نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 6:13 ب.ظ

استفاده از جاذبه درجایگزینی باتری های لیتیوم برای ذخیره سازی برق شبکه

اندی کوربلی -23 آوریل 2021

شرکتی که از گرانش برای ایجاد یک “باتری غول پیکر” استفاده می کند ، به تازگی یک آزمایش موفقیت آمیز را در اسکاتلند به پایان رسانده و زمینه را برای عرضه در مقیاس تجاری خود فراهم کرده است.

این شرکت Gravitricity نامیده می شود ، و دستگاه آنها که 25 سال عمر دارد ، می تواند از ایجاد استخراج مواد معدنی کمیاب در ایجاد باتری های یونی لیتیومی جلوگیری کند ، در حالی که یک گزینه مقرون به صرفه برای ذخیره سازی تجدید پذیر فراهم می کند.

Gravitricity می گوید برای ساخت یک برج 15 متری (49 فوت) با وزن 25 تن 1 میلیون پوند هزینه ، می شود . می گوید این نمونه اولیه می تواند 250 کیلووات ساعت برق تولید کند و در صورت بروز تقاضا در کمتر از یک ثانیه برق را تحویل می دهد.

چارلی بلر مدیر عامل شرکت گفت: “این دستگاه برای قرار گرفتن در شافت های معدن قدیمی به جای قرار گرفتن در هوا طراحی شده است و” این آزمایشات مدل سازی ما را تأیید می کند و نشان می دهد که ذخیره انرژی ثقلی یک رقیب جدی در بازار جهانی ذخیره انرژی است.

این فناوری متکی به ارسال نیروی اضافی از انرژی های تجدیدپذیر ، مانند نیروی باد ، به قرقره های کابلی است که به آرامی وزنه سنگینی را از برج بلند می کند ، و انرژی گرانشی احتمالی را که هنگام کاهش وزن به سیستم برمی گردد ، ذخیره می کند.

این شرکت در حال حاضر در حال گفتگو با صاحبان معادن در انگلیس ، اسکاندیناوی ، لهستان و جمهوری چک در مورد مکان های احتمالی پروژه های اولیه اروپایی است.

بلر به بی بی سی اسکاتلند گفت: “اگر این فناوری یکی از آنهایی باشد که واقعاً تفاوتی ایجاد می کند ، در سطح جهانی تغییر ایجاد می کند. “این فناوری چراغ ها را در آفریقا روشن نگه می دارد ، همانطور که آنها شبکه را درست می کنند ، همانطور که در اروپا ایجاد می کند.”

بازارهای جهانی ذخیره سازی تجدیدپذیر بسیار بزرگ هستند و توسط بلومبرگ بیش از 600 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. انرژی های تجدیدپذیر در حالی که هیچ  انتشار کربنی ندارند ، نمی توانند برق تولیدی خود را ذخیره کنند و روشهای مبتکرانه برای حل این مشکل از انواع مواد و استراتژی ها استفاده می کنند.

GNN سال گذشته در مورد جفت استارت آپ های انگلیس و سوئد گزارش داده است که از تغییر فاز ماده ، یعنی رفتن از جامد به مایع به گاز ، برای ذخیره و سپس دوباره برای آزاد کردن انرژی استفاده می کنند ، یکی هوا را به صورت مایع ذخیره می کند  و سپس تبدیل آن به گاز ، دیگری با استفاده از آلومینیوم مذاب این کار را می کند .

سایر مبتکران در حال بازیافت باتری از طریق ماشین های الکتریکی هستند و اکنون Gravitricity از انرژی گرانشی بالقوه استفاده می کند.

گرچه همه این روش ها الکتریکی و جدا از هم به نظر می رسند ، اما دقیقاً همان چیزی هستند که یک بازار پویا و مهم مانند ذخیره سازی انرژی های تجدیدپذیر باید ببیند.با موفقیت هر شرکت موفق و شکست شرکت دیگر، درسهای ارزشمندی می آموزد .

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *