نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 12:33 ق.ظ

پژوهش مبتنی بر نوآوری در پژوهشگاه استاندارد مورد تاکید قرار دارد

http://media.dolat.ir/uploads/org/160846288095374300.jpg

يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹

رییس سازمان ملی استاندارد ایران و رییس پژوهشگاه استاندارد در نهمین جشنواره پژوهش؛ که با حضور محدود پژوهشگران و ارتباط مجازی با سایر بخش های پژوهشی برگزار شد، از پژوهشگران برتر استاندارد تقدیر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از سازمان استاندارد، نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این مراسم با تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران استاندارد گفت: پژوهش تلاشی فزآینده است برای توسعه و رشد دانش در همه امور زندگی که ماحصل آن یافتن بهترین راه حل برای مسائل موجود در جامعه است.

وی با بیان اینکه دو موضوع « مشکل و مساله » باید محور پژوهش قرار گیرد گفت: پژوهشگران برای رفع مشکلات موجود ، راه حل هایی را برای رسیدن به وضعیت مطلوب در قالب مساله تعریف می کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره فعالیت حاصل از ارتباط پژوهشگاه استاندارد با سایر بخش های پژوهشی و فناوری به ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: صدور گواهینامه محصولات دانش بنیان در راستای تجاری سازی این محصولات و استانداردسازی مشاغل خانگی و روستایی نمونه هایی از این همکاری است که به اقتصاد کشور کمک می کند.

پیروزبخت فعالیت های پژوهشگاه استاندارد را در سالهای اخیر مثبت ارزیابی کرد و گفت : سازمان ملی استاندارد ایران از طرح های پژوهشی پژوهشگاه استاندارد حمایت می کند .

•    نوآوری عامل اصلی هر نوع پیشرفت است

رئیس پژوهشگاه استاندارد در نهمین جشنواره تقدیر از پژوهشگران برتر، هدف اصلی از نوآوری را بهبود زندگی دانست و گفت: نوآوری عامل اصلی هر نوع پیشرفت است.

فرزانه انصاری، با اشاره به سرعت رشد دانش در دنیا اظهار داشت:  اگرچه فعالیت های نوآوری لزوماً به اندازه کافی قدرتمند نیستند که بتوانند جهان را نجات دهند اما باید روی بهبود مواردی که می‌تواند تحت تاثیر قرار گیرد با استفاده از دانش، فناوری و نوآوری تمرکز داشت.

وی با بیان اینکه پیشرفت های کوچک در نهایت منجر به ایده‌های بزرگ می‌شود تصریح کرد: ما مسئول یافتن شیوه هایی برای پیشرفت در حوزه نفوذ خود هستیم پس باید بر روی توسعه مهارت های شخصی و افزایش مهارت‌های ارتباطی کار کنیم به نحوی که منجر به خود شکوفایی و خود انگیزشی شود.

انصاری، خط مشی مدیریت پژوهشگاه‌ها (سند راهبردی و برنامه عملیاتی)، تغییر در ساختار سازمانی پژوهشگاه به عنوان اولین قدم،  بازنگری اساسنامه پژوهشگاه ( سال ۱۳۷۸)، اقدام برای راه اندازی مرکز نوآوری استاندارد را بخشی از رویکردهای پژوهشگاه در زمینه نوآوری دانست.

وی همچنین افزود: ارتباط با ارگان های تاثیر گذار برای ورود به زیست‌بوم نوآوری از جمله معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز نوآوری و پارک‌های علم و فناوری، استقرار سیستم مدیریت نوآوری بر مبنای استاندارد ایزو ۵۶۰۰۰۲، استقرار سیستم مدیریت دانش بر مبنای استاندارد ایزو ۳۰۴۰۱ ،انجام پروژه‌های ایجاد ساختار و فرایند استانداردسازی و ارزیابی انطباق کالاهای نوآورانه و فناوری از دیگر برنامه های پژوهشگاه استاندارد در زمینه نوآوری است.

•    از پژوهشگران برتر استاندارد تقدیر شد

در ابتدای این بخش از محمد علی اخوان بهابادی، مشاور رییس سازمان و عضو هیات امنای پژوهشگاه استاندارد که اخیرا به عنوان یکی از دانشمندان برتر جهان اسلام معرفی شد تقدیر به عمل آمد.

در ادامه محمد فرجی، عضو هیات علمی پژوهشکده صنایع غذایی و کشاورزی گروه پژوهشی مواد غذایی رتبه اول و نوشین قلی پور زنجانی، عضو هیات علمی پژوهشکده شیمی و پتروشیمی و مدیرگروه پژوهشی پتروشیمی و پلیمر رتبه سوم را در بین اعضای هیات علمی به خود اختصاص دادند.

از بین کارشناسان ، شیرزاد حسن بیگی ، کارشناس مسئول پژوهشکده فناوری و مهندسی گروه پژوهشی برق رتبه اول و میلاد ولی بیگی، کارشناس پژوهشی پژوهشکده شیمی و پتروشیمی گروه پژوهشی نساجی و چرم رتبه سوم را دریافت کردند. ( براساس شاخص های ارزیابی، رتبه دوم به هیچ فردی اختصاص داده نشد)

همچنین نجمه شیبانی تذرجی ، کارشناس اداره تایید صلایحت و سیستم های کیفیت از اداره کل استاندارد استان کرمان،  حائز رتبه اول ، عباس فلاح، معاون مدیرکل دفتر آموزش و ترویج استاندارد، حائز رتبه دوم و ژیلا دارابی پورکلهر ، معاون استانداردسازی و آموزش استاندارد استان کرمانشاه حائز رتبه سوم شدند.

http://dolat.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *