نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 10:28 ق.ظ

با صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران آشنا هستید ؟

صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران

صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران (سهامی خاص) به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر از سال 1368 و پس از تصویب در شورای پول و اعتبار و مجمع عمومی بانک‌ها مشغول به فعالیت می‌باشد. اسامی سهامداران صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران به شرح زیر است:

  • مرکز همکاريهاي تحول و پیشرفت رياست جمهوري
  • بانک ملي ايران
  • بانک صنعت و معدن
  • بانک کشاورزي
  • بانک تجارت
  • مؤسسه طرح و توسعه فناوري ايرانيان
  • مؤسسه توسعه فناوري نخبگان

در مجموع، سرمایه‌گذاری خطرپذیر (Venture Capital) به تأمین سرمایه لازم برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای نوپا و کارآفرین که مستعد جهش و رشد ارزش و همچنین ریسک فراوانی هستند، اطلاق می گردد. صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران علاوه بر سرمایه‌گذاری، با حضور فعال در مدیریت و برنامه‌ریزی در توسعه مدل‌های راهبردی این دسته از شرکت‌ها به رونق و توسعه فعالیت‌های آنها کمک می‌نماید. سرمایه‌ صندوق به همراه کمک‌های مدیریتی و راهبردی، در اختیار شرکت‌های جوان و در حال رشد و خوش آتیه اقتصادی قرار می‌گیرد و آن‌ها این امکانات را برای تبلیغات، توسعه بازار، ایجاد زیرساخت و تولید محصول استفاده می‌کنند.

امکانات اشاره شده با گرد هم آوردن شبکه همکاری قوی و نیروی انسانی متخصص در زمینه سرمایه‌گذاری در این مجموعه فراهم شده است. صندوق به عنوان یک موسسه اقتصادی که فعالیت سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر را انجام ‌می‌دهد با مطالعه دقیق ادبیات سرمایه‌گذاری و طراحی مدل های بومی از سرمایه‌گذاری خطرپذیر و با پشتوانه نزدیک به سه دهه تجربه در تامین مالی پروژه‌های نوآورانه و با فناوری پیشرفته، در حال حاضر به یکی از مهم‌ترین صندوق‌های فعال کشور در این حوزه بدل شده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *