نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 2:42 ق.ظ

چرا اروپا به ساخت یک “ایستگاه اتوبوس” در فضا کمک می کند؟

توسط شانا کلی01 سپتامبر 2020 ایده مفهومی ایستگاه فضایی Lunar Gateway همانطور که برای نمایش در سال 2024 در نظر گرفته شده است. عکس: ناسا.

رئیس آژانس فضایی اروپا (ESA) می گوید: اروپا در حال ساخت “ایستگاه اتوبوس در فضا” است تا بتواند فضانوردان را در هنگام بازگشت خود از مریخ به ماه در آنجا متوقف کند.

یوهان-دیتریش وارنر می گوید ، Lunar Gateway ، یک ایستگاه فضایی است که باید توسط ناسا و ESA در مدار ماه قرار بگیرد ، تا ایستگاهی را برای فضانوردانی که در نهایت به سمت مریخ می روند فراهم می کند.

وارنر به Science | Business گفت: دیدن پروازهای سرنشین دار به ماه بسیار مهم است. اکنون 48 سال از قدم زدن فضانوردان آمریکایی بر روی ماه می گذرد ولی تا کنون هیچ اروپایی در سطح ماه نبوده است.

وارنر گفت ، این ایستگاه به عنوان یک خانه میان راهی بین زمین و ماه عمل خواهد کرد  و به عنوان یک مکان پناهگاهی ونیز سکوی پرتاب برای مأموریت های بیشتر در منظومه شمسی عمل می کند.

طی دهه ها اشتیاق برای اکتشاف ماه کاهش یافته بود ، اما در سال های اخیر با استفاده از فناوری ارزان تر و مشارکت روزافزون شرکت های خصوصی مانند SpaceX ، Blue Origin و Virgin Galactic بار دیگر افزایش یافته است.

وارنر گفت :  پس از آپولو ، همه تصمیم گرفتند که مسئله مهم بعدی رفتن به مریخ باشد. اما با تکنولوژی های موجود دو سال طول می کشد تا به آنجا بروید و برگردید ، با همه خطراتی که از نظر تابش برای سلامتی فضانوردان وجود دارد . اما خیلی زود ما سفرهای سرنشین دار به مریخ انجام خواهیم داد .

“برخی از مردم گفته اند كه ماه فقط یك سنگ مرده است و ما ، چرا باید به عقب برگردیم؟ اما این کار جذاب است و می تواند به ما در مورد تاریخ زمین بگوید. “

ESA در حال کار با آمریکایی ها و آژانس های فضایی کانادا و ژاپن در یک مأموریت دیگر برای استخراج ذخایر یخ آب ماه است که یک منبع آشامیدنی بالقوه ارزشمند برای فضانوردان آینده است. اکسیژن خارج شده از آب می تواند زمینه هوای قابل تنفس یا پیشرانه  های موشکی را نیز فراهم کند.اگر این مأموریت علمی موفقیت آمیز باشد ، می تواند اولین قدم برای حضور پایدار انسان در فضا باشد.

وارنر گفت: “بنابراین ماه از اهمیت بالایی برخوردار است و جنبه های ژئوپلیتیک نیز در این موضوع وجود دارد. ساخت یک دهکده بین المللی روی ماه باید چیزی باشد که ما با سایر کشورها آن را بسازیم. “

وارنر افزود ، این دهکده ، جانشین پیشنهادی ایستگاه فضایی بین المللی ، می تواند توسط روبات ها و چاپگرهای سه بعدی ساخته شود.

مأموریت ماه یکی از  مجموعه متنوع از پروژه هایی است که آژانس طی پنج سال آینده در آن شرکت خواهد کرد. این آژانس همچنین در حال جستجوی جایگزینی برای وارنر است که ماموریت او در اواسط سال 2021 پایان می یابد.

آژانس های فضایی ایالات متحده و اروپا اخیراً تلاشی را برای بازگرداندن نمونه هایی از سنگ و خاک مریخ به زمین آغاز کرده اند. اواخر امسال ، ESA ماهواره رصد زمینی دیگری را برای پیوستن به ناوگان سنتینل پرتاب خواهد کرد.

وارنر همچنین نوید طرحی برای مقابله با زباله های فضایی را می دهد. تهدید هزاران ماهواره مرده که همچنان به دور سیاره خود می چرخند ، مسئله ای با نگرانی فزاینده برای آژانس است.

با افزایش تعداد کشور های فضانورد به 70 کشور ، به دنبال پرتاب کاوشگر اخیر مریخ در امارات متحده عربی ، درهم و برهمشدن سیاره در این زمینه درحال رشد است. از 114 ماهواره پرتاب  شده در سال 2018 ، تنها هشت مورد در اروپا بوده است ، در حالی که 39 مورد چینی ، 34 آمریکایی و  مورد20 روسی بوده است.

ESA سال گذشته بودجه ای غیرمنتظره بالغ بر 14.5 میلیارد یورو برای 5 سال دریافت کرد. با 200000 یورو بیشتر از 14.3 میلیارد یورو درخواستی ، این بیشترین افزایش بودجه آژانس در 25 سال گذشته بود.

آلمان بزرگترین پشتیبان مالی آژانس است ، تقریباً 23 درصد از کل بودجه را متعهد است ، پس از آلمان ، فرانسه با 18.5 درصد ، ایتالیا 15.9 درصد و انگلیس 11.5 درصد است. در سال 2019 ، بودجه ESA درکل 5.72 میلیارد یورو بود که حدود یک سوم بودجه همتای آمریکایی خود ناسا بود.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *