اگرچه نگرانی وجود دارد که این فقط با بهره گیری از رسانه های دولتی و رسانه های اینترانت منافع چین را تأمین کند.

اینها – همانطور که از نام LEO برمی آید – در مدار کم ، در هر مکانی بین 500 تا 1500 کیلومتری زمین قرار دارند و تحت تعدادی باند فرکانسی کار می کنند.

در مصاحبه 7 مارس با اخبار اوراق بهادار شانگهای ، بائو ویمین ، یک مقام ارشد علوم و فن آوری هوافضای دولتی چین  ، شرکت (CASC) فاش کرد که قبلاً ماهواره های آزمایشی را نیز پرتاب کرده است.

وی گفت: “ما در حال برنامه ریزی و توسعه ماهواره های فضایی اینترنتی هستیم و ماهواره های آزمایشی را نیز پرتاب کرده ایم.” همچنین یک شرکت “State Grid” تاسیس خواهد شد تا مسئولیت برنامه ریزی کلی و بهره برداری از ساخت اینترنت فضایی را به عهده داشته باشد.

بهاویا لال ، تحلیلگر مستقر در واشنگتن دی سی ، فکر می کند که از 20 شرکت چینی فعال در فن آوری های ماهواره ای ، کمتر از دوازده پیشنهاد استفاده از صورت فلکی را در زمان ارسال پرونده داشته اند.

وی در بیانیه ای که در اکتبر سال 2020 منتشر شد ، گفت: “بسیاری بر ارتباطات باریک و هدف قرار دادن بازارهایی مانند اینترنت اشیا  تمرکز دارند” و افزود که بسیاری از رسانه های دولتی “جیب های گشاد تری برای راه اندازی سریع ” صورت های فلکی ماهواره ای ” دارند.

وی نتیجه گرفت که بسیاری از شرکتهای خصوصی برای راه اندازی فاقد سخت افزار لازم هستند.وی گفت: “با این حال ، مانند سایر مناطق ، چینی ها به سرعت در حال پیشرفت هستند. بهترین چیزی که می توانیم در مورد  تمرکز فعلی اکثر شرکت ها بگوییم موضوع داخلی است. اما همانطور که چینی ها در زمینه های دیگر مانند راه آهن سریع السیر نیز اقدام کرده اند ، تصور این نیست که وقتی اشکالات سیستم در داخل کشور برطرف شود ، چینی ها شروع به بازاریابی خدمات در سطح بین المللی می کنند. “

در اواسط ماه آوریل Ge Yujung ، رئیس جمهور چین Spacesat ، یکی دیگر از بازیگران اصلی ، فاش کرد که خوشه های ماهواره ای که قبلاً برنامه ریزی شده بود ، متناسب با یک طرح جدید تغییر می کند ، و گفت که سیستم های Hongyan توسط “مقامات مربوطه دولت” تغییرات اساسی ایجاد می کنند.

وی همچنین نشان داد که برنامه های صورت فلکی حداقل از سال 2018 در دست توسعه است و CASC قصد داشت حداقل 60 ماهواره را تا سال 2022 پرتاب کند.در حال حاضر مشخص نیست که پروژه چگونه پیش می رود ، اما گزارش های خبری نشان می دهد که این پروژه به یک اولویت ملی تبدیل شده است.

شبکه ماهواره ای جهانی SpaceX در اوایل آوریل تکمیل شد و این شبکه اکنون فعال است. به احتمال زیاد چین برای رقابت با رقبای غربی این مسئله را به عنوان یک اولویت ملی صادر کرده است.

سیستم OneWeb نیز در تاریخ 26 آوریل کامل شد و آخرین پرتاب ماهواره در آن تاریخ انجام شد.

آمازون نیز به همین ترتیب سفارش سفرهای اطلس 5 را برای ماهواره های باند پهن خود Kuiper داده است ، تاریخ تخمین زده شده برای آن مشخص نیست.به همین ترتیب ، در میان کشورهای غربی این نگرانی وجود داشته است که این ابر فلکی به چین اجازه می دهد از خارج از حوزه معمول خود نفوذ ژئوپلیتیکی اعمال کند.

این شبکه جدید می تواند به چین امکان دهد فشار بیشتری ایجاد کند و از طریق دولت تبلیغات دیگری را بر سایر ملتهای شرق آسیا یا حتی مناطق دیگر انجام دهد.

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *