نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 8:06 ب.ظ

ورود اتومبیل هوشمند سونی Vision-S به بازارخودرو ؟

15 اکتبر ، شانون فلین

خودروهای برقی  با امیدواری بیشتری نسبت به همیشه مواجه هستند و تعداد فزاینده ای از خودروسازان آنها را تولید می کنند. وقتی که سونی از Vision-S در CES 2020 رونمایی کرد ،  معلوم شد که این فقط شرکت های اتومبیل سازی نیستند که به این کار مشغولند اما از آن زمان  تا بحال سونی در این موضوع  نسبتاً ساکت بوده است.

این غول فناوری برای اولین بار در سال 2014 علاقه خود را به اتومبیل های بدون راننده نشان داد. در آن زمان ، آنها فقط به ساخت سنسور برای وسایل نقلیه خودمختار اشاره کردند ، البته نه خود خودروها. سونی سکوت خود را حفظ کرد تا ژانویه امسال که Vision-S را به نمایش گذاشت .

Vision-S سونی که در CES نمایش داد نمونه ای اولیه است ، حالا سوال این است که بعدی چیست؟ سونی از اینجا به کجا می رود ، و Vision-S چه پیشنهادی ارائه می دهد؟ ویا اینکه چه چیزی Vision-S را متفاوت می کند؟

درست است که این خودرو از سوی یک شرکت فناوری شکل می گیرد ،  ولی اولین ورود سونی به خودروها ی کاملاً برقی است. این دستگاه همچنین مانند یک سیستم صوتی پیشرفته تا حدی پر از دستگاه و ابزارک است. مانند سایر اتومبیل های جدید ، Vision-S از قابلیت اتصال به اینترنت برخوردار است ، اما برخلاف برخی دیگر ، همیشه متصل است.

سنسورها اولین تجربه سونی با اتومبیل های بدون راننده بودند که حالا تعداد زیادی از آنها را در Vision-S گنجانده اند. سونی Vision-S را به 33 سنسور از جمله لیدار حالت جامد ، دوربین زمان حرکت و رادار مجهز کرده است . این اکوسیستم دوربین بسیاری از ویژگی های کمک به راننده را فراهم می کند و مهمتر از همه ، امکان رانندگی خودکار را فراهم می کند.

سونی زمان ورود Vision-S به بازار را اعلام نکرده است ، اما ممکن است چند سال طول بکشد. تا زمانی که مصرف کنندگان آن را دریافت کنند کاملاً خودمختار نخواهد بود ، اما به تنهایی حرکت با تست به جلو و یا  پارک و تغییر مسیر می دهد.

در اواخر ماه جولای ، سونی فاش کرد که آنها آزمایش Vision-S را در توکیو آغاز کرده اند. در ابتدا مردم مطمئن نبودند که Vision-S یک ماشین جاده ای باشد یا فقط خودرویی برای نشان دادن سنسورهای Sony است. به نظر می رسد این آزمایشات جاده ای نشان می دهد که سونی ممکن است به یک تولید کننده خودرو تبدیل شود.

در حال حاضر ، Vision-S در خیابان های عمومی حرکت نمی کند ، بنابراین احتمالاً در حال حاضر به آهنگ ها چسبیده است. سونی گفته که قصد دارند آن را در جاده های عمومی آزمایش کنند. رانندگی در خیابان های توکیو به بهبود حسگرهای آن کمک می کند و سیستم های خودران را بهبود می بخشد.

اتومبیل های خودمختار برای بدست آوردن اطلاعات رانندگی کافی به زمان زیادی در جاده نیاز دارند. بنابراین اگرچه آزمایش جاده عمومی می تواند یکی از آخرین مراحل توسعه باشد ، اما ممکن است مدتی طول بکشد. سونی ممکن است در آزمایش نسبت به آنچه انتظار می رفت جلوتر باشد ، اما این بدان معنا نیست که Vision-S به زودی عرضه می شود.

سونی قبل از ارایه قطعی  Vision-S موانعی برای پاک کردن دارد. از همه مهمتر ، آنها باید با برخی از مشکلات ایمنی مداوم با اتومبیل های خودران مقابله کنند. سنسورهای آن می توانند منابع ایمنی مفیدی باشند ، اما همچنین می توانند خطرناک باشند.

اگر اقدامات ایمنی باعث شود رانندگان بیش از حد احساس راحتی کنند ، ممکن است آنقدر به وضعیت کنترلی توجه نکنند. از آنجا که رانندگی حواس پرت 25٪ کل تصادفات رانندگی را تشکیل می دهد ، این مسئله می تواند مسئله ساز باشد. سونی ، مانند تمام سازندگان اتومبیل مستقل ، باید اطمینان حاصل کند که ویژگی های خودرانگی رانندگان باعث نمی شود که آنها توجه کمتری داشته باشند.

هر زمان سونی بتواند Vision-S را وارد بازار کند ، می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد. تسلا سالهاست که بر بازار اتومبیل های الکتریکی تسلط دارد ، اما سونی ممکن است تجربه فن آوری را برای به چالش کشیدن آنها داشته باشد. ورود شرکتی مانند سونی در ساخت اتومبیل نشان دهنده یک تغییر تاریخی در صنعت خودرو است. https://innotechtoday.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *