نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 11:14 ق.ظ

“با سرعت جنگ” ، چین مسابقه واکسن COVID-19 را رهبری می کند

متن:

7 ژوئیه ، 2020 سانگمی چا ، میونگ کیم بطری های کوچک با برچسب “واکسن” در نزدیکی یک سرنگ پزشکی در جلوی کلمات “Coronavirus COVID-19نمایش داده شده در این تصویر گرفته شده در 10 آوریل 2020. REUTERS / Dado Ruvic / File Photo

“با سرعت جنگ” ، چین مسابقه واکسن COVID-19 را رهبری می کند.

سئول / سنگاپور (رویترز) – چین برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا با سرعت تمام به دنبال واکسن برای کمک به کنترل  آن و پیروزی در مسابقه ای است که در این رابطه شروع شده است .  واکسن آزمایشی Sinovac Biotech (SVA.O) به عنوان  تلاش دومین کشور و سومین شرکت در جهان به مرحله نهایی راه یافته وآزمایش مرحله بعدی در اواخر همین ماه. انجام خواهد شد.

در حالیکه تصور می شود کروناویروس جدید از چین سرچشمه گرفته  و باعث کشته شدن بیش از 500000 نفر در سراسر جهان گردیده است ،  ولی بخش های دولتی ، نظامی و خصوصی چین را در تلاش برای مقابله با بیماری وا داشته است.

بسیاری از کشورهای دیگر ، از جمله ایالات متحده ، در تلاش برای پیروزی در مسابقه توسعه واکسن ، با بخش خصوصی هماهنگ هستند و چین نیز با چالش های بسیاری روبرو است.

موفقیت کشف واکسن در کاهش گسترش آن با  انجام آزمایشات واکسن در مقیاس بزرگ  این امر را دشوارتر می کند و تاکنون فقط چند کشور دیگر توافق کرده اند که با آن کار کنند. پس از رسوائی های واکسن در گذشته ، پکن همچنین باید جهان را متقاعد کند که تمامی شرایط ایمنی و کیفیت را برآورده کرده است.اما استفاده چین از ابزارهای اقتصادی  تاکنون نتیجه ای حاصل نکرده است.

برای مثال ، یک نهاد تحت کنترل دولت ،ساخت دو کارخانه تهیه واکسن را طی دو ماه به اتمام رساند ، و شرکت های دولتی و ارتش اجازه استفاده از واکسنهای آزمایشی را بر روی کارمندان داده اند.

واحد تحقیقات پزشکی ارتش آزادیبخش مردم (PLA) ، که یک عامل محرک در تلاش های چین برای مقابله با بیماری های عفونی است ، همچنین با شرکت های خصوصی از جمله CanSino (6185.HK) برای تهیه واکسن های COVID-19 همکاری می کند.

چین با پشت سر گذاشتن صنعت سنتی غرب ، با هشت مورد ازتعداد 19 واكسن تهیه شده در آزمایشات انسانی ، با تست آزمایشی سینوواك و یك واکسن که توسط ارتش  CanSino تهیه شده در زمره پیشتازان است .  

این مرکز همچنین عمدتاً بر فناوری واکسن غیرفعال متمرکز شده است – فناوری ای که به خوبی شناخته شده است و برای ساخت واکسن علیه بیماری هایی مانند آنفولانزا و سرخک مورد استفاده قرار گرفته است – چیزی که می تواند شانس موفقیت را بالا ببرد.

در مقابل ، بسیاری از رقبای غربی مانند Moderna مستقر در ایالات متحده (MRNA.O) و آلمان CureVac و BioNTech (BNTX.O) در حال استفاده از فناوری جدیدی به نام RNA پیام دهنده هستند که قبلاً محصولی را که توسط سازمانهای کنترل کننده تأیید نشده اند ، به دست آورده اند.

Paul Offit ، مدیر مرکز آموزش واکسن بیمارستان کودکان فیلادلفیا ، درباره فناوری واکسن غیرفعال گفت: “این یک استراتژی امتحان شده و واقعی است.”

وی گفت: “اگر مجبور شوم واكسنی را انتخاب كنم كه گمان می كنم بیشترین امنیت و كارآمد ی را داشته باشد  Offit  و واکسن روتاویروس ، RotaTeq است که توسط Merck & Co Inc (MRK.N) تولید شده است ، خواهد بود.

چهار مورد از نامزدهای چینی در آزمایش های انسانی واکسن غیرفعال هستند ، از جمله Sinovac و دو واکسن از گروه ملی بیوت چین (CNBG) ، یک واحد از گروه ملی داروسازی چین (سینوفارم) می باشند.

در آزمایشات نهایی فاز III فقط دو واکسن COVID-19 تجربی وجود دارد – یکی از Sinopharm و دیگری از AstraZeneca (AZN.L)  دانشگاه آکسفورد. قرار است Sinovac در اواخر این وارد فاز سوم شود

برای سرعت بخشیدن به روند  کار ، چین به سینوفارم و سینوواك اجازه داد كه آزمایشات مرحله اول و فاز دوم را برای كاندیداهای واكسن خود اجرایی كنند.

برای واکسن آزمایشی CanSino ، پژوهشکده PLA نقش اساسی را ایفا کرده ، و این دو در یک روش با استفاده از آدنوویروس – رویکردی مشابه به AstraZeneca – نقش داشتند.

PLA روند تصویب خاص خود را برای “داروهای مورد نیاز ویژه نظامی” دارد و استفاده نظامی از واکسن تهیه شده توسط واحد تحقیقاتی خود و CanSino را در ماه گذشته تأیید کرده است.

به گفته رسانه های دولتی ، چن وی ، دانشمند ارشد PLA ، که چهره تلاشگر برای توسعه واکسن بوده است ، در میان اولین کسانی بود که تست آزمایشی COVID-19 را که توسط تیمش ایجاد شده بود ، و همچنین سالهای قبل از آن در مورد درمان SARS بالقوه خود ، استفاده کرد.

با وجود این که این بیماری همه گیر در این کشور کنترل شده است ، چین با چالش هایی روبرو است و مانع تلاش برای انجام طرح ادعاهای حقوقی بزرگ می شود.و تمرکز خود را به خارج از کشور منتقل کرده است ، اما تنها تعداد معدودی از کشورها تمایل به همکاری را نشان داده اند – امارات ، کانادا ، برزیل ، اندونزی و مکزیک از جمله آنها بودند. نه کشورهای بزرگ اروپایی و نه ایالات متحده علاقه ای به واکسن های COVID-19 چین در هنگام تمرکز روی پروژه های خود نداشته اند.

چین همچنین باید در پی چندین رسوائی در مورد واكسن های عادی در سال های اخیر ، نگرانی ها در مورد کیفیت و ایمنی واكسن خود را مرتفع كند.

جروم کیم ، رئیس انستیتوی بین المللی واکسن ، که یک آژانس غیرانتفاعی است که به عنوان ابتکار عمل در برنامه توسعه سازمان ملل تأسیس شده است ، گفت: “مقام نظارتی ملی چین در حال بهبود نظارت خود است.”

چین سال گذشته قانونی را برای بهبود صنعت واکسن وضع کرد و مجازات های سنگین تری برای فروش و ساخت واکسن های جعلی یا با کیفیت پایین نسبت به سایر محصولات دارویی در نظر گرفت. https://www.reuters.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *