نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 11:08 ب.ظ

شرکتهای چابک جدید اروپایی قصد دارند شکاف نوآوری را برطرف کنند

24 سپتامبر 2020 توسط فلورین زوباچوالیزابت هارمستورف ، مدیر پروژه تحقیقات بازار ، نوآوری و انتقال فناوری ، در Deutsches Elektronen-Synchrotron DESY در هامبورگ ، در جریان کنفرانس CAROTS. عکس: علم | تجارت.

نسل جدیدی از مشاوران نوآوری می تواند به شرکت ها کمک کند تا ایده های خود را در آزمایشگاه های تحقیقاتی بزرگ در اروپا آزمایش کنند.

ذینفعان در کنفرانس میان مدت CAROTS ، پروژه ای را که توسط اتحادیه اروپا و فدراسیون روسیه تأمین منابع می شود تا برای کمک به نوآوری سریعتر در صنعت با استفاده از زیرساخت های تحقیقاتی بزرگ فعالیت نموده ، تا سازمان ( شرکت) های تحقیقاتی تحلیلی تجاری (CARO) بتوانند روابط بین تحقیقات علمی و صنعت را تقویت کنند.

آنها به شرکتهایی که به خدمات تحقیق و اندازه گیری در زمینه های در حال تکامل مانند مواد جدید ، فناوری نانو و علوم زندگی نیاز دارند ، پشتیبانی و مشاوره هدفمند می دهند. الیزابت هارمستورف ، مدیر پروژه تحقیقات بازار ، نوآوری و انتقال فناوری ، در Deutsches Elektronen-Synchrotron DESY در هامبورگ ، در این باره ، گفت كه CARO ها می توانند “انسجام متقابل علم و صنعت را ارائه دهند.” وی افزود: CARO ها برای تقویت ارتباط بین تحقیقات علمی و صنعت بسیار مناسب هستند. “تقاضا برای تخصص در حال رشد است.”

آنا استنستام ، مدیرعامل CR Competence AB ، یکی از CARO های منطقه دریای بالتیک ، گفت که CARO ها فقط فن آوری های جدید را جستجو نمی کنند ، اما آنها توصیه هایی در مورد اینکه آیا نتایج علمی می تواند به یک محصول مناسب تبدیل شود ،خدمات ارائه می دهند. استنستام گفت: حتی اگر هنوز نوآوری توسط شركتی در حال انجام باشد. 

با این حال ، CARO ها باید از ابزارها و خدمات موجود در بسیاری از زیرساخت های تحقیقاتی اروپا مطلع شوند. استنستام تأکید کرد: “برای ما بسیار مهم است که در مورد کارهای انجام شده در سایت های مختلف به روز شویم.”

اتحادیه اروپا بخش مهمی از Horizon Europe ، برنامه بعدی تحقیق و نوآوری خود را ، پیرامون علم مأموریت گرا با تمرکز بر تبدیل سریع اکتشافات علمی به محصولات با کمک شورای نوآوری جدید اروپا ، تنظیم می کند. ویروس کرونا نیز نیاز به ارتباط بهتر بین علم و صنعت را برجسته کرده است ، زیرا شرکت ها و محققان در تلاشند تا آزمایشات ، دستگاه تنفسی ، درمان ها و واکسن ها را در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام دهند.

هارمستورف گفت: “با پرورش CARO ، مهارتهای ارزشمندی که می دانیم از قبل در دانشگاه ها وجود دارد ، می تواند زیرساخت های تحقیقاتی و سازمان های بزرگ تحقیقاتی و فناوری را در اختیار بخش های صنعتی قرار دهد.”

یک شرکت مشاور با این ماموریت پیشنهاد می کند زیرساخت ها و ابزارهای مناسب پروژه را انتخاب کرده و سپس داده ها را پردازش و تحلیل کند. آنها به عنوان یک نقطه تماس بین زیرساخت های تحقیقاتی و صنعت عمل می کنند و از طرف آنها برای ارائه ایده ها به بازار ارتباط برقرار می کنند. هارمستورف گفت: “آنها قسمت علمی را در كار می فهمند ، اما محتوای تجاری را نیز به دست می آورند.”

ایجاد زیرساخت های تحقیقاتی

طبق گفته ارنست لوتز ، رئیس انجمن مدیریت تحقیقات صنعتی اروپا (EIRMA) ، طی دو دهه گذشته ، تعداد کمی از شرکت ها مهارت تطبیق نتایج تحقیق به توسعه معنی دار محصول را حفظ کرده اند. در حالی که شرکتهای بزرگ منابع کافی برای کشف کارآمدترین روشها برای انجام تحقیقات خود را با همکاری زیرساختهای تحقیقاتی دارند ، شرکتهای کوچک ممکن است به کمک خارج از کشور نیاز داشته باشند.

وی افزود: “اکنون برای صنایع متوسط ​​یا كوچكتر بسیار مهمتر است كه بیاموزند كه چگونه از این زیرساخت ها استفاده كنند زیرا [شركت ها] دیگر توانایی [داخلی] ندارند و احتمال بازگشت این قابلیت ها بسیار بعید است.”

وی افزود: با پیچیده شدن مسیرهای نوآوری ، نیاز فزاینده ای به واسطه ها وجود دارد. بیش از هر زمان دیگری ، نوآوری در رابطه بین تعداد فزاینده ای از سهامداران و بازیکنان اتفاق می افتد. این یکپارچه بودن کمتر از زمانی است که شرکت ها بر اساس نتیجه تحقیق توانستند با نوآوری هایی روبرو شوند و سپس محصولی را ارائه دهند که فروش خوبی داشته باشد.

لوتز نتیجه گیری کرد: “ما اساساً با دو مشکل روبرو هستیم: نحوه دسترسی به زیرساخت های [تحقیق] و نحوه استفاده از CARO برای کمک به ما در حل مشکل خود.”

چگونه CARO ها می توانند در وضعیت رقابتی بمانند

استنستام علاوه بر پروژه هایی که شرکت او برای مشتریان دانشگاهی و صنعتی در دست اجرا دارد ، از تیمش می خواهد پروژه های علمی پیشرفته ای را که آنها را در مرزهای علمی حفظ می کند ، اجرا کند. استنستام گفت: “ما فقط علاقه مند به انجام امور علمی هستیم كه ما را در وضعیت خوبی نگهدارد.” ” این همان جایی است که من می خواهم بودجه عمومی داشته باشم.”

به گفته استنستام ، همیشه بلافاصله مشخص نیست که آیا CARO ها می توانند از بودجه عمومی کمک مالی دریافت کنند یا نه . برای دستیابی به چنین پروژه تحقیقاتی داخلی که توسط آژانس های تحقیقاتی سوئد تأمین می شود ، باید مدارک تحصیلی یا مسیر دستیابی به حق ثبت اختراع یا کشف قابل فروش را اثبات کند.

با این حال ، از آنجا که آنها شرکت های بزرگی نیستند ، به ندرت می توانند بیش از چند پروژه را به طور موازی اجرا کنند و هر زمان که پروژه ای به مشکلی برخورد کرد ، جریان نقدی تحت تأثیر قرار می گیرد. برنهارد هسه ، مدیر عامل CARO Xploraytion مستقر در برلین ، گفت: “چالش اصلی ما این است كه موفق شویم از نظر اقتصادی پایدار بمانیم.”

در طی شیوع ویروس کرونا ، برخی از مشتریان Xploraytion فعالیت های تحقیق و توسعه را متوقف کردند. هسه گفت: “اگر یكی از آنها مشكل بزرگی داشته باشد ، می تواند بر جریان نقدی ما تأثیر بگذارد.” “ما از این جان سالم به در بردیم و هنوز هم مشکلی نداریم ، اما این چیزی است که برای یک شرکت کوچک یک چالش است.”

گشایشی از اتحادیه اروپا

سیاست گذاران در کمیسیون اروپا هنوز در حال ارزیابی ارزش CARO ها و چگونگی دسته بندی آنها در میان انواع سنتی تر سازمان های پشتیبانی از تحقیقات هستند. ابتکار دیگری به نام ATTRACT ، که زیرساخت های بزرگی را بهمراه شرکت ها برای برپایی نسل بعدی فناوری های تشخیص و تصویربرداری جمع می کند ، از حمایت کمیسیون برخوردار است.

تا همین اواخر ، نوآوری و انتقال فناوری بیشتر از کشورهای اروپای غربی نشأت گرفته است. سالهاست که کمیسیون در حال بررسی چگونگی افزایش عملکرد تحقیق و توسعه و قابلیت های نوآوری در کشورهای عضو فقیرتر است. کلامپرز خاطرنشان کرد: “دستیابی به [CAROs] با چنین ریشه ای قوی در کشورهای بالتیک واقعاً خوب است.”

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *