نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 10:18 ق.ظ

تجزیه و تحلیل جهانی نشان می دهد که خدمات اصلی برق به سمت گزینه های سبزتر حرکت نمی کنند

توسط باب ییرکا ، گزارش 1 سپتامبر 2020

یک دوستدار محیط زیست در دانشگاه آکسفورد تحلیلی از تأسیسات تولید برق در سراسر جهان انجام داده و دریافته است که آنها کار زیادی برای انتقال از سوخت های فسیلی به گزینه های سبزتر انجام نمی دهند. گالینا آلووا در مقاله خود که در مجله Nature Energy منتشر شده است ، تجزیه و تحلیل خود را در مورد تولید کنندگان بزرگ برق در کشورهای جهان و آنچه را که یافته است توصیف می کند.

با گرم شدن کره زمین به دلیل افزایش سطح دی اکسید کربن (و سایر گازها) در جو ، دانشمندان همچنان وضعیت را کنترل می کنند. در این تلاش جدید ، آلووا نقشی را که تولید کنندگان عمده برق در سناریوی فعلی بازی می کنند ، بررسی کرده است. به طور خاص ، او می خواست بداند آیا آنها در تلاش هستند تا با حرکت به سمت منابع تجدید پذیر وابستگی خود را به سوخت های فسیلی (به ویژه ذغال سنگ) کاهش دهند.

در حال حاضر ، چین ، هند و ایالات متحده کشورهایی هستند که بیشترین زغال سنگ را مصرف می کنند و بیشتر آنها به تولید برق می پردازند. در ایالات متحده ، زغال سنگ هنوز 65٪ از مصرف انرژی را تشکیل می دهد. و چین بیش از بقیه جهان در مجموع زغال سنگ مصرف می کند.

بخش عمده ای از تلاش وی شامل تجزیه و تحلیل داده هایی بود که منابع سوختی را که توسط 3،311 شرکت الکتریکی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و سرمایه گذاری هایی که برای منابع سوخت آینده در سال های 2001 تا 2018 انجام داده اند توصیف می کند. با این کار ، او کشف کرد که فقط 10٪ از شرکت هایی که وی به آنها نگاه کرده است ، اولویت بندی سوخت های تجدیدپذیر را نسبت به سوخت های فسیلی معمولی دارند. وی خاطرنشان كرد كه سرمایه گذاری های انجام شده در گذشته نه چندان دور به سمت توسعه منابع سوخت انجام شده است كه قرار است در دهه های آینده مورد استفاده قرار گیرد. وی خاطرنشان می کند که گرچه بسیاری از این سرویس دهنده های آب و برق در منابع تجدیدپذیر سرمایه گذاری کرده بودند ، اما این کار را با نرخ بسیار کمتری انجام دادند.

آلووا پیشنهاد می کند که تولیدکنندگان عمده برق در سراسر جهان معتقد به استفاده از سوخت های فسیلی به در آینده هستند – نگرشی که می تواند تحقق اهداف تغییر آب و هوا را بسیار دشوار کند. اگر چنین کارخانه هایی به سوزاندن سوخت های فسیلی ، به ویژه ذغال سنگ ادامه دهند  در حقیقت جلوگیری از تلاش های سبز ، برای نوعی جذب دی اکسید کربن است که از دود کشهای کارخانه ها خارج می شوند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *