نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 5:58 ب.ظ

برای بهینه سازی فضا در کارخانجات صنعتی ، رفتار صخره های مرجانی شبیه سازی می شود

تغییرات سریع در صخره‌ های مرجانی عامل دعوت‌ جهانی برای تفکر دوباره

31 ژوئیه سال 2020توسط دانشگاه کوردوبا

هنگام طراحی بیمارستان ، کارخانه ، مرکز خرید یا هر کارخانه صنعتی باید فاکتورهای زیادی را در نظر داشته باشید و قبل از تصمیم گیری در مورد برنامه های چیدمان ، سوالات زیادی می تواند ایجاد شود. بهترین مکان برای هر فضای متفاوت کدام است؟ به منظور بهبود کارآیی در این مناطق بزرگ کدام سیستم توزیع مناسب ترین است؟ محققان دانشگاه کوردوبا ، لورا گارسیا و لورنزو سالاس در تلاشند تا پاسخی به این سؤالات بدهند و برای این کار ، آنها را به دنیای دریایی برای شبیه سازی رفتار صخره های مرجانی روی آورده اند.

در درون این سازه های زیر آب زیبا که دارای طیف گسترده ای از تنوع زیستی گونه ها است ، یک نبرد ثابت برای اشغال فضا وجود دارد ، جایی که فضا های خالی های موجود در جستجوی بقا کاملاً بهینه استفاده می شوند. این تیم تحقیقاتی که طی چند سال گذشته در تلاش برای پاسخ به سؤال زیر است: بهترین راه حل هنگام طراحی طرح کارخانه صنعتی چیست؟ به این الگوی توزیع طبیعی راه یافته است.

اولین کسی که رفتار این صخره های مرجانی را در یک الگوریتم رایانه گنجانید ، محقق سانچو سالسدو ، در دانشگاه Alcalá de Henares ، در سال 2013 بود.  بر مبنای تولید مثل این موجودات زنده به منظور استفاده بیشتر از فضا. اخیراً ، این گروه مقاله جدیدی را منتشر کرده است که از این الگوریتم الهام گرفته از زیست شناسی بهبود می یابد. لورا ، نویسنده اصلی این تحقیق. گارسیا توضیح می دهد که “بجای شبیه سازی یک صخره مرجانی مسطح ، همانطور که قبلاً انجام داده بودیم ، ما توانستیم ساختار را در سه بعد تکرار کنیم ، این امر باعث می شود که راه حل های بیشتری نیز بیابیم و نتایج بهتری ارائه دهیم” ،

در دنیای واقعی ، این الگوریتم قادر به ارائه طرح های جدیدی است که قبلاً مورد ارزیابی قرار نگرفته اند و برنامه های جدید برای اینکه چگونه یک کارخانه صنعتی می تواند در هنگام بهینه سازی فضا به حداکثر برسد ، و در نتیجه موجب صرفه جویی در هزینه و بهبود کارایی این ساختمان ها  تدوین می شود. بدین منظور ، الگوریتم پس از اعتبارسنجی ابزار جدید در مناطق مختلف صنعتی از قبیل کشتارگاه ، کارخانه های بازیافت کاغذ و پلاستیک و ساختمانهایی با حداکثر 60 بخش ، قادر به طراحی کارخانه با متغیرهای مختلف از جمله توزیع ، میزان مواد ،  جابجایی مواد گفته شده از یک مکان به مکان دیگر ، جلوگیری اختلال و پارامترهای لازم مجاورت و دور بودن از یکدیگر  وهزینه ها است.

الگوریتمی که شامل ترجیحات ذهنی است.

از این نظر ، در طی چند ماه گذشته این تیم کارهای دیگری را در ژورنالهای علمی بسیار پرمحتوا  که در همان زمینه می پردازد منتشر کرده است. اخیراً ، این گروه توانسته یک ابزار تعاملی را در الگوریتم قرار دهد که شامل ترجیحات ذهنی در طراحی است. لورا گارسیا تأکید می کند: “با استفاده از دستگاهی که شیوه شخص مسئول طراحی پروژه را بررسی و نقشه های هر بخش را بررسی می کند ، میزان ارتقایی را که قابل انجام است را  با تکیه به نظر خود ارائه می دهد.”

تحقیقات انجام شده طی چند ماه گذشته ، که در آن اساتید دیگر UCO مانند خوزه آنتونیو گارسیا ، کارلوس کارمونا و آدوراسیون آنتولی نیز شرکت کردند ، این امکان را فراهم کرد تا با دانشگاه های پرتغال ، عربستان سعودی و ایالات متحده با مشارکت از دانشگاه همکاری های خود را انجام دهند. خوزه والنته دو الیوریرا (در دانشگاه آلگرووه) ، سانچو سالسدو سانز (در دانشگاه آلکالوی دو هنارس) و آژیت آبراهام (در آزمایشگاه های تحقیقاتی ماشین آلات).

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *