نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 10:52 ق.ظ

تغییر چشم انداز صنعت فولاد در عرصه بین المللی

جیل جوسکو25 ژانویه ، 2021

تولید فولاد ایالات متحده در ماه ها و سال های اخیر کانون فعالیت های زیادی بوده است.به عنوان مثال ، در دسامبر 2019 ، تولید کننده سنگ آهن Cleveland-Cliffs Inc اعلام کرد که AK Steel را در یک معامله 1.1 میلیارد دلاری خریداری خواهد کرد. خرید سازنده فولاد وست چستر ، مستقر در اوهایو ، که محصولات کربنی ، فولاد ضد زنگ تولید می کند ، بلافاصله کلیولند-کلیف را به یک تولیدکننده عمودی سنگ آهن و فولاد تبدیل کرد. فقط ده ماه بعد ، تولیدکنندگان مستقر در کلیولند دوباره در آن حضور داشتند ، این بار بیشتر ArcelorMittal ایالات متحده و شرکت های تابعه آن را با قیمت تقریبی 1.4 میلیارد دلار خریداری کردند و دوباره آن را در لیست تولید کنندگان فولاد ایالات متحده قرار دادند.

اوایل این ماه ، فولادساز مستقر در پیتسبورگ خرید سهام باقی مانده Big River Steel مستقر در آرکانزاس را به مبلغ تقریبی 774 میلیون دلار به پایان رساند. Big River Steel چیزی را تولید می کند که پیشرفته ترین کارخانه نورد در آمریکای شمالی نامیده شده است. در سال 2017 ، آن کوره قوس الکتریکی آن به تنها سایت تولید فولاد دارای گواهینامه LEED تبدیل شد.

فولاد  ایالات متحده یک راه اندازی موفقیت آمیز را در اکتبر سال 2020 از آنچه که “از نظر فنی پیشرفته” تاسیسات تولید کوره قوس الکتریکی در عملیات در فیرفیلد ، آلاباما توصیف می کند ، گزارش داد.

این اطلاعیه ها به سختی سطح آنچه در صنعت فولاد ایالات متحده و همچنین در صنعت فولاد در سراسر جهان اتفاق می افتد را ارایه می کنند. علاوه بر ادغام و تسهیلات جدید آنلاین ، صنعت فولاد با فرصت ها و چالش های تعرفه ها ، فناوری ، علوم مواد ، COVID-19  ، روبرو است.

البته فقط صنعت فولاد نیست که با این چالش ها روبرو است. با این وجود تعداد بسیاری از صنایع دیگر در کار خود با فولاد تلاقی می کنند – این امر از خودرو تا زیرساخت ها ، از ساخت ماشین آلات تا ساخت ساختمان های بلندمرتبه مشاهده می شود. در نتیجه ، تأثیرات بر روی صنعت فولاد اثری گسترده و طولانی دارد.

ادغام و ادغام

ما اخیراً به بزرگترین حرکات اخیر سازندگان فولاد ایالات متحده پرداخته ایم و آنها این سوال را مطرح می کنند: چه عواملی در تصمیم گیری های بنیادینی در این صنعت وجود دارد؟ و آیا احتمالاً شاهد موارد بیشتری از آن خواهیم بود؟

جف لارسن ، معاون رئیس منابع طبیعی ، مواد شیمیایی و کشاورزی در Capgemini آمریکای شمالی می گوید: ” به نظر می رسد ادغام عمودی یک موضوع است ، به طور كلی ، داشتن كنترل بیشتر در سراسر زنجیره ارزش وسیع تر ، انعطاف پذیری بیشتری به سازمان می بخشد.” “من انتظار دارم که ادامه یابد.”

 در واقع ، کلیولند-کلیفز ، به عنوان یک شرکت استخراج سنگ آهن ، یکی از تأمین کنندگان عمده صنعت فولاد بوده است. کلیولند-کلیفز با خرید AK Steel و ArcelorMittal USA قسمت قابل توجهی از زنجیره تأمین قبلی را تغذیه کرد.

فولاد سازی یک تجارت جهانی است. شرکت های آمریکایی از نظر تولید جایگاه بالایی ندارند. در سال 2019 ، بر اساس اعلام انجمن جهانی فولاد ، بهترین شرکت تولید کننده فولاد ، بر اساس تولید فولاد خام ، ArcelorMittal با 97.31 میلیون تن متریک بود. شرکت Nucor با تولید 23.09 میلیون تن در میان فولاد سازان ایالات متحده پیشرو است.

کدام یک از فولادسازان در سالهای آینده محو می شوند؟

ظرفیت اضافی

چقدر مشکل ظرفیت بیش از حد فولاد جدی است – یک جامعه جهانی برای حل آن وجود دارد و به معنای واقعی کلمه جامعه جهانی ظرفیت اضافی فولاد نامیده می شود. عضویت برای تمام کشورهای تشکیل دهنده G20 ، یک مجمع برای همکاری اقتصادی بین المللی آزاد است. هدف اعلام شده آن  ، بحث و یافتن راه حلهای مشترک برای مسئله جهانی ظرفیت مازاد فولاد است.

البته ، برترین کشور سازنده فولاد از نظر میزان تولید مطلق در مجمع جهانی وجود ندارد. طبق اعلام سازمان جهانی فولاد ، این چین است که در سال 2019 996.3 میلیون متریک فولاد خام تولید کرده است. هند که رتبه دوم را در اختیار دارد ، 111.2 میلیون تن تولید کرد. ایالات متحده ، شماره 4 پس از ژاپن ، 87.8 میلیون تن تولید کرد.

سه ماه پیش ، تعداد زیادی از انجمن های فولاد از سراسر جهان ، از جمله موسسه آهن و فولاد آمریکا و فدراسیون آهن و فولاد ژاپن ، از دولت های کشورهای تولید کننده فولاد خواستند که تلاش خود را در مجمع جهانی در مورد ظرفیت بیش از حد فولاد برای رسیدگی به آنچه “بحران در حال رشد فولاد” نامیدند به آن معطوف کنند.

تعرفه ها

دولت ترامپ در سال 2018 تعرفه های فولادی را برای واردات فولاد خام و آلومینیوم خارجی ، به استثنای برخی از سهمیه ها ، تحت بخش 232 قانون گسترش تجارت 1962 تصویب کرد. هجوم واردات فولاد صنایع داخلی را تهدید می کند و بنابراین تهدیدی برای ملی پوشان ایالات متحده است. اکنون همه نگاه ها به دولت بایدن و موضع آن در مورد تعرفه های فولاد معطوف شده است. صنعت فولاد ایالات متحده از دولت جدید می خواهد آنها را در جای خود حفظ کند. در 11 ژانویه نامه ای به رئیس جمهور منتخب وقت بایدن ، چهار سازمان فولاد ، از جمله انجمن تولید کنندگان AISI و فولاد ، و اتحادیه کارگران متحد فولاد نوشتند: “ادامه تعرفه ها و سهمیه های [فولاد] برای اطمینان از دوام اقتصادی صنعت فولاد داخلی در برابر این ظرفیت فولادی مازاد و رو به رشد. حذف یا تضعیف این اقدامات قبل از آنكه كشورهای بزرگ تولیدكننده فولاد ظرفیت مازاد آنها را از بین ببرند – و یارانه ها و سایر سیاست های تحریف كننده تجارت كه به بحران فولاد دامن زده اند – فقط موج جدیدی برای واردات با تأثیرات مخرب برای تولیدكنندگان داخلی فولاد و كارگران آنها به همراه خواهد داشت. “

COVID-19 ، زیرساخت و موارد دیگر

چه چیز دیگری می تواند تغییر کند و یا باعث تغییر چشم انداز فولاد شود؟ یک پاسخ زیرساخت است ، بسته به اینکه دولت بایدن چگونه به آن رسیدگی می کند..

لارسن پیش بینی می کند که پایداری یک موضوع فزاینده برای تولید کنندگان فولاد و همچنین تمام تولیدکنندگان صنعتی خواهد بود. پایداری نه تنها یک هدف اجتماعی رو به رشد برای شرکت ها است ، بلکه مزایای مالی نیز در مورد بهره وری و بهینه سازی انرژی و مدیریت چرخه زندگی وجود دارد. علاوه بر ایجاد تغییرات فن آوری ، پایداری همچنین می تواند محرک یکپارچه سازی عمودی بیشتر باشد که قبلاً در این مقاله ذکر شد.

و سرانجام ، مروری بر هر صنعت بدون تأمل در COVID-19 ، نمی تواند نتیجه گیری صحیح کند. تقریباً در هر صنعت ، تقاضای فولاد کاهش یافت. داده های AISI نشان می دهد که از ماه نوامبر سال 2020 ، محموله های کارخانه تولید فولاد ایالات متحده در مقایسه با تعداد سال قبل حدود 16 درصد کاهش داشته است. با این وجود استفاده از ظرفیت به آرامی افزایش یافته است. به عنوان مثال ، استفاده برای هفته منتهی به 16 ژانویه به 76.7٪ رسیده است. برای هفته منتهی به 13 ژوئن 54٪ بود.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *