نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 3:17 ب.ظ

راز ساخت یک ویدیوی عالی از یک محصول

توسط ویکتور بلاسکو nov. 2020

ویدئو قطعه ای جدایی ناپذیر از معمای بازاریابی دیجیتال است. برای مارک ها ، این فرصتی است که محصولات خود را به روشی تازه و جذاب به نمایش بگذارند. و اگر مخاطبان نیز به دنبال محتوای ویدئویی معنی دار باشند ، آن را با دوستان و دنبال کنندگان خود به اشتراک می گذارند.

این روندی است که مخصوصاً در این مواقع که خرید آنلاین عادی شده است صادق است – ویدیو موثرترین راه برای تبلیغ کالاهایی است که می فروشید. بسیاری از مشتریان می توانند در خرید از مارک جدید شک داشته باشند و اینجاست که فیلم های محصول وارد بازار می شوند.

فیلم های محصول دارایی های شگفت انگیزی هستند که آنچه شما ارائه می دهید به مخاطبان نشان می دهند و مشتریان بالقوه را وادار به خرید می کنند.

اما موارد دیگری غیر از فیلمبرداری از محصول خود در حرکت آهسته است. در این پست ، من قصد دارم موارد ضروری ساخت یک قطعه عالی را ارائه دهم که نتایج مورد انتظار شما را ارائه می دهد.

قبل از شروع ، پیشنهادهای اصلی ارزش محصول خود را درک کنید.

قبل از شروع تولید ویدیوی خود ، باید به چند نکته فکر کنید. سوالات زیر به شما کمک می کند تا به اصل موضوع خود پی ببرید و جنبه های اصلی محصول خود را که آن را برای بینندگان خود به یاد ماندنی می کند برجسته کنید:

1. این ویدئو برای چه کسانی است؟

شما باید تصویری از مشتریان ایده آل خود در ذهن خود داشته باشید. اکنون زمان تعیین شخصیت های مشتری شما فرا رسیده است: آنها به چه صورت هستند؟ چه چیزی آنها را آزار می دهد؟  به چه چیزی علاقه دارند؟ آنها چگونه صحبت می کنند؟ چه نوع محتوایی باعث تحریک آنها می شود؟

دانستن بیشتر در مورد مشتریان همچنین به شما در انتخاب لحن و زبان مناسب برای پرداختن به آنها در فیلم کمک می کند. ویدیوهایی که مستقیماً با بینندگان آنها صحبت می کنند پیوند قوی تری نسبت به آنهایی که احساس عمومی و بسیار “فروشندگی” دارند را با آنها ایجاد می کند.

توجه داشته باشید اگر مشتری هدف شما “همه” است ، پس احتمالاً باید تحقیق جدی تری کنید.

2. چه چیزی را می فروشید؟

بیشتر مردم از شما یا محصول شما اطلاعی ندارند. آنها فقط در مورد خود و مشکلات خود می دانند ، بنابراین تنها راه علاقه مند کردن آنها به شما این است که به آنها نشان دهید چگونه می توانید مشکلات آنها را حل کنید.

محصول خود را فراتر از یک شی ء تصور کنید. این کالا باید یک راه حل باشد که زندگی مشتریان شما را بهبود بخشد. بنابراین ، اسکریپت شما باید بر مزایای محصول شما تأکید کند ، نه فقط ویژگی های آن. مشکلی نیست که از ویژگی ها استفاده کنید ، اما فقط اگر بتوانید نشان دهید چگونه آنها مستقیماً به مشتریان شما کمک می کنند. در غیر این صورت ، آنها برای چه چیزی مفید هستند؟

پاسخ به این دو سوال نه تنها ویدیوی شما را پرورش می دهد ، بلکه به کل استراتژی بازاریابی شما نیز کمک می کند.

انتخاب نوع مناسب فیلم برای محصول مناسب

با حل کردن این موضوع  پیام ویدیو ی شما ثابت می ماند. به علاوه ، اگر به یک سبک پایبند باشید ، از پایان یافتن قطعه ای که احساس گسستگی ایجاد می کند ، جلوگیری می کنید. و گرچه ویدیوی شما قطعه ای بی نظیر با پیام منحصر به فرد خود خواهد بود ، اما همیشه می توانید از سایر فیلم ها در مورد ساختار و لحن الهام بگیرید.

در اینجا چند نمونه از انواع مختلف فیلم ها آورده شده است:

فیلم های نمایشی

یکی از ساده ترین انواع موجود ، فیلم نمایشی است. آنها معمولاً قطعات كوتاهی هستند كه نشان می دهند محصول شما در دنیای واقعی چگونه به نظر می رسد. اینها برای صفحات محصول بسیار مناسب هستند و به مشتریان شما ایده روشنی برای استفاده از محصول شما می دهند.

فیلم های توضیح دهنده

ویدئوهای توضیح دهنده با توصیفات مفصل تری هستند که با استفاده از انیمیشن و روایت داستانی را در مورد چگونگی بهره مندی مشتریان از محصول شما بیان می کنند. مخاطبان توضیح دهندگان را دوست دارند زیرا از اینکه اطلاعات معنا داری ارائه می دهند و نه اینکه فقط بخواهند بفروشند ، احساس می کنند مانند ویدیو های آموزشی هستند که چگونه می توانند کاری را انجام دهند.

فیلم ها را مرور کنید

نوعی ویدئو که برای شبکه های اجتماعی بسیار مفید است ، فیلم مرور است. اگر قبلاً ویدیوی “جعبه گشایی” را مشاهده کرده اید یا قبل از خرید یک محصول جنبه های آن را بررسی کرده اید ، می دانید که من به چه چیزی اشاره می کنم. ویدئوهای بررسی با جلب توجه مشتریانی که از قبل در مورد محصول خود به آنها کمک کرده اید ، در ایجاد اعتماد به برند شما عالی هستند.

نکات و ترفندهای تولید فیلم

مهم نیست که چه نوع ویدیویی را انتخاب می کنید ، قوانینی وجود دارد که باید برای هر قالب استفاده کنید. چند نکته وجود دارد که اثربخشی فیلم شما را تضمین می کند:

1. قبل از اجرا برنامه ریزی کنید.

بدون داشتن یک برنامه جامع ، نمی توانید شروع به تولید ویدئو کنید. فیلمنامه نویسی یا استوری بورد ویدئوی خود هوشمندترین اولین حرکتی است که می توانید انجام دهید ، بنابراین شما ایده روشنی از چگونگی شکل ظاهری قطعه خود خواهید داشت.

حتی اگر قصد دارید با یک مشتری برای یک فیلم مصاحبه کنید ، برای برنامه ریزی عکسبرداری و ساختار قطعه خود به اسکریپت نیاز دارید. و به یاد داشته باشید ، راز فیلم های عالی از گرفتن احساساتی ناشی می شود که مخاطبان شما می توانند آنها را شناسایی کنند. هنگام کار بر روی فیلمنامه خود این نکته را در ذهن داشته باشید.

2. فیلم خود را کوتاه نگه دارید.

وقتی مخاطب شما تماشای قطعه شما را تمام می کند ، باید ایده روشنی از محصول شما داشته باشد و اینکه چگونه می تواند به او کمک کند. با این حال ، هیچ کس وقت ندارد که به تماشای یک ویدیوی محصول با فرم طولانی بنشیند. راه اطمینان از اینکه مخاطب شما کل موضوع را تماشا می کند کوتاه نگه داشتن آن است ، ترجیحاً زیر دو دقیقه باشد.

اگر با محدودیت دو دقیقه ای مشکل دارید ، در اینجا دو توصیه وجود دارد که می توانید دنبال کنید:

  • در اسکریپت خود از یک ساختار سه کاره استفاده کنید (ابتدا ، وسط و پایان) و دو دقیقه خود را بر این اساس توزیع کنید.
  • ساخت یک سری فیلم کوتاه را در نظر بگیرید که هرکدام بر روی مزیت یا ویژگی خاصی از محصول شما متمرکز شده اند.

3. با یک فراخوان جذاب برای عمل ، کار را  پایان دهید.

دلیل اصلی تمایل شما به تماشای ویدئو توسط مردم ، فراخوان برای عمل است. همان لحظه است که مخاطبان را به اقدام وادار می کنید.

تبلیغ ویدیوی تمام شده شما

هنگامی که شاهکار خود را تمام کردید ، وقت آن است که آن را بیرون ببرید!

مکانی که می خواهید ویدیوی خود را بارگذاری یا تبلیغ کنید در نهایت باید به زمان مشتری ایده آل شما بستگی داشته باشد. و یکی از بزرگترین نقاط قوت ویدیو این است که می توانید یک ویدیو را تقریباً در هر جایی تعبیه کنید: کمپین خبرنامه و هر یک از رسانه های اجتماعی.و یک توصیه دیگر: تولید نسخه های متعددی از ویدیوی خود را در نظر بگیرید ، هر کدام متناسب با یک مرحله خاص از سفر مشتری.

اگر کسی ویدیوی شما را در شبکه های اجتماعی پیدا کند ، احتمالاً از مارک شما اطلاعی ندارد و شما باید ابتدا خود را معرفی کنید. اما اگر آنها در وب سایت شما را تماشا می کنند ، به احتمال زیاد آنها در مورد محصول شما اطلاعاتی دارند و فقط به فشار بیشتری برای تصمیم گیری در مورد خرید نیاز دارند. همچنین می توانید عملگرهای خود را متناسب با آن شخصی سازی کنید.

حتی مشاغل کوچک نیز می توانند فیلم تولید کنند

تبلیغات ویدئویی قبلاً فقط در بزرگترین شرکت ها  و کاری بسیار لوکس بود. اما در دنیای امروز ، تولید یک ویدیو فقط به بودجه ، زمان و برنامه ریزی معقول نیاز دارد.

احساس الهام می کنید؟ خوب ، حالا نوبت شماست. شروع به تحقیق و نوشتن متن خود کنید و برای تماشای رشد فروش آماده شوید.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *