نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 7:04 ب.ظ

اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از Horizon Europe ، انجمن نوآوری را راه اندازی می کند

24 سپتامبر 2020 توسط Goda Naujokaitytė

کمیسیون اروپا در نشست روزهای تحقیق و نوآوری اتحادیه اروپا اعلام کرد ، یک پلت فرم جدید دانشگاه ها ، صنعت و سیاست گذاران را برای یافتن راه هایی برای ارتقا و تنظیم بهتر نوآوری گرد هم آورده است.

این مجمع ، که به عنوان بخشی از شورای نوآوری اروپا (EIC) اجرا می شود ، امکان بحث و گفتگوی آزاد بین افرادی را که از بخش های مختلف زنجیره ارزش از تحقیق تا بازار کار می کنند ، در مورد اقدامات تحریک نوآوری ، اطمینان از شرایط بهینه ، بهبود مقررات ، ایجاد موارد بهتر  را فراهم می کند. ژان دیوید مالو ، مدیر EIC ، گفت: استفاده از ابزارهای موجود و ارتقا interc ارتباط خوشه های نوآوری مهم هستند.

در حالی که EIC در زمینه بودجه فناوری و استارت آپ های مبتنی بر علم تخصص دارد ، این پلتفرم جدید به موضوعات گسترده تری می پردازد. در نتیجه ، مالو امیدوار است افراد درگیر در جنبه های مختلف نوآوری “شروع به صحبت به همان زبان” كنند.

EIC ، آژانس سرمایه گذاری جدید اتحادیه اروپا ، قرار است در چند سال آینده به بزرگترین سرمایه گذار خطرپذیر اروپا تبدیل شود. این طرح به عنوان یک طرح آزمایشی برای سه سال گذشته اجرا شده و تحت افق چشم انداز اروپا به عنوان نهادی جداگانه تاسیس خواهد شد.

گزارشی که این هفته منتشر شد نشان می دهد که در مرحله آزمایشی بودجه 1.3 میلیارد یورویی EIC تأثیر قابل توجهی داشته است ، بودجه ای برای شرکتهای کوچک و متوسط  ، که در نتیجه توانستند 5.3 میلیارد یورو دیگر جمع کنند.

شکل دقیق این مجمع هنوز در حال بحث است. در جلسه ای در نشست روزهای تحقیق و نوآوری اتحادیه اروپا ، مالو از هیئت متخصصان پرسید که ابتدا تصور می کنند چه موضوعاتی را باید حل کند.

مارک فرگوسن ، مشاور ارشد علمی ایرلند ، رئیس هیئت مشورتی EIC ، گفت که این مجمع باید به فکر سیاست “ریشه ای و ابتکاری” باشد تا اینکه یک رویکرد سیاستگذاری سنتی داشته باشد. وی پیشنهاد می کند این مجمع می تواند به اتحادیه اروپا کمک کند تا مدل آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده را برای ارتقا. نوآوری اتخاذ کند.

برای Gioia Ghezzi ، رئیس هیئت مدیره موسسه نوآوری و فناوری اروپا (EIT) ، این مجمع باید محلی برای مقابله با سیاست های “عظیم” باشد که هیچ شرکت یا کشور عضو نمی تواند به تنهایی به آن بپردازد. به عنوان مثال ، اگر شرکتهای نوپای سبز برای دستیابی سریعتر به اهداف اروپای سبز  به سیستم قیمت گذاری بر کربن نیاز دارند ، این مجمع باید محلی برای گردهم آوردن بازیگران مربوطه و تحقق آن باشد.

قزی گفت: اولین مورد در لیست کارها باید کمک به شرکت های نوپای کوچک باشد تا بتوانند راحتتر کار کنند. اتحادیه اروپا باید سیاست های خود را هماهنگ کند تا به شرکت های نوپا بدون موانع بوروکراتیک در سطح بین المللی رشد کنند. وی گفت: “این یک کار هیجان انگیز نیست ، بلکه برای پیشرفت نوآوری باید از پس آن برآییم.”

دیتمار هارهوف ، مدیر انستیتوی نوآوری و رقابت ماکس پلانک ، لیست کاملی برای انجام امور داشت: جایگزینی فرم های مختلف حقوقی راه اندازی ملی با فرم استاندارد اروپایی ؛ کمک به کارآفرینان برای عبور بهتر از مرزهای ملی و مقیاس بخشی به خرید نوآوری به طور موثرتر.

برای تحقق این امر ، وی گفت که در این مجمع باید “نوآوران غیرمتعارف ، مثل الماسهای درهم و برهم” ، که “نقاط قوت پنهان اکوسیستم اروپا” هستند ، مشورت کنند.

هایدی کاکو ، شریک صندوق سهام خصوصی BaltCap و یکی از اعضای هیئت مدیره EIC ، گفت که این مجمع باید “ارائه دهنده خدماتی باشد که در پایین ترین سطح برای کارآفرینان محلی مورد نیاز است.” سیاست گذاران باید موظف به شنیدن صحبت های شرکت های نوپا در مورد مسائلی باشند که در بازار با آن روبرو هستند. وی گفت: “آنها کسانی هستند که علم را به عمل تبدیل می کنند.” در همین حال ، آژانس های ملی نوآوری باید به عنوان یک واسطه عمل کنند ،که این اجازه را می دهد که صدای کارآفرینان توسط سیاست گذاران شنیده شود.

کاکو گفت ، این مجمع همچنین باید کانالی باشد که از طریق آن می توان طرحهای پیشتاز محلی یا ملی موفق را در سطح اروپا به تصویب رساند. در پایان ، این مجمع باید جایی باشد که مبتکران و سیاست گذاران به یکدیگر کمک کنند تا داستان های موفقیت را تکرار کنند.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *