نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 3:30 ب.ظ

موضوع دوقلوی دیجیتال ، اینترنت اشیا و یادگیری ماشینی در تولید

Digital Twin and Digital Thread: The Innovative Way to Track Product Life Cycles

جان بوریان ، 12/02/20 

نکته جالب در مورد محصولات مدرن این است که فناوری هوشمند می تواند آنها را ارتقا دهد. این امر  باعث می شود که آنها در طول چرخه زندگی خود قابل ردیابی باشند و فناوری هایی مانند پلتفرم های ابری امکان ردیابی محصولات را در طول عمرشان فراهم می کنند.

برخی از عوامل اصلی این پلتفرمها IIoT و پلتفرمهای دیجیتال هستند که اطلاعاتی را در مورد شرایط و پارامترهای محصول به مهندسان ارائه می دهند. سپس محصول می تواند در طول چرخه عمر کامل خود ، از جمله طراحی ، صنعتی سازی ، تولید سریال و سرویس ، ردیابی شود.

ما در اینجا در مورد حلقه بسته اطلاعات محصول صحبت می کنیم ، و یک فناوری حیاتی در اینجا موضوعات دیجیتالی است  ، یعنی پل زدن منابع داده بین مراحل چرخه زندگی ، داده ها و فرایندها. با استفاده از اتصال های دیجیتال ، داده های مربوطه در هر مرحله گرفته شده و سپس به مهندسان بازگردانده می شوند. مهندسان سیستم و طراحی می توانند از اطلاعات مربوط به زمینه ها و عملکرد زمینه استفاده کنند و به عنوان یک امر پیگیری ، می توانند طراحی و ویژگی های محصول را دوباره طراحی یا حتی بهبود بخشند.

استفاده از اطلاعات جمع آوری شده از موضوعات دیجیتال یک روش موثر برای بهبود شاخص های کلیدی عملکرد KPI است ، از جمله زمان کوتاه تر برای رسیدن به بازار ، کاهش هزینه های توسعه و عملیات و پیشنهادات بهتر مشتری. با استفاده از اینترنت اشیا ، هوش مصنوعی ، تجزیه و تحلیل و مدل های جدید تجاری ، تولیدکنندگان می توانند با استفاده از داده های تولید شده برای فروش خدمات و همچنین  تولید محصولات ، اقدام کنند.

و تأثیر مثبت بر پایداری محیط زیست را فراموش نکنیم. ما اغلب در مورد استفاده مجدد و استراتژی های بازیافت صحبت می کنیم ، و اینها از اولویت های اصلی تولید کنندگان در “شرایط بهتر” هستند.

ارزش دوقلوهای دیجیتال

در دوقلوهای دیجیتال نیز قطعاً ارزش وجود دارد IDC دوقلوهای دیجیتال را به عنوان مدل های مجازی محصول یا دارایی متصل می کند که از طریق اینترنت اشیا به نمونه اولیه فیزیکی متصل می شود. دوقلوهای دیجیتال جریان داده ها را تجسم می کنند و همکاری بین مهندسی ، عملیات ، زنجیره های تأمین و سرویس را فراهم می کنند.

    بیش از 70٪ از پاسخ دهندگان نظرسنجی نوآوری محصولات و خدمات IDC ، دوقلوهای دیجیتال را به عنوان یک اقدام مهم استراتژیک ارزیابی می کنند.

    تا سال 2023 ، 65٪ از تولیدکنندگان جهانی کاهش 10٪ در هزینه های عملیاتی را آزمایش کرده اند. این امر از طریق دوقلوهای دیجیتالی فرآیندی ناشی از اینترنت اشیا و یادگیری ماشینی حاصل می شود.

چقدر این دو راه حل با هم کار می کنند؟

آیا بهتر است که آنها را کنار هم اجرا کنید یا می توان آنها را با هم ترکیب کرد تا ارزش بیشتری هم داشته باشند؟

پاسخ این است که ما هنوز مطمئن نیستیم.

مانند یک موضوع دیجیتال ، ارزش یک دوقلوی دیجیتال در یک منبع واحد اطلاعاتی به شرایط ، پارامترها و طراحی یک محصول مرتبط است. و این همان جایی است که ما تفاوت اصلی این دو را می یابیم – دوقلوهای دیجیتال باید از داده های زمان واقعی که از محصول واقعی و در محیط عملیاتی است ، استفاده کنند.

برخلاف اتصالات دیجیتال یا نخ های دیجیتال ، دوقلوهای دیجیتال نیازی به اطلاعات ارائه شده در زمان واقعی به کاربر ندارند. یک دلیل برای این امر وجود دارد: مهندسان از داده های چرخه عمر محصول برای توسعه و بهبود محصولات استفاده می کنند ، اما بیشتر اوقات در حالت زمان واقعی کار نمی کنند. یک همپوشانی قابل توجه وجود دارد ، اما هر دو راه حل از فن آوری های مشابه به عنوان منبع واحد اطلاعاتی مانند پلتفرمهای دیجیتال IoT ، PLM ، ERP یا CRM استفاده می کنند. و این شروع بسیار خوبی است.

چه چیزی از ترکیب دوقلوهای دیجیتال و موضوعات دیجیتال انتظار می رود؟

ما در تلفیق این دو راه حل هم افزایی آشکاری را مشاهده می کنیم. نخ های دیجیتال می توانند محصولات را به هم متصل کرده و دوقلوهای دیجیتال را پردازش کنند و کل چرخه عمر محصول را می توان از این طریق پوشش داد.

با گفتن این مطلب ، مدل دیجیتال محصول فیزیکی می تواند به عنوان نوعی حامل ردیابی انتها به انتهای اطلاعات دیجیتالی شناخته شود ، عملکرد و پردازش داده ها را از طریق بستر اینترنت اشیا به PLM در زمان واقعی پخش کند.

برای کاربران ، این مقدار از خروجی های تجزیه و تحلیل داده ها حاصل می شود. خروجی ها براساس AI / ML است که به روشی لمسی به بینش تبدیل می شوند.

ایجاد رشته دیجیتال از طریق استفاده از دوقلوهای دیجیتال چالش برانگیز است و موانعی در این راه وجود خواهد داشت. یک چالش معمول عبور از مراحل چرخه حیات است ، به ویژه هنگامی که محصول در حال استفاده یا کاربری در اختیار مشتری است.

فن آوری های دوگانه دیجیتال و موضوع دیجیتال جداگانه منافع قابل توجهی را به خودی خود به همراه دارند. اما ارزش واقعی زمانی حاصل می شود که فن آوری ها تلفیق شوند. کاربران از چشم انداز چرخه زندگی از پایان به پایان محصول ارائه شده در زمان واقعی بهره مند می شوند و تولید کنندگان ابزاری قدرتمند برای بهبود چابکی و انعطاف پذیری کسب و کار خود بدست می آورند. این دقیقاً همان چیزی است که آنها در دنیای امروز که به سرعت در حال تغییر است نیاز دارند. https://www.manufacturingtomorrow.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *