نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 5:06 ب.ظ

کارکنان با اینترنت اشیا درگیر می شوند

iot

16 ژوئیه سال 2020توسط دیوید بردلی

مفهوم اینترنت اشیاء – دستگاه های متصل ، سنسورها ، کنترل ها و سایر تجهیزات – به سرعت در حال تحول است. مطمئناً از ابتدای کار که با یک دستگاه قهوه متصل یا یخچال هوشمند که به اینترنت متصل شده است ، این فناوری ها با سرعت زیادی به بازار عرضه شده است. در حقیقت ، IoT اکنون تقریباً در هر بخش تجاری رواج دارد. مطلب منتشر شده در ژورنال بین المللی تحقیقات تجاری و سیستم ها به این موضوع پرداخته است که چگونه ممکن است کارکنان با فناوری IoT در محیط کار درگیر شوند.

Sumi Jha از انستیتوی ملی مهندسی صنایع (NITIE) ، در بمبئی و پرتی خانا دانشکده مدیریت بازرگانی در NMIMS SVKM ، همچنین در بمبئی هند ، می نویسد: “تعامل کارمندان برای عملکرد موفق تجاری با کاری که در آنجا مشغول فعالیت از طریق این فناوری ها ، هستند ، محوری است. کارکنان ستون فقرات محیط های کاری خوب هستند که در آن  ،  با اخلاق حرفه ای و پاسخگو هستند. “

این تیم تحلیلی از شیوه های مدیریت منابع انسانی و مداخلات IoT در زمینه درگیری کارمندان  با آنها انجام داده است. آنها همچنین نشان می دهند که در عمل ، سازمان ها برای بهبود مشارکت کارکنان به نفع ذینفعان مختلف به اصطلاح مرتبط با آن محل کار و تجارت ، باید به طور مداوم شیوه های کاری را با IoT مجدداً طراحی نمایند. با این حال ، تحقیقات این تیم همچنین حاکی از آن است که بهبود درگیری IoT و شیوه های منابع انسانی ممکن است کافی نباشد. این تیم می نویسد: “مدل فعلی نشان می دهد که کل نقشه راه نیاز به طراحی مجدد دارد تا بتواند با ادراکات مدیریت و همچنین دیدگاه کاربر تعامل کند.” این نکته خاطرنشان می کند که سوء استفاده از IoT در محیط کار مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این تیم در پایان می افزاید که : “آموزش کارمندان در استفاده مؤثر از IoT و کاهش نیاز به نظارت مداوم بسیار مهم است.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *