نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 8:29 ب.ظ

استفاده از بازی ها برای مطالعه قانون حرکات در ذهن

31 ژوئیه سال 2020توسط موسسه پیشرفته علوم و فناوری ژاپن

شکل: پیوند بین تئوری GR و نظریه جریان. این نیرو در برابر جرمهای مختلف با حرکت و انرژی بالقوه عادی می شود. چنین سنجشی از مکانیسمهای اساسی بازی در بازی پیشرفت Go ، Chess و Shogi کشف شد. همچنین ، شتاب یک شاخص معقول از وضعیت جریان برای اندازه گیری تعادل بین چالش و توانایی فراهم می کند. نقطه تلاقی در m = 1/2 به عنوان مرز بین زمینه رقابت و غیر بازی (آموزش) بسیار مهم است. در مقابل ، اوج انرژی پتانسیل در m = 1/3 در تنظیمات غیر بازی برجسته است .

در پژوهشگاه علوم و فن آوری پیشرفته ژاپن ، محققان با استفاده از قیاس فیزیکی و نظریه بهبود بازیها ، بین بازی ها و قانون حرکت در ذهن رابطه برقرار کرده اند.

ایجاد چندین مقدار فیزیکی (مانند جرم ، سرعت و شتاب) نسبت به مدل پیشرفت بازی اجازه می دهد تا تجربیات سرگرمی بازیکن برای یک بازی خاص از طریق قوانین حرکت نیوتنی مشخص شود ، به طور خاص نیرو ، مومنتوم و انرژی پتانسیل . چنین قانونی احساس حرکت یک بازیکن را در ذهن خود نشان می دهد.  از آنجا که نقشه برداری از بازی های مختلف از فرهنگ های مختلف بر مبنای حالت ذهن انسان سرچشمه گرفته است ، یک اندازه گیری از میزان پیچیدگی که ناشی از یک تجربه طبیعی است ، لذت بخش می شود.

در این رابطه کشف مکانیسم های اساسی بازی  ، هدف اصلی در آزمایشگاه IIDA بود. تئوری پالایش بازی ثمره کار چندین ساله است که در حقیقت روابط بین پیشرفت بازی و تجربه سرگرمی از منظر طراحی بازی می باشد. چندین زیر شاخه از این تحقیق از طریق بازی های تخته ای (به عنوان مثال ، شطرنج و غیره) ، ورزش (به عنوان مثال ، بسکتبال ، تنیس روی میز و غیره) و بازی های ویدئویی (به عنوان مثال ، بازی های اکشن) کشف شده است. در زمینه غیر بازی نیز قبلاً مورد کاوش قرار گرفته بود (مانند برنامه های شغلی ، تحصیلی و وفاداری مشتری). جالب است که همه این مطالعات نشان داده اند که اندازه گیری  وضعیت پالایش بازی به ارزش تقریباً مشابه “منطقه” (منطقه ای به نام عدم قطعیت اصیل) تبدیل می شود.

با توجه به مفهوم عدم قطعیت نتیجه بازی و تجربه بازی ، مدلهای مختلفی معرفی شده اند که اساساً ذات بازی را در متن های متنوعی ضبط می کنند. مدل انتخاب حرکت و مدل امتیاز دهی برای نظریه بازی های هیئت مدیره  ( تصمیم گیری) و ورزش از طریق نسبت عدم قطعیت حل شده در طول بازی ایجاد شد. از این رو ، می توان اندازه گیری پالایش بازی (GR) را در مورد میزان شتاب گرانشی که در ذهن احساس می شود بدست آورد. سپس مفهوم سرعت در بازی برقرار شد. دشواری حل عدم اطمینان نتیجه ، انبوهی از ذهن را مشخص می کند.

با جرم ، سرعت و شتاب ، می توان قوانین حرکت نیوتن را بطور مشابهی اندازه گیری کرد که عمدتا بازتاب حرکت در ذهن است. از طریق بازی ها می توان سطح درگیری ، هیجان و رقابت را مطابق با دخالت های حرکت ، انرژی و نیرو در بازی نشان داد. مشتق سوم مدل پیشرفت بازی نیز از مقدار شدت (مشتق شتاب) نشان داده شده است ، که یک دستاورد اساسی در مهندسی مکانیک است و بر مقدار نیرو تأثیر می گذارد ، جایی که مفهوم تلاش ، موفقیت و ناراحتی در ذهن ما احساس می شود. ایجاد شده است.

Hiroyuki Iida ، معاون مرکز می گوید:” درک اینکه مردم چگونه هنگام بازی بازی فکر می کنند و احساس می کنند در درون (ذهن و بدن) هیجان انگیز است ، و به ویژه جالب است که چرا بیشتر بازی ها حول ارزش “منطقه” تعیین شده می چرخند. ”

به راهنمایی دکتر محد نور اکمال خالد و پروفسور هیرویوکی ایدا ، همکاران مرکز تحقیقات علوم سرگرمی و همچنین تعامل های مختلف بین دانشجویان فعلی و قبلی ، چارچوب های تحقیقاتی که از طریق تئوری تصفیه بازی با موفقیت به عنوان چند رشته ای برپا شده بود و زمینه تحقیق در حال ظهور برای طراحی و تجزیه و تحلیل بازی ها  ، را به انچام رساندند.

در حال حاضر ، آزمایشگاه IIDA دربهای خود را برای دانشجویان مختلف چند ملیتی از پیشینه های مختلف باز کرده است. همچنین ، طراحی و توسعه فعلی بر گسترش مفهوم تئوری تصفیه بازی به انواع مختلف بازی ، زمینه های مرتبط با آموزش ، تجارت ، مهندسی ، طراحی سیستم ، هوش مصنوعی در بازی ها ، الگوریتم های جستجو و موارد دیگر متمرکز شده است.

“ایجاد ارتباط بین تئوری پالایش بازی و تئوری جریان یک شروع است ، جایی که ما امیدواریم که چارچوب فعلی فرصتی بیشتر برای همکاری باز کند و در عین حال به عنوان یک عرصه بین رشته ای تعمیم یابد و در عین حال به جامعه بطور کلی به روشهای معنادارتر کمک کند.. در حال حاضر ، بیشتر کارها هنوز از نظر ماهیت بنیادین هستند. “

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *