نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 2:58 ق.ظ

نوید ارتباط پر سرعت 5G ، خطر بالاتر از اعتیاد به مواد مخدر

The promise of 5G wireless - speed, hype, risk

14 اکتبر 2020توسط مای اندرسون و تالی آربل

این تصویر ارائه شده توسط مدیر عامل شرکت اپل ، تیم کوک را نشان می دهد که 5G و آیفون 12 جدید را ارائه می دهد که، 13 اکتبر سال 2020 رونمایی شد. یک شبکه بسیار هیجان انگیز تحت عنوان5G برای افراد مختلف معانی مختلفی دارد. از نظر طرفداران صنعت ، این نوآوری بزرگ بعدی در اینترنت بی سیم است. از نظر دولت ایالات متحده ، این فناوری ستون فقرات آینده است که آمریکا برای کنترل آن با چین نبرد خواهد نمود. برای بسیاری از افراد متوسط ​​، این یک رمز و راز است.

5G چیست  و آیا حتی وقتی آنلاین می شود متوجه خواهید شد؟

5G چیست؟

5G یک استاندارد فنی جدید برای شبکه های بی سیم است که سرعت بیشتری را نوید می دهد. تأخیر کمتر ، یا “تأخیر” هنگام اتصال به شبکه ؛ و امکان اتصال بسیاری از دستگاه ها به اینترنت. شبکه های 5G در حالت ایده آل قادر به کنترل کاربران بیشتر ، حسگرهای زیاد و ترافیک سنگین خواهند بود.

قبل از اینکه همه ما بتوانیم از آن استفاده کنیم ، شرکت های مخابراتی و سازندگان تلفن مجبور به ارتقا هستند. تلفن ها برای کار با شبکه جدید به تراشه ها و آنتن های رادیویی جدید نیاز دارند.

شرکت های مخابراتی بی سیم آماده شده اند. آنها تجهیزات شبکه خود را مورد بازبینی قرار داده اند ، بخش بزرگی از طیف رادیویی را برای حمل سیگنالهای 5G خریداری کرده و آنتنهای 5G جدید را بر روی برج های تلفن همراه ، تیرهای برق و چراغهای خیابان نصب کرده اند. طبق CTIAاظهار  ، که یک گروه تجارت صنعتی است ، ارائه دهندگان  خدمات ارتباط بی سیم 275 میلیارد دلار در شبکه های مرتبط با 5G در ایالات متحده سرمایه گذاری خواهند کرد.

چه زمانی موجود خواهد شد؟

عرضه واقعی تلفن همراه ایالات متحده از سال 2019 آغاز شد ، اما شبکه های سریع تر هنوز پراکنده هستند. مایکل تیلندر ، مدیرعامل گروه مشاوره مشاوره بی سیم سیگنال ها گفت ، فراگیر شدن ذر سطح ملی شدن چند سال طول می کشد و حتی در این صورت مناطق روستایی کشور تحت فرکانس های مناسب قرار نمی گیرند که بالاترین سرعت و ظرفیت داده ها را نوید می دهند. .

هرچند مواظب سردرگمی باشید. شرکت های مخابراتی بی سیم سابقه عجله در کار را دارند تا به جدیدترین و بهترین برچسب در شبکه های خود دست بزنند و این بار فرقی نمی کند که AT&T قبلاً نام 5G را روی سرویسی استفاده کرده است که در واقع 5G نیست.

پس از آماده شدن شبکه ، به یک تلفن مجهز به 5G برای اتصال به آن نیاز خواهید داشت. نسخه های اندروید مدتی است که از دسترس خارج شده اند و اپل اولین آیفون 5G خود را روانه بازار کرد. اما می توانید از تلفن های 4G استفاده کنید. آنها فقط در صورت وجود شبکه 5G متصل نخواهند شد.

5G چه کاری می تواند انجام دهد؟

وعده 5G بسیار قابل توجه است. گروه های صنعتی می گویند شهرهای هوشمند را از طریق اتصال شبکه های حسگری که می توانند ترافیک را مدیریت کنند و به سرعت خاموشی های خیابان را شناسایی کنند ، ارتقا می بخشند. 5G می تواند اتومبیل های خودران را بهم متصل کند و به برنامه های جدید در واقعیت مجازی و افزوده دامن بزند. اتصالات پرسرعت آن می تواند جراحی بهتر از راه دور و سایر خدمات پزشکی از راه دور را امکان پذیر کند ، به شرکت ها کمک کند تا کارخانه های خود را خودکار کنند و خطوط اختصاصی اینترنت پرسرعت را به مشاغل ارائه دهند.

تأثیر فوری بر مصرف کنندگان بسیار کمتر است. سرعت بارگیری برای فیلم ها و سایر فیلم ها بیشتر خواهد بود. Thelander می گوید اینترنت تلفن شما در مکان های شلوغ مانند استادیوم ها بهتر کار خواهد کرد.

نکات امنیتی چیست؟

شبکه 5G یک موضوع منازعه جدید در افزایش تنش بین ایالات متحده و چین است. دولت ایالات متحده به دلیل نگرانی های امنیتی در حال ریشه یابی فناوری مخابرات چین در شبکه های ارتباطی است و کشورهای دیگر را تحت فشار قرار داده است تا Huawei ، یک شرکت مخابراتی چینی را از ساخت شبکه های 5G منع کنند.مقامات آمریکایی سالها گمان میکردند که دولت چین می تواند از تجهیزات شبکه هواوی برای کمک به جاسوسی خود استفاده کند. هواوی چنین اتهاماتی را رد کرده است. https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *