نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 5:43 ق.ظ

رونمایی از ۵۷طرح نانو تکنولوژی

۱۰ اسفند ۱۳۹۹

 به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، دکتر ستاری به همراه دکتر علیرضا عشوری رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در مراسم رونمایی از ۵۷ پروژه و محصول جدید فناورانه نانو و هم چنین افتتاح سه سوله دانش‌بنیان در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ارتباط نزدیکی با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان دارد و در این زمینه موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۴۰ شرکت در این سازمان به فعالیت می‌پردازند، ادامه داد: مجموعه نانو نیز در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران فعال شده و نانو تکنولوژی با حمایت ستاد نانو تحولات بسیار خوبی داشته است.معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد: از لحاظ مقالات نانو اکنون در رتبه چهارم جهان هستیم و از ۲۷۰ شرکت موجود ما اکنون ۸ هزار میلیارد تومان فروش داریم.

دکترستاری خاطرنشان کرد: سالی ۱۰۰ درصد توسعه در حوزه نانو رخ می‌دهد که ما بسیار خرسند هستیم و در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این نمونه کار‌ها استقبال می‌کنیم.

در ادامه برنامه سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ۵۷ طرح نانو تکنولوژی که حاصل توسعه فناورانه بوده است، رونمایی شد. این طرح‌ها با حمایت معاونت علمی و فناوری ایجاد شده که طرح‌های ارتباط با صنعت هستند.

سرکار افزود: بحث این است که نیاز‌های انواع صنایع که تاثیر بسزایی در کشور داشته و به نوعی با تحریم‌ها از آن‌ها محروم شدیم را شناسایی کنیم. با شناسایی این نیاز‌ها برای رفع چالش‌های موجود و شناسایی شرکت‌ها و حمایت از این دو برای عقد قرارداد گام‌های موثری برداشته‌ایم.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو بیان کرد: عمده این محصولات ارایه شده قبل از تولید، مشتری خود را دارند بنابراین معضلی برای فروش آن‌ها وجود ندارد.

گفتنی است در پایان مراسم رونمایی، ۴ قرارداد صنعتی نیز میان شرکت‌های حاضر امضا شد.

دکتر ستاری به همراه دکتر علیرضا عشوری رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ۵۵۳۰ متر مربع ساختمان جهت حضور و فعالیت ۱۳ شرکت دانش‌بنیان در پردیس علم و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران را افتتاح کرد.

دکتر ستاری ضمن افتتاح این مجموعه از فعالیت شرکت‌های مستقر نیز بازدید و از نزدیک با فعالیت آن‌ها آشنا شد.گفتنی است این پروژه در مدت ۷ ماه توسط متخصصان اداره فنی و عمران سازمان طراحی و ساخته شد.

https://www.msrt.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *