نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 5:27 ب.ظ

انتقال انرژی سبز و برنامه های آینده

توسط دانشگاه ارهوس4 دسامبر 2020استادیار مارتا ویکتوریا. اعتبار: آیدا جنسن ، AU

ارزانترین و آسانترین راه برای احترام به توافقنامه پاریس در مورد کاهش گرم شدن کره زمین به 1.5 درجه سانتیگراد چیست؟ برای پاسخ به این پرسش یک سرمایه گذاری شفاف و قوی در حوزه انرژی باد و خورشیدی اکنون شروع می شود.

این پیام در مقاله علمی جدیدی است که در Nature Communications منتشر شده است ، که در آن محققان دانشگاه آرهوس با استفاده از داده های ساعتی بدون وقفه و با وضوح بالا برای هر کشور اروپایی و اسکاندیناوی و ارتباط متقابل شبکه ، کربن زدایی سیستم انرژی اروپا را به هم متصل کرده اند.

محققان با استفاده از ابر رایانه دانشگاه ، PRIME ، نحوه تغییر در تولید برق ، گرمایش و انرژی بخش حمل و نقل را برای اطمینان از وجود انرژی کافی برای هر ساعت ممکن ، حتی در سردترین هفته های زمستان ، مدلسازی کرده اند.

“ما این سوال را می پرسیم که کدام استراتژی انرژی را برای دستیابی به هدف 2050 به کار بگیریم. ما بودجه کربن داریم – و چگونه اطمینان حاصل کنیم که تا سال 2050 در ارزانترین حالت به سلامت آب و هوا می رسیم ؟ ”

استادیار مارتا ویکتوریا ، یک متخصص در سیستم های انرژی فتوولتائیک (PV) و انرژی در گروه مهندسی ، دانشگاه ارهوس این سوال را می پرسد.

وی ادامه می دهد: “دو حالت وجود دارد: زودهنگام و ثابت یا دیر و سریع. مدل ما به وضوح نشان می دهد که راه حل بهینه سازی شده برای هزینه این است که اکنون اقدام کنید. دارای برنامه بلند پروازانه و بلند مدت باشید. و ما در این راه انرژی خورشیدی و باد با منشاءخشکی و دریایی را پیدا می کنیم تا یک سنگ بنای با هزینه بهینه شده در یک سیستم انرژی کاملاً بدون کربناسیون 2050 باشند. “

مارتا ویکتوریا می گوید که هر دو مسیر نیاز به استقرار گسترده  فناوری باد و خورشیدی در طی 30 سال آینده دارد. نرخ نصب تجهیزات بر مبنای حداکثر نیاز است و انتقال را به چالش کشیده و در عین حال ممکن می کند.

او می گوید: “این کار آسانی نیست.” “در بعضی از سال ها ، ما باید بیش از 100 گیگاوات PV خورشیدی و انرژی باد نصب کنیم و برای دستیابی به کربن زدایی کامل ، هزینه و بودجه باید بسیار بالاتر از امروز باشد.”

این مدل همچنین شامل نیروگاه برق آبی است و برای به اصطلاح “هفته های کابوس” ، مقدار کمی تولید برق و حرارت مبتنی بر گاز به علاوه امکانات ذخیره انرژی را تامین می کند .  “سیستم های گرمایش منطقه ای برای دوره های بسیار سرد و بحرانی که تقاضای برق بالاست روش کارآمدی برای رفع تقاضای گرمایش زیاد است ، اما در آن زمان تولید انرژی باد و خورشید کم است. مخازن بزرگ آب گرم در آن هفته ها تخلیه می شوند. به این ترتیب ، ما اطمینان می دهیم که سیستم های انرژی آینده برای هر سناریوی ممکن کار می کنند. “

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *