نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 8:57 ب.ظ

پنج روباتی که به مقابله با ویروس کرونا کمک می کنند

ایان تاکر31 مه 2020

ربات ها با تلاش خود برای  مبارزه با ویروس کرونا ، از ضد عفونی کردن بیمارستان ها تا تحویل مواد غذایی کارمی کنند.

A Boston Dynamics robot is being used to enforce social distancing in Singapore parks and to deliver medicines there.

.

عکس: ادگار سو / رویترز یک ربات ساخت  Boston Dynamics برای کنترل اجرای فاصله اجتماعی در پارک های سنگاپور و تهیه دارو در آنجا استفاده می شود

پارکینگ های سنگاپور تعهدات فاصله گذاری اجتماعی خود را با “سگ زرد” Boston Dynamics به عرصه کار آورده اند. این روبات مجهز به دوربین ها و سنسورهای بی شماری است که می تواند از آن برای شناسایی خطاکارها و پخش هشدارهای از پیش ضبط شده استفاده کند. مقامات به مردم محلی اطمینان داده اند که این دستگاه ها در زمره جمع آوری داده های چهارگانه اشخاص نیست.

فن آوری های ستاره ای

A Starship Technologies delivery robot makes a home delivery in Milton Keynes.

یک ربات تحویل Starship Technologies یک خانه را در میلتون کینز ایجاد می کند. عکس: لئون نیل / گتی ایماژ

در میلتون کینز یک ناوگان روبات شش چرخ اخیراً در حال تحویل غذا و محموله های خریداری شده از سوپر مارکت های کوچک به ساکنان محل است. شبکه وسیعی از مسیرهای دو چرخه در این شهر باعث می شود آن را به طور ایده آل برای ماشینهای ارزشمندی در این کار قرار دهد ، که با سرعت حداکثر 4 مایل در ساعت حرکت می کنند. این شرکت بخاطر شرایط زمانی هزینه های تحویل در طول دوره بحران حذف کرده است.

روبات های UVD

Danish UVD robots are helping to disinfect patients’ rooms in the coronavirus pandemic.

روبات های UVD دانمارکی به ضدعفونی کردن اتاق بیماران در همه گیر کرونور ویروس کمک می کنند. عکس: فدراسیون بین المللی روباتیک IFR / EPA

این روبات های ضد عفونی  کننده با اشعه ماوراء بنفش دانمارک در بیمارستان های چین رونمایی می شوند. دستگاه ها  ازچراغ های UV قدرتمندی استفاده می کنند که DNA یا RNA هر میکروارگانیسم  را از بین می برد. این اثر اشعه ماوراء بنفش کاملاً مشهور است اما در صورت نزدیکی انسان به آن ، استفاده از آن خطرناک است. با این حال ، روبات ها قادر به یادگیری چیدمان و راهروها و سایر محلها در بیمارستان ها هستند و در صورت حضور نداشتن کادر پزشکی ، کار خود را به طور مستقل انجام می دهند.

زورا باتس

One of the robots donated by the UN introduces itself in Kigali, capital of Rwanda

یکی از روبات های اهدا شده توسط سازمان ملل خود را در کیگالی ، پایتخت رواندا معرفی می کند. عکس: Xinhua / Rex / Shutterstock

سازمان ملل متحد رواندا را به پنج روبات ضد اپیدمی ساخته شده توسط شرکت بلژیکی Zora Bots مجهز کرده است تا در نبرد این کشور با ویروس کمک کند. این روبات ها می توانند دمای بدن یک بیمار را نشان دهند ، افرادی را که ماسک نمی پوشند را شناسایی کنند و ناهنجاری ها در نحوه صدا یا نگاه بیماران را کنترل کنند. همچنین می توان از آنها برای تحویل دارو و سایر مواد ضروری  و مواد آلوده استفاده کرد.

OhmniLabs

Robots replace graduating students at a ceremony in Tokyo.

روبات ها دانش آموزان فارغ التحصیل را در مراسمی در توکیو جایگزین می کنند. عکس: دانشگاه Bbt / رویترز

در ژاپن از روبات های Newme OhmniLabs برای جایگزین کردن انها با دانشجویان قرنطینه شده که برای حضور در مراسم فارغ التحصیلی در دسترس نبودند استفاده شده است. روبات های telepresence ، که دارای  یک رایانه لوحی بجای  سر بودند ، در یک لباس دانشگاهی ارایه می شدند و هر یک از دانشجویان برای دریافت “مدرک” خود از یک مقام دانشگاه ، از راه دور آن را کنترل می کردند. مراسمی مشابه ، با استفاده از روبات های ساخته شده توسط دانشجویان ، در نانجینگ چین برگزار شده است.

https://www.theguardian.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *