نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 7:30 ب.ظ

صنعت رباتیک در سال 2021: همکاری و تحرک

توسط پست مهمان24 ژانویه 2021

طبق نظرسنجی سال 2020 مكینزی گلوبال ، COVID-19 باعث شده تا شركت ها سه تا چهار سال دیجیتالی سازی عملیات داخلی خود را تسریع كنند. افزایش تحول دیجیتال در صنعت روباتیک را به سمت جلو سوق خواهد داد ، و در سال 2021 به کسب و کارهای آن شکل خواهد داد.

با شیوع بیماری همه گیر که موجب نگرانی هر انسانی در رابطه با سلامتی می شود ، کسب و کارها اعتماد بیشتری به تجهیزات دیجیتالی دارند. برای حمایت از الزامات فاصله اجتماعی ، اتوماسیون به یک نیاز تجاری بیشتر تبدیل شده است.

ربات ها می توانند در دمای بالا و با مواد شیمیایی خطرناک و تمیزکاری کامل را تحمل کنند و نقاط آلودگی را به حداقل برسانند. در حالی که COVID-19 مزایای بهداشتی کارگران ربات را برجسته کرده است ، آنها مزایای دیگری نیز دارند که ثابت می کند آنها یک سرمایه گذاری ارزشمند هستند.

به طور فزاینده ای ، ربات هایی که می توانند در کنار کارگران انسانی کار کنند ، در نیروی کار مستقر می شوند. ربات های همکار ، یا cobots ، می توانند مکمل کار کارکنان انسانی باشند ، با انجام کارهای یکنواخت و سنگین ، به کارگران انسانی زمان بیشتری برای انجام کارهای پیچیده فکری که نیاز به تفکر خلاق ، تصمیم گیری یا حل مسئله دارند ، می دهند.

به همین دلایل است که پیش بینی می شود بازار ربات های مشارکتی از هم اکنون تا سال 2026 با نرخ رشد سالانه مرکب 50.4 درصد رشد کنند. انتظار می رود تعدادی کوبات جدید در سال 2021 منتشر شود ، مانند اولین cobots Shibaura Machine . دو cobot جدید با بازوی دوتایی هستند ، یکی انسان نما و دیگری بازوی ربات مفصلی انتخابی .

ربات انسان نما Shibuara Machine می تواند محموله 10 کیلوگرمی را با هر دو بازو تحمل کند و برای همکاری انسان و ماشین در مراحل جمع آوری قطعات و بازرسی طراحی شده است. cobot SCARA برای برنامه های کاربردی با سرعت بالا مانند مونتاژ الکترونیک مناسب است.

از آنجایی که ربات ها قادر به شناسایی و واکنش در برابر حضور انسان هستند ، می توانند با خیال راحت از افزایش تحرک برخوردار شوند تا به آنها اجازه دهد نقش بیشتری در عملیات تجاری داشته باشند. تحرک ربات ها پیش بینی روند بزرگ دیگری برای سال 2021 است ، فدراسیون بین المللی رباتیک (IFR) ارزش بازار ربات های لجستیکی را که اکثر آنها ربات های متحرک مستقل (AMR) هستند پیش بینی می کند تا رشد 40 درصد ی در سال را ادامه دهد.

ربات های سیار در ابتدا در انبار و عملیات ذخیره سازی مستقر شدند ، جایی که می توان از آنها برای حمل کالا استفاده کرد. آنها از آن زمان در بخشهای تولید در کارهایی مانند بارگیری و تخلیه دستگاه و حمل و نقل مواد موج جدیدی ایجاد کرده اند. فناوری تحرک همچنین ربات ها را قادر به ایفای نقش در خارج از ساختمانهای صنعتی مانند خدمات زایمان ، کشاورزی و بیمارستانها کرده است.

برای تحقق بخشیدن به پیش بینی های سال 2021 ، مهم است که مهندسان طراح موتورهای با کارایی بالا را انتخاب کنند تا از عملکرد موثر و با اطمینان روبات ها اطمینان حاصل کنند.

COVID-19 محیط های کاری را وادار کرده است تا خود را با شرایط عادی جدید وفق دهند و احتمالاً فعالیت های تجاری برای همیشه تغییر می کنند.

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *