نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 6:20 ب.ظ

با صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران آشنا هستید ؟

صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران

صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران (سهامی خاص) به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر از سال 1368 و پس از تصویب در شورای پول و اعتبار و مجمع عمومی بانک‌ها مشغول به فعالیت می‌باشد. اسامی سهامداران صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران به شرح زیر است:

  • مرکز همکاريهاي تحول و پیشرفت رياست جمهوري
  • بانک ملي ايران
  • بانک صنعت و معدن
  • بانک کشاورزي
  • بانک تجارت
  • مؤسسه طرح و توسعه فناوري ايرانيان
  • مؤسسه توسعه فناوري نخبگان

در مجموع، سرمایه‌گذاری خطرپذیر (Venture Capital) به تأمین سرمایه لازم برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای نوپا و کارآفرین که مستعد جهش و رشد ارزش و همچنین ریسک فراوانی هستند، اطلاق می گردد. صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران علاوه بر سرمایه‌گذاری، با حضور فعال در مدیریت و برنامه‌ریزی در توسعه مدل‌های راهبردی این دسته از شرکت‌ها به رونق و توسعه فعالیت‌های آنها کمک می‌نماید. سرمایه‌ صندوق به همراه کمک‌های مدیریتی و راهبردی، در اختیار شرکت‌های جوان و در حال رشد و خوش آتیه اقتصادی قرار می‌گیرد و آن‌ها این امکانات را برای تبلیغات، توسعه بازار، ایجاد زیرساخت و تولید محصول استفاده می‌کنند.

امکانات اشاره شده با گرد هم آوردن شبکه همکاری قوی و نیروی انسانی متخصص در زمینه سرمایه‌گذاری در این مجموعه فراهم شده است. صندوق به عنوان یک موسسه اقتصادی که فعالیت سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر را انجام ‌می‌دهد با مطالعه دقیق ادبیات سرمایه‌گذاری و طراحی مدل های بومی از سرمایه‌گذاری خطرپذیر و با پشتوانه نزدیک به سه دهه تجربه در تامین مالی پروژه‌های نوآورانه و با فناوری پیشرفته، در حال حاضر به یکی از مهم‌ترین صندوق‌های فعال کشور در این حوزه بدل شده است.

https://itdf.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *