نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 11:09 ق.ظ

آیا شما بعنوان کارگر کارخانه YouTube عصبانی هستید ؟

شیرا اویید      13 ژوئیه سال 2020

 اخیرا مشاهده می شود که عدم تعادلی بین شرکت های اینترنتی و کسانی که پست ها و فیلم ها را ایجاد می کنند وجود دارد.

 بسیاری از افرادی که فیلم های YouTube را می سازند ، هر روز صبح منتظر نمی مانند که منتظر نتیجه ای باشند اما برای کسانی که از فیلمهای علمی خود و یا آموزشهای پخت و پز کسب درآمد می کنند ، این  محیط  فضای کار آنهاست .

ممکن است یو تیوب  سرگرم کننده به نظر برسد ، اما یک اقتصاد بزرگ وجود دارد که پیرامون محبوبیت آنلاین ایجاد شده است ، و مانند هر صنعت بزرگی ، با اختلافات و سؤالاتی مشابه برخورد با کارگران همراه است.

دو محقق ، رابین کپلان و تارلتون گیلسپی ، از صحبت کردن با سازندگان ویدئوهای YouTube و تجزیه و تحلیل کارشان  به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از سازندگان ویدیو از قوانین پیچیده یوتیوب و چک های غیرقابل پیش بینی آنها از کارشان نا امید شده اند. آنها می گویند اگر به یوتیوب به عنوان یک کارخانه مجازی فکر کنید ،  روابط کار آن خوب نیست.

برای کسانی از ما که YouTube را تماشا می کنیم ، این تنش اهمیت دارد – درست همانطور که اگر مربیان مدرسه یا کارگزاران از رئیس خود ناراضی باشن کیفیت محصول را تحت تأثیر قرار می دهد.

شرکت یو تیوب درآمد حاصل از تبلیغات را با افرادی که فیلم ها را می سازند ، به اشتراک می گذارد و معمول است که سازندگان ویدیو شکایت کنند که مبلغ پولی که ویدیوهای آنها ایجاد می شود غیرقابل پیش بینی است و غالباً مشخص نیست که چرا.

همچنین قوانینی پیچیده ای که درمورد چه چیزی دستورالعمل های YouTube را در مورد  فیلمها از نظر آزار و اذیت و یا کیفیت پایین ، وجود دارد و بنابراین ممکن است بسیاری از آنها  حذف یا رد صلاحیت شود.

در یک کارخانه اگر دستمزد شما غیرقابل پیش بینی بود و توضیحی وجود نداشت ، احتمالاً شما از رئیس خود نیز عصبانی خواهید شد. یو تیوب در این باره می گوید که بطور مداوم خط مشی های خود را تنظیم بطور مداوم اصلاح می کند.

Caplan و Gillespie اولین کسانی نیستند که به عدم قطعیت ناشی از تأمین درآمد در شرایط آنلاین توجه می کنند. با این حال ، تحقیقات آنها هوشمندانه دو عامل اصلی ناآرامی کار YouTube را مشخص می کند.

اول ، بین قول های YouTube تنشی اساسی وجود دارد که می خواهد در بیان خود این واقعیت را نشان دهند که باز بودن نمایش فیلمها باعث می شود روابط تبلیغاتی YouTube از ناحیه افرادی که ممکن است چیزهای بد و خطرناک  یا کیفیت پایین ارسال کنند آسیب پذیر باشد.

دوم ، Caplan و Gillespie  اظهار داشته اند که آنها در روابط پیچیده نیروی کار YouTube که عواملی در اختیار سازندگان ویدیو های با محبوبیت بیشتری برای کسب درآمد قرار می دهد تعجب کرده و به تشخیص قوانین یو تیوب ، نسبت به همتایان آنها کمتر کمک می کنند. آنها به من گفتند که اگر  در خصوص ​​فیلمبرداری به همان ستاره ها بصورت مشابهی کمک کنند ، تنش کمتری وجود خواهد داشت.

توییتر ، فیس بوک ، یوتیوب و وب سایت های دیگر بیشتر تلاش می کنند تا توضیحی راجع به اینکه چرا چیزی که ارسال شده حذف شده است ،  بدهند و توضیحی برای تجدید نظر در اختیار مردم قرار دهند. اما انجام این کار با میلیارد ها انسان بسیار دشوار است.

من همچنین مطمئن نیستم که شرکت های اینترنتی انگیزه ای برای انجام این کار داشته باشند. اگر  شما ناامید شوید که فیس بوک حساب شما را غیرفعال کرده است یا اگر تبلیغات YouTube در ویدیوهای یک سرآشپز ممنوع شده است ، ممکن است برای مردم همراه با بی انگیزگی باشد و موجبات همکاری با شرکتها را نداشته باشد. آنها می گویند ما در این کارخانه اینترنت محصول تولید می کنیم اما کارفرمایان قدرت بسیار بیشتری دارند.

https://www.nytimes.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *