نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 5:37 ق.ظ

تویوتا ایالات متحده و کامیون های Hino با هم در حال توسعه کامیون هیدروژنی هستند

Toyota Hino Hydrogen Truck

06 اکتبر 2020

تویوتا موتور آمریکای شمالی 5 اکتبر اعلام کرد که این شرکت و Hino USA توافق کرده اند تا در ساخت یک کامیون جدید با سوخت پیل سوختی هیدروژنی همکاری کنند تا در یک بازار شلوغ با تقاضای فزاینده ظاهر شود.

طبق گفته تویوتای آمریکای شمالی ، یک وسیله نقلیه نمایشی باید تا اوایل سال 2021 آماده شود. کامیون کلاس 8 با استفاده از فناوری پیل سوختی تویوتا روی شاسی سری Hino XL ساخته خواهد شد.

تاک یوکو ، مهندس ارشد اجرایی تحقیق و توسعه تویوتا ، گفت: “این کامیون مجهز به پیل سوختی سری Hino XL یک پیروزی برای مشتریان و جامعه است. رانندگی آن آرام ، روان و قدرتمند خواهد بود در حالی که چیزی جز آب از خود به هوا وارد نمی کند.” . “بیست سال فناوری پیل سوختی تویوتا همراه با تجربه کامیون های سنگین هینو محصولی ابتکاری و توانمند ایجاد خواهد کرد.”

گلن الیس ، معاون امورمشتری Hino’s در زمینه تجربه مشتری ، گفت که شرکت وی “در مورد دوام ، قابلیت اطمینان و نوآوری تمرکز مشترکی با تویوتا دارد.”

تویوتا در حال حاضر Mirai ، یک وسیله نقلیه کلاس متوسط ​​را که از سلولهای سوختی هیدروژنی نیرو می گیرد ، در کالیفرنیا و ژاپن به فروش می رساند ، اما سازندگان خودرو به طور فزاینده ای در فن آوری سلول سوخت هیدروژن به عنوان یک انرژی سازگار مناسب برای تأمین انرژی کامیون های باری ، سرمایه گذاری می کنند. وسایل نقلیه ای که با سلول های سوختی هیدروژنی کار می کنند به همان اندازه اتومبیل های کاملاً مجهز به باتری فاقد کربن هستند ، اما هیدروژن نسبت به باتری ها سبک تر است. در حالی که بیشتر تحقیقات در حال حاضر در مورد باتری های خودرو بر روی سبکتر شدن آنها متمرکز شده است ، چندین شرکت از جمله شرکت نیکولا و هم اکنون تویوتا آمریکای شمالی تصمیم گرفته اند تا هیدروژن را به عنوان منبع تغذیه خودروهای طولانی مدت تولید کنند.

اما این فناوری منتقدان خود را نیز دارد. ایلان ماسک ، مدیر عامل تسلا موتورز ، سابقه طولانی در انتقاد از سلولهای سوخت هیدروژن به عنوان ناکارآمد بودن و غیر عملی در مقایسه با باتری ها دارد. نیکولا کورپ ، استارتاپ سلول سوختی هیدروژنی که ظاهراً مخصوصاً برای کینه توزی با ماسک نامگذاری شده است (هر دو نام به همان مخترع ، نیکولا تسلا اشاره دارد) ، اخیراً مورد انتقاد شدید قرار گرفته است و متهم شده است که با کلاهبرداری بر توانایی های خود نظارت کرده است.

ترور میلتون ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت نیکولا ، اندکی پس از آن از سمت خود کناره گیری کرد. اما این هنوز نتوانسته است مانع سرمایه گذاری شرکت هایی مانند تویوتا ، هیوندای ، کامینز ، دایملر و جنرال موتورز در فناوری وسایل نقلیه هیدروژنی شود.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *