نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 3:30 ب.ظ

چگونه نوآوری صنعتی می تواند برنامه سبز اروپا را رقم بزند

توسط اش جونز25 فوریه 2021

به گفته کارشناسان در یک پنل در روز سوم رویداد روزهای صنعت اتحادیه اروپا ، نوآوری صنعتی برای ارائه برنامه سبز اروپا و دستیابی به کاهش کامل کربن در کل اتحادیه اروپا  بعنوان یک کلید خواهد بود.نمایندگان بخشهای مختلف صنعتی گرد هم آمدند تا در مورد امکان اجرای اهداف آب و هوای کمیسیون اروپا مطابق با توافق نامه آب و هوای پاریس بحث و گفتگو کنند.

ویروس کرونا ، چالشی بی سابقه و همچنین فرصتی برای پایدارتر کردن مدل های تجاری خود را برای فعالان صنعت فراهم کرده است.

مقامات کمیسیون این سیاست را به عنوان توانایی “بازسازی بهتر” برای انعطاف پذیری بیشتر صنعت و مجهزتر شدن برای مقابله با بحران های آینده توصیف می کنند.رئوس مطالب پانل یکی از عوامل اصلی برای تسریع در انتقال صنعتی بود.به نظر می رسد تغییر سیاست ها و بازنگری اقتصادی عوامل اصلی تغییر واقعی هستند.

جینز پوتوکنیک ، رئیس مشترک پانل منابع بین المللی برنامه محیط زیست سازمان ملل (UNEP-IRP) گفت: “تولید ناخالص داخلی معیار دقیقی برای ثروت و رفاه نیست.”

“رشد و تولید صنعتی ، بهبود اروپا را تضمین می کند. اطمینان از آینده اقتصادی اروپا به دو عامل بستگی دارد: اینکه اقتصاد در مقابل منابع رو به کاهش چقدر می تواند همسو با جهان باشد و چقدر می تواند با تغییر اولویت ها سازگار باشد.

“ما نباید اقتصاد را به دنبال سود ، بلکه برای پیشبرد نیازهای بشری بدانیم – در مورد رشد اقتصادی ضمن بازنگری در معیارهای اندازه گیری رشد ، در مورد اهداف اقتصادی تجدید نظر کنیم.”

پوتوکنیک فکر می کند که  سبز اتحادیه اروپا گامی در مسیر درست است ، اما برای امکان اجرای آن باید تغییرات جدی ایجاد شود.وی گفت: “ما باید سیستم ها را برای پیاده سازی تغییر دهیم تا بر محرک ها و فشارها برای تغییر صنعت متمرکز شویم تا اینکه صرفاً بر عواقب عدم انجام این کار تمرکز کنیم.

“سیستم ها و صنعت باید به شیوه ای مطابق با اقتصاد دایره ای یا مدور تر طراحی شوند: آیا ما از این همه مسکن یا تجهیزات استفاده می کنیم؟ ما باید توجه خود را به مدل های پایدارتر برای صنعت مانند خطوط ریلی بهم پیوسته تغییر دهیم تا نیازهای جامعه را بهتر تأمین کنیم. این باعث کاهش نیاز به” در آینده تمیز کردن. ” می باشد.

صنعت ساخت و ساز تقریباً 38٪ از کل انتشارات کربن جهانی را از سال 2019 تشکیل می دهد.رفع کربناسیون این بخش برای رسیدن به اهداف آب و هوایی خاص خود در اروپا حیاتی است.

مل آلوود ، مدیر همیار آروپ ، ارائه دهنده خدمات در بخش های ساخت و ساز ، مهندسی و انرژی گفت بسیاری از بخش های ساخت و ساز از آگاهی زیست محیطی نسبت به سهم خود ضعیف هستند.

وی گفت: “باید ابزارها و معیارهای جدیدی برای اندازه گیری بهتر اثرات زیست محیطی در دسترس باشد. به عنوان مثال ، من امیدوارم که یک تغییر به سمت نظارت بر انتشار کربن در کل زندگی و گزینه های اقتصاد دایره ای ، نه فقط برای کربن عملیاتی ، بلکه برای اجازه ساخت و ساز ایجاد شود . ما باید به تمرکز طراحی کاربر محور بپردازیم ، که نه تنها شامل درک ذینفعان و خواسته های آنها برای یک پروژه است بلکه همچنین درک اولیه از ساختمان در ابتدای مرحله طراحی است. این می تواند به ما این امکان را بدهد تا بتوانیم بهتر سیستمهای مختلف مانند گرمایش و سرمایش را برآورده کنیم و این طرز تفکر پیشرفت مواردی مانند ایزولاسیون را تسریع کرده است.”

صنایع سنگین در حال حاضر 15٪ از انتشار کربن را تشکیل می دهند و بسیاری از آنها در گروه “با خطر بالا” برای کربن صفر قرار دارند ، به این معنی که هیچ راه حل مشخصی برای کاهش تأثیرات آب و هوایی آنها وجود ندارد.بسیاری از آنها نیاز به تعمیرات اساسی قابل توجه یا استفاده از فن آوری های گران تر مانند فناوری جذب کربن و تعیین توالی دارند که می تواند قیمت ها را افزایش دهد.

Donal O’Riain ، مدیر عامل Ecocem ، یک توسعه دهنده سیمان کم کربن گفت که عدم کار در جهت کربن زدایی صنایع با خطر بالا در رسیدن به اهداف توافق نامه آب و هوای پاریس ناکام خواهد ماند.

“در بلند مدت ، من فکر می کنم مفیدتر این است که  توجه بیشتر بر این باشد که در این دهه به آنچه می توانیم برسیم ، بیش از اینکه به اهداف 30 ساله نگاه کنیم. بررسی آنچه می توانیم به سرعت به دست آوریم برای دستیابی به اهداف آب و هوایی مفید تر است زیرا برای اطمینان از سبزتر شدن صنعت ، تغییر سریع ضروری است. “

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *