نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 12:51 ق.ظ

رشد شتابان اقتصاد دیجیتالی در سالهای آتی

07 ژوئیه 2020 | توسط ارتباطات مایکروسافت

مایکروسافت آماده همکاری با انقلاب داده های باز اروپا است.

پتانسیل رشد اقتصاد داده ها تعجب آور است.  با توقف امور در ارتباط با شیوع کرونا بصرت تقریبا کامل حداقل در اروپا ،  نشانگر آمار و ارقام و پیش بینی ها بسیار چشمگیر در این رابطه است. کمیسیون اروپا انتظار دارد ارزش اقتصاد داده ها تا سال 2025 به 829 میلیارد یورو برسد ،  درحالیکه در سال 2018 به 301 میلیارد یورو رسیده است. اما موضوع در همین نکته و اینجا متوقف نمی شود.  در ادامه ، با تمرکز بر روی اقتصاد های پیشرو ، به پتانسیل عظیم استفاده از داده ها برای ایجاد تغییرات پایدار اجتماعی و بهبود زندگی شخصی و حرفه ای میلیون ها شهروند اروپایی توجه می شود.

اصطلاح اقتصاد دیجیتالی برای طیف گسترده ای از فعالیت ها و تبدیل دیجیتال آنها یک واقعیت است. این برنامه شامل ایجاد و گسترش ابزارهای هوش مصنوعی و اتوماسیون ، از طریق اینترنت اشیاء و توسعه شهر هوشمند ، ردیابی تلفات تنوع زیستی و انجام تحقیقات نجات دهنده زندگی در طیف وسیعی از بیماری ها است. همزمان با انجام کارهای روزمره به صورت آنلاین ، از تعامل مردم  با دولت ها ی خود گرفته تا انجام سفارشات مواد غذایی ، حجم داده ها به صورت تصاعدی افزایش یافته است.

با وجود اهمیت و رواج همه این داده ها ، بیشتر آنها توسط تعداد بسیار کمی از سازمان ها انجام می شوند – کمتر از 100 کسب وکار  بیش از 50٪ از کل داده های حاصل از تعامل آنلاین را کنترل می کنند. این نشانگر تقسیم داده های بالقوه بصورت غیر اصولی و نا متعادل است که در آن بسیاری از مشاغل ، افراد ، کشورها و حتی کل مناطق  رامی توانند عقب نگه دارند.

بهمین منظور است که شرکت مایکرو سافت در برنامه ریزی برای مشارکت در یک همکاری منطقه ای شده است .  این مطلب بصورت با اختصار درج شده است برای جزییات به آدرس زیر مراجعه کنید.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *