نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 4:01 ق.ظ

آیا واقعاً نقشه برداری ماهواره می تواند کشاورزی را پایدارتر کند؟

23 فوریه 2021

آیا تصاویر موجود در فضا به ما کمک می کند تا به روش های سبزتری برای پرورش مواد غذایی روی زمین دست پیدا کنیم؟ این جاه طلبی واقعی در پشت کشاورزی دقیق است ، شکل جدیدی از فناوری مبتنی بر کشاورزی که با استفاده از داده های گرفته شده توسط ماهواره ها به کشاورزان کمک می کند تا رشد بهتری داشته باشند و شاید به شفاف سازی سیستم تامین مواد غذایی در روند کار کمک کنند.

حوزه کشاورزی در مورد پایداری شهرت خوبی ندارد. تلاش مداوم برای تغذیه جمعیت در حال رشد جهانی که آن را به یک دلیل اصلی از جنگل زدایی و تغییرات آب و هوایی تبدیل می کند. اما نقشه برداری ماهواره ای ، با استفاده از تصاویر ماهواره ای برای ایجاد یک نقشه ترکیبی از سطح زمین ، اکنون یک منبع حیاتی از اطلاعات را فراهم می کند که به کشاورزان اجازه می دهد تا مزارع خود را بهتر کنترل کنند ، محصولات خود را مدیریت کنند و در نهایت عملکرد و بازده را بهبود بخشند.

نقشه برداری ماهواره ای یک فناوری جدید نیست. اولین عکس ماهواره ای سیاه و سفید مبهم از زمین در سال 1959 توسط اکسپلورر 6 ناسا گرفته شد ، اما در سال های اخیر سطح دقت و گستردگی پوشش که ماهواره های جدید می توانند به دست آورند ، دنیای کاملی از امکانات را باز کرده است .

زارا خان ، مدیر توسعه تجارت در Planet ، ارائه دهنده برجسته داده های مکانی ، توضیح می دهد: “ما تقریباً هر روز  زمین را با وضوح حدود 3-5 متر در هر پیکسل از طریق ماهواره های مکعبی مشاهده و ثبت می کنیم.”.    همه اینها به هم پیوسته است ، فقط راه هایی را نشان می دهد که می توانید از این فناوری برای نتایج مختلف استفاده کنید ، آیا شما یک پرورش دهنده ، تأمین کننده یا مصرف کننده هستید.

کشاورزی به سرعت متوجه شده است که ارزش بالقوه آن سطح از وضوح بالا ، پوشش بالا و داده های با تکرار بالا را مشاهده می کند ، زیرا این فرصت را برای نظارت بر طیف وسیعی از عوامل در زمان واقعی مانند نرخ رشد ، شرایط خاک ، آسیب محصول و آب برای استفاده درست تا یک سطح فیلد منفرد را فراهم می کند..

در نتیجه ، نقشه برداری ماهواره ای به ابزاری ارزشمند برای کشاورزانی تبدیل شده است که قصد دارند کشاورزی دقیق انجام دهند ، این اصل استفاده از طیف وسیعی از نوآوری های فناوری مانند سنجش از دور ، رایانش ابری و هوش مصنوعی برای کمک به کشاورزان برای رشد کمتر است.

با داشتن ایده بهتر از آنچه در یک زمینه خاص اتفاق می افتد ، کشاورزان اکنون می توانند آگاهانه تر در مورد روند صحیح اقدامات تصمیم بگیرند ، این امر به نوبه خود می تواند به عملکردهای کشاورزی پایدارتر منجر شود. از جمله موارد، کاربرد هدفمندتر کود برای کاهش خطر آلودگی ، شناسایی زود هنگام مسائل آبیاری برای کاهش هدر رفتن آب یا استفاده از نقشه برداری ماهواره ای برای کمک به ترسیم کارآمدترین مسیر برای دستگاه کمباین ، مواردی هستند که این تصاویر در صورت ترکیب با سایر مجموعه های داده و ابزارهای تحلیلی اضافی می توانند به بهینه سازی ورودی ها کمک کنند.

در حالی که این پتانسیل گسترده است – بالاخره این داده ها کل زمین را پوشش می دهد – بزرگترین چالشی که در حال حاضر این صنعت با آن روبرو شده است ، به دست آوردن اطلاعات مربوطه به تعداد کافی از کاربران نهایی (کشاورزان) و دستیابی به آنها به روشی قابل دسترسی است.  تصاویر ماهواره ای قطعاً می تواند از نظر ایجاد شفافیت و اعتبار بیشتر در زمینه پایداری و جبران بالقوه کربن کمک کند.

https://www.eco-business.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *