نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 2:54 ق.ظ

تفاوتهای کسب و کار های میکرو و کسب و کارهای کوچک و متوسط

کسب و کار خرد یک بخش پر جنب و جوش و سودآور از هر اقتصاد در حال رشد است ، اما آنها غالباً در همان گردباد اطلاعاتی قرار می گیرند که بطور کلی برای کسب و کار کوچک اعمال می شود. با این وجود ، با اشتغال بیشتر ی از نیروی کار در اقتصاد ، رشد کسب و کار خرد به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

کسب و کار خرد چیست؟

 در آمریکا کسب و کار خرد شرکتهایی هستند که فروش سالانه و دارایی آنها کمتر از 250،000 دلار در سال ارزیابی می شود و کمتر از پنج کارمند از جمله صاحب آن دارند. زیر مجموعه کسب و کارهای کوچک ، شرکت های خرد در صنایع مختلف توسعه می یابند. ممکن است بعداً فراتر از بنیان اصلی خود رشد کنند یا در طول عمر شرکت در همان اندازه باقی بمانند.

برخی از رایج ترین کسب و کار خرد شامل  صنعت پذیرایی ، مراقبت از کودکان ، عکاسی ، خدمات رایانه ای ، نظافت منزل ، برنامه ریزی رویدادها ، حسابداری و لوازم آرایشی است. با این وجود ، صرف نظر از صنعت ، کلیه کسب و کار خرد به مهارتهای مشابه سایر کسب و کار بزرگ خود نیاز دارند.

از یک طرح تجاری سالم گرفته تا کمک حقوقی حرفه ای ، باید با یک کسب و کار خرد با همان ابتکار عمل و تعهد زیرکانه با هر کسب و کار با اندازه بزرگتر برخورد شود. همین ابتکار و تعهد باعث می شود بسیاری از کسب و کارهای خرد به نهادهای بزرگ تری تبدیل شوند که بازار کسب و کار کوچک را تشکیل می دهند.

کسب و کار خرد در برابر کسب و کار کوچک

اگرچه هیچ تعریف جهانی یا حتی ملی وجود ندارد که کسب و کار خرد را از برچسب گذاری به عنوان یک کسب و کار کوچک محدود کند ، اما کسب و کار کوچک به عنوان شرکت های انتفاعی شناخته می شوند که به طور مستقل تحت مالکیت و اداره هستند اما بر صنعت یا بازار محلی تسلط ندارند. به طور کلی ، آنها 500 کارمند یا کمتر استخدام می کنند و دارایی آنها در کل کمتر از 1 میلیون دلار در سال است.

برخلاف همتایان کسب و کار خرد ، آنها ، یعنی کسب و کار کوچک در تأمین وام سرمایه یا خط اعتباری مشکل کمتری دارند و در استخدام بعنوان یک شرکت مستقل با مقاومت کمتری روبرو می شود زیرا شرکتهای آنها از نظر مالی دارای جذب بیشتری هستند.

ساختار مالیات و فرآیند جذب نیرو وقتی که صحبت از سیستم حقوق و دستمزد آنها می شود همچنین می تواند بر روی کسب و کار کوچک تأثیر بگذارد . با رشد شرکت ها ، یک تیم داخلی برای کسب و کار کوچک ممکن است چیزی قوی تر از یک سیستم حسابداری استاندارد برای اطمینان از پایبندی به مالیات بر حقوق ، مالیات شرکت ها و سیاست های مالی دولت لازم داشته باشد. یک سیستم حقوق و دستمزد داخلی ، یا برون سپاری به یک شرکت مستقل متخصص در حسابداری حقوق و دستمزد ، می تواند به کاهش مشکلات ناشی از افزایش اندازه و تدارکات کمک کند.

اگرچه تمام کسب و کار های خرد از نظر فنی کسب و کار كوچكی هستند ، هزینه های عملیاتی و درآمد جمع آوری شده برای كسب و كارهای كوچك ، حتی با اضافه شدن فقط یك كارمند جدید  غالباً به میزان قابل توجهی بیشتر می شود. با این وجود ، با داشتن کسب و کار های خرد با بیش از 41 میلیون شغل در بخش خصوصی ایالات متحده ، این کارآفرینان با کسب و کار پنج نفره یا کمتر ، نمایندگی بازار خود را تضمین می کنند.

چالشی اضافه شده برای کسب و کار خرد

علی رغم تشکیل بخش بزرگی از جامعه کارآفرینان ، کسب و کار خرد همچنان در مورد اهمیت خود در فضای کلی اقتصادی از توجه کمی برخور دارند. در نتیجه ، سیاست گذاران به تدوین قوانین مربوط به کسب و کار کوچک ادامه می دهند که ممکن است بدون ارزیابی نیازهای خاص آنها ، بر کسب و کار خرد تأثیر بسزایی بگذارد.

“صدای کسب و کار خرد” که در ایالات متحده ارایه می شود ، انجمن فرصتهای شغلی (AEO) ، نیازهای شرکتهایی را به حساب می آورد که برای اداره کسب و کار بسیار کوچک تلقی می شوند و آن را منحصر به فرد نمی دانند.این انجمن برای آموزش صاحبان کسب و کار خرد در مورد چگونگی تأثیر آخرین روندها و تغییرات سیاست های اقتصادی دولت بر آنها فعالیت می کند.

چه کسب و کار خود را کوچک یا خرد معرفی کنید ،  این امر منکر مزایای اداره یک شرکت به سادگی و محدود نیست. هر دو اندازه شرکت در خدمت اقتصاد محلی خود به عنوان ارائه دهنده کالا و خدمات برای مخاطبان هدف می باشند که ممکن است شرکت های متوسط ​​یا بزرگ آن را بخود متعهد بدانند. کسب و کارهای کوچک که اغلب با سطح تخصص و تعهد به خدمات با کیفیت مشتری تقویت می شوند ، تجربه شخصی سازی شده ای را به جامعه ارائه می دهند.

https://www.thebalancesmb.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *