نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 5:01 ق.ظ

86 درصد صنایع سنگین آماده وضعیت انتقال انرژی نیستند

industry 4.0

توسط اش جونز17 فوریه 2021

با ورود جهان به مرحله انتقال انرژی – دوره ای که صنعت از منابع سنتی انرژی مانند سوخت های فسیلی دور خواهد شد – تنها 14٪ از شرکت های بزرگ در فهرست عمومی با مسیر کاهش انتشار که با افزایش دمای کره زمین در 2 درجه سانتی گراد یا در زیر  آن مطابقت دارد .  با توجه به تجزیه و تحلیل انجام شده  توسط تیم مسیر انتقال (TPI) در گزارش سالانه خود به این نکته اشاره می کند . این تحقیق در انستیتوی تحقیقات گرانتام در زمینه تغییرات آب و هوا و محیط زیست در دانشکده اقتصاد لندن انجام شده است.

تحقیقات TPI نشان داد که 86٪ از این شرکت ها – با دارایی خالص 856 میلیارد دلار در صنایع مختلف سنگین مانند فولاد ، معدن و سیمان – نتوانسته اند خود را برای آنچه TPI “دهه گذار” می نامد آماده کنند.

در این تحقیق 169 شرکت از جمله شرکت های Arcelor Mittal و Rio Tinto مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. شرکت ها در مورد “عملکرد کربن” خود ، اندازه گیری برنامه های کاهش انتشار مطابق با توافق نامه آب و هوای پاریس ، که حداقل تعهد برای کاهش 2 درجه سانتیگراد را مشخص می کند ، با اولویت نگه داشتن آن در زیر 1.5 درجه سانتیگراد ، مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند.

در مجموع ، تمام شركتهاي مورد تجزيه و تحليل از جمله صنايعي تلقي مي شوند كه “بشدت کربن زا یا سخت در کربن زدایی ” است ، زيرا هيچ فن آوري مستقيمي براي جايگزيني كم كربن براي محصولات يا فرآيندهاي آنها وجود ندارد.

این تحقیق عملکرد ضعیف بخشهای آلومینیوم و کاغذ را نشان می دهد ، به ویژه تنها یک شرکت در هر صنعت برنامه هایی را برای رعایت دستورالعمل ها ارائه می دهد.

در مقابل ، این گزارش نشان می دهد که شش شرکت فولاد با اهداف 2050 همسو شده اند و بزرگترین آنها آرسلور میتال مستقر در لوکزامبورگ است.تولید فولاد به تنهایی 10٪ از انتشار گازهای گلخانه ای جهان را تشکیل می دهد و گامی حیاتی در اهداف خالص صفر محسوب می شود.

سرعت کربن زدایی برای برخی صنایع به معنای عملی تر بودن هدف 2050 به دلیل محدودیت های فن آوری یا هزینه های شدید مرتبط با تغییر سریع به سمت صفر و نیاز بیشتر به دور شدن از کربن است. داده ها حاکی از آن است که حداقل 28 شرکت ذکر شده می توانند اهداف آب و هوایی PCA را تا سال 2030 برآورده کنند.

این گزارش همچنین استدلال می کند که اقتصاد دایره ای می تواند از طریق استفاده از فرایندهای جدید برای زباله ها و آلودگی ها و تأکید بر بازیافت و استفاده مجدد از محصولات و مواد بیشتر ، به مشکلات موجود در بخش های سخت کربن زدایی کمک کند.

به عنوان مثال ، در تولید سیمان ، کلینکر سیمان با انتشار زیاد می تواند با سرباره کوره بلند و خاکستر زغال سنگ جایگزین شود.داده ها ادعا می کنند که فقط 15.25٪ کلینکر فقط در اروپا می تواند از این طریق جایگزین شود.

آدام متیو ، رئیس TPI ، نشان داد که این مسئله نگران کننده است که تعداد کمی از شرکت ها برای انتقال انرژی آماده هستند ، و اهمیت بسیاری از این بخش ها را برای تغییر به صفر اعلام کرد.

وی گفت: “بخشهای صنعتی مانند معدن و فولاد ، عناصر سازنده اقتصاد جهانی را تشکیل می دهند و از سخت ترین بخشهای کربن زدایی هستند. اما آنها بیش از 9 گیگا تن گازهای گلخانه ای را تشکیل می دهند و تصمیمات اصلی توسط شرکت ها و سرمایه گذاران طی دهه آینده اتخاذ می شود که تعیین کننده نقش آنها در جوامع دستیابی به توافقنامه آب و هوایی پاریس خواهد بود.

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *