نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:03 ق.ظ

رویکردهای استراتژیک برای پیاده سازی اتوماسیون در ساخت صنعتی

Readers Choice 2020:  Strategic Approaches for Implementing Automation in Industrial Manufacturing

مولوگتا آبتوی ، معاون مدیر عامل ، توسعه فناوری | شرکت Sanmina

20/12/21

اتوماسیون برای بهبود کارایی کارخانه ، اطمینان از کیفیت محصول و پایین آمدن کل هزینه ها برای تولیدکنندگان مدرن به یک ضرورت تبدیل شده است. با این حال ، تولیدکنندگان نباید در دام استفاده بی منطق فناوری به خاطر فناوری قرار بگیرند. اتخاذ تصمیم نسبت به سیستم های خودکار باید براساس تجزیه و تحلیل فنی و تجاری مشخص برای ایجاد تعادل مناسب بین سرعت ، هزینه ، کیفیت و ارزش باشد.

با ظهور فناوری های جدید اتوماسیون برای تولیدات صنعتی ، سازمان ها باید وضعیت استراتژیک تری در مورد زمان استفاده از اتوماسیون و زمانی که برای اهداف آنها منطقی نیست ، پیدا کنند. هر زمان اتوماسیون منطقی باشد ، تنظیم گیت های دقیق بررسی در هر مرحله برای بهینه سازی سودهای فنی و تجاری مهم است.

بین شرایط اتوماسیون کامل و عدم اتوماسیون ، درجه های مختلفی از اتوماسیون را می توان برای ارائه بهترین مقدار در مرحله مناسب یک فرآیند تولید استفاده کرد. به عنوان مثال ، می توان از یک ربات برای لحیم کاری یک محصول استفاده کرد زیرا این یک مرحله ساده است که بازده خوبی را برای سرمایه گذاری فراهم می کند. نمونه های دیگر شامل استفاده از رباتیک برای بلند کردن تجهیزات و مواد سنگین برای محصولاتی که در حجم بالایی تولید می شوند ، یا وسایل نقلیه مستقل کارخانه ای که در مرحله مناسب فرآیند تولید ، مواد را به کف کارخانه تحویل می دهند.

برخی از محصولات برای پاسخگویی به نیاز تولید کنندگان تجهیزات اصلی خود (OEM) به مونتاژ معمول ، بکر و بدون خطا نیاز دارند که در این صورت اتوماسیون مناسب است. چنین محصولاتی ممکن است شامل کنترل کننده های خودرو یا دستگاه های پزشکی مصرفی مانند دستگاه های مانیتور قلب باشد.

از طرف دیگر ، اتوماسیون بهترین راه حل برای مجتمع بزرگ مخابراتی که برای کار در زیرساخت های شبکه ساخته شده اند نیست. اینگونه محصولات کم حجم حاوی قطعات سنگین متعددی است که برای اتوماتیک ساختن تولید خود نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارند و بازده را چندان جذاب نمی کند. علاوه بر این ، سیستم های پزشکی پیچیده مانند دستگاه های MRI محصولات بسیار پیشرفته ای هستند که نیاز به مونتاژ دقیق با تلورانس های سختگیرانه دارند. تلاش برای خودکار سازی چنین موضوعاتی ، اتوماسیون های گران قیمت و سفارشی با مقیاس پذیری محدود را می طلبد.

چک لیست ارزیابی برای اتوماسیون استراتژیک

قبل از استقرار اتوماسیون ، سازمانهای تولیدی باید چندین گام استراتژیک بردارند. ابتدا یک حسابرسی کامل از فرآیندهای تولید کنونی تهیه کنید تا درک عمیق تری از نحوه کار سیستم های کارخانه و چگونگی بهبود آنها داشته باشید. به این ترتیب ، تولیدکنندگان می توانند یک راه حل بهینه شده را انتخاب کنند که به طور مداوم هم اهداف فنی و تجاری را برآورده کند.

گام بعدی شامل ایجاد یک پرونده تجاری قوی برای پیشبرد ابتکار عمل است. هدف ، چشم انداز و استراتژی کلی اتوماسیون باید در یک فرآیند رسمی ، همراه با بهترین راه ها برای کسب درآمد از کاربرد آن ، با استراتژی تحول دیجیتال سازمانی ترسیم و مطابقت داشته باشد. پروژه هایی که اتوماسیون را به صورت واکنشی بدون توجیه ارزش خود اعمال می کنند ، معمولاً در سرمایه گذاری هایشان بی تأثیر است و گسترش بیشتر این فناوری می تواند به سرعت حرکت شرکت را با مشکل مواجه کند.

مرحله سوم شامل تحقیق گسترده درباره گزینه های موجود در بازار است. سازمان ها باید به دنبال سیستم های خودکار با قابلیت جمع آوری داده های اثبات شده باشند که داده های مهم تولید را برای تجزیه و تحلیل و همچنین نگهداری پیش بینی و پیشگیری بهینه سازی کند. سیستم های ساخت مبتنی بر ابر که جمع آوری ، همبستگی و تجزیه و تحلیل داده ها از ماشین آلات کف کارخانه را فراهم می کنند ، بیشترین انعطاف پذیری را دارند و می توانند در صورت لزوم ، کم و زیاد شوند.

ملاحظات طراحی برای تولید خودکار

جنبه دیگر اتوماسیون یک کارخانه شامل یکسری ملاحظات است که باید توسط مهندسان طراحی سنجیده شوند. آنها باید یک بازبینی کامل از قبل طراحی ، از جمله ارزیابی کامل ریسک و در نظر گرفتن هرگونه مسئله تجاری را که ممکن است پیش بیاید ، انجام دهند. اگر تولید بدون انجام یک سری آزمایشات و اعتبار سنجی برای رفع هرگونه محدودیت به صورت خودکار انجام شود ، این فرایند منجر به ایجاد شکاف فنی و از بین رفتن کیفیت محصول می شود.

به همین دلیل ، مهندسان طراحی باید چندین فاکتور را در نظر بگیرند ، از جمله ،  حجم قطعات محصول و تعداد مراحل مونتاژ. اگر فرایندی برای اتوماسیون مناسب باشد ، باید تعداد قطعات و اتصال دهنده ها به همراه تعداد مربوط به مراحل مونتاژ به حداقل برسد.

https://www.manufacturingtomorrow.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *