نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:24 ق.ظ

۳۵ طرح “ساز و کاری” صنعت آب و برق رونمایی شد

۱۰ اسفند ۱۳۹۹

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “رضا اردکانیان” وزیر نیرو، صبح امروز یکشنبه از ۳۵ طرح‌ ساز و کاری صنعت آب و برق از طریق ویدئو کنفرانس رونمایی کرد. از این ۳۵ طرح ساز و کاری رونمایی شده، سه طرح مربوط به سازمان انرژي‌هاي تجديدپذير و بهره‌وري انرژي (ساتبا)، سه طرح مربوط به شرکت مادرتخصصي توليد نيروي برق حرارتي، هفت طرح مربوط به شرکت مادرتخصصي مديريت توليد، انتقال و توزيع نيروي برق (توانير)، سه طرح مربوط به شرکت مديريت شبکه برق ايران، ۶ طرح مربوط به شرکت مادرتخصصي مدیریت منابع آب ایران و ۶ طرح مربوط به شرکت مادرتخصصي مهندسی آب و فاضلاب کشور بوده و در حوزه ستادي وزارت نیرو نیز ۷ طرح ساز و کاری رونمایی شد.

این گزارش می‌افزاید، طرح‌های رونمایی شده در سازمان انرژي‌هاي تجديدپذير و بهره‌وري انرژي (ساتبا) شامل “انسجام‌بخشی روند توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در بخش غیردولتی”، “راه‌اندازی سامانه ملی مدیریت یکپارچه فرایند خرید تضمینی برق تجدیدپذیر از مشترکان خانگي برق (مهرسان)” و “راه‌اندازی سامانه ملی مدیریت هوشمند احداث و بهره‌برداری نیروگاه‌های تجدیدپذیر (مهان)” است.

همچنین طرح‌های ساز و کاری شرکت مادرتخصصي توليد نيروي برق حرارتي شامل “استفاده از ظرفيت بازار سرمايه جهت تامين مالي”، “فروش اموال آزاد نيروگاه‌ها و مديريت دارايي‌هاي راکد” و “افزايش راندمان نيروگاه‌هاي حرارتي” است.

این گزارش حاکی است، طرح‌های ساز و کاری “طراحي و اجراي طرح ملي برق اميد”، “ارائه کلیه خدمات به مردم به‌صورت غیرحضوری”، “ایجاد و توسعه سامانه هوشمندسازی در مراکز اتفاقات و فوریت‌های برق (طرح هما)”، “ارتقای رضایتمندی مشترکان از طریق بهبود ولتاژ تحویلی (طرح چاوش)”، “راه‌اندازي سامانه نظارت مکانیزه در طرح‌های توسعه‌ای (طرح سنم)”، “تمرکز زدايي و افزايش اختيارات شرکت‌هاي استاني” و “تعويض کابل‌هاي فرسوده شبکه توزيع با کابل خودنگهدار” نیز در شرکت مادرتخصصي مديريت توليد، انتقال و توزيع نيروي برق (توانير) رونمایی شد.

همچنین، طرح‌های رونمایی شده در شرکت مديريت شبکه برق ايران شامل “طراحي و ايجاد بازار میان‌روزی برق”، “راه‌اندازی مرکز پایش شبکه ICT صنعت برق” و “طراحی و بومي‌سازي سیستم سنجش انرژی (کنتور سطح شبکه)” است.

در شرکت مادرتخصصي مدیریت منابع آب ایران اما ۶ طرح “تدوين برنامه سازگاري با کم‌آبي براي کليه استان‌ها”، “استقرار ساختار آب کشور بر مبناي مديريت حوضه‌هاي آبريز”، “استفاده از فناوري‌ در تسهيل امور آب کشور”، “بهره‌برداري از سامير در سطح امورات”، “راه‌اندازي طرح گردشگري پيرامون منابع و تاسيسات آبي” و “تاسيس مرکز مطالعات آب‌هاي مرزي و منابع آب مشترک” رونمایی شد.

بر این اساس، ۶ طرح “تنوع بخشي به تامين منابع مالي”، “ارتقاي سطح خدمات به مشترکان”، “شفافيت فرآيندها و توسعه دولت الکترونيک”، “اجراي نظام مديريت دارايي‌ها”، “يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي” و “طرح ملی آب امید” نیز در شرکت مادرتخصصي مهندسی آب و فاضلاب کشور رونمایی شد.

همچنین از ۷ طرح ساز و کاری در حوزه ستادی وزارت نیرو، شامل سه طرح “تقويت و توسعه بورس انرژي”، “ارتقای حقوق مشترکان آب و برق” و “بهبود رويکرد تضمين خريد به صورت رقابتي با برگزاري مناقصه” در معاونت برنامه‌ريزي و سه طرح “تهيه و ابلاغ دستورالعمل تعارض منافع”، “توسعه شايستگي‌ها و افزايش فرصت‌هاي مديريتي بانوان” و “تهيه سند شفافيت و دسترسي آزاد به اطلاعات” در بخش معاونت منابع انساني و یک طرح “سامانه تسهيل ارتباط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با وزارت نيرو” در امور مجلس رونمایی شد.

این گزارش می‌افزاید، در چهل و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران “طرح گردشگری پیرامون منابع و تاسیسات آبی سد صلاح‌الدین کلا” در استان مازندران با ارائه گزارش “قاسم تقی‌زاده‌ خامسی” مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو آغاز به‌کار کرد.

https://dolat.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *