نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 7:32 ب.ظ

دانشمندان آب و هوا هشدار دادند كه COVID-19 هزينه هنگفت اقدامات سياسي كند را ، نشان داده است.

02 ژوئیه 2020 توسط انا کلی

جهان روشهای دشوار مهار ویروس درسی را آموخته است ، اکنون باید با فوریت در مورد تغییرات آب و هوا واکنش نشان داد.همه گیری ویروس کرونا شباهت های چشمگیری را با بحران های دوقلوی محیطی گرمایش جهانی و انقراض گونه ها را نشان می دهد ، این را یک تیم از دانشمندان و کارشناسان سیاست از انگلیس و ایالات متحده هشدار می دهند.

آنها می گویند در ژورنال Current Biology می گویند که درس آموختن از ویروس کرونا راه سختی دربرخی مسایل مانند نیاز به مداخله زودهنگام برای کاهش مرگ و میر و آسیب های اقتصادی و مهار برخی از جنبه های شیوه زندگی مردم برای منافع عمومی بوده است و این موضوع  باید در قلب موضوع جلوگیری از فاجعه ی زیست محیطی باشد.

“ما عواقب تاخیر عمل را در مبارزه با COVID-19 را  مشاهده کرده ایم. اندرو بالمفورد ، استاد گروه دانشکده جانورشناسی دانشگاه کمبریج گفت: عواقب ادامه کار در مواجهه با تغییرات فاجعه بار آب و هوا و انقراضبرخی موارد بسیار جدی است.

درست همانطور که مطالعات اپیدمیولوژیکی نشان می دهد که تأخیر در قرنطینه منجر به از بین رفتن بیشتر زندگی انسان ها می شود ، “تأخیر در اعمال قوانین تغییرات آب و هوا یی به گونه ای که جهان گرم شدن 1.5 درجه سانتیگراد را تجربه کند  ، تقریباً 62 میلیون نفر از 457 میلیون نفر دیگر از فقیرترین مردم جهان را در معرض خطر قرار می دهد. محققان می گویند خطرات اقلیمی در چند منطقه از جهان شدید خواهدبود.

در ابتدا ویروس مانند تغییرات آب و هوا به نظر می رسید ، “یک مشکل نسبتاً بومی شده و و در رابطه با  زندگی روزمره اکثر مردم  دردور دست. اما همانطور که همه گیری نشان می دهد ، ” اثرات زیست محیطی و آب و هوایی ما مدت طولانی بدون بررسی باقی مانده ، ومانند اثرات COVID-19 ، به سرعت با تهدیدهای  مقابل موجودیت زندگی ما قرار گرفته است.”

دانشمندان تفاوت اصلی بین بحران ها را تشخیص می دهند:  برای مثال یکی از آنها در دهه ها رشد کرده است و نه مثل کرونا که در چند ماه ها در حال گسترش است. اما آنها متذكر می شوند كه همه گیری فعلی نشان می دهد كه پرداخت هزینه های كوتاه مدت می تواند برای تضمین رونق درازمدت مهم باشد ، با پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی تا پایان سال 2021 كشورهایی كه میزان مرگ و میر بالاتری دارند كمتر است. “

آماده سازی و مداخله اولیه ، همانطور که در کشورهایی مانند کره جنوبی و نیوزیلند مشاهده می شود ، در کاهش سرعت عفونت مؤثر بوده است. تغییر رفتارهای زیست محیطی اکنون باعث می شود کشورها بعداً از این مزایا استفاده کنند.

پاسخ گویی مؤثر به تغییرات آب و هوا ، دولت ها را ملزم به گوش دادن به دانشمندان مستقل می کند. “همانطور که اکنون می دانیم ، در اوایل مراحل این بیماری ، چنین هشدارهایی به طرز غم انگیزی نادیده گرفته شد ، همانطور که در واقع سالها هشدار از طرف اپیدمیولوژیست ها و متخصصان بیماری های حیات وحش در مورد خطرات حضور حیوانات جدید در بازارهای حیوانات موجود بود.”

محققان از سیاست گذاران می خواهند كه مشابه بازگشت به حالت نرمال ویروس کرونا كه “در برابر برتری در رشد اقتصادی با تکیه  به  اختصاص هزینه قابل توجهی برای پایش  از همه گونه ها و وضعیت پایدار آب و هوا  ، مقاومت کنند.” مردم و سایرگونه ها و اکوسیستم های آسیب پذیر در برابر رفتارهای روزمره بشر باید از طریق محافظت آگاهانه به خوبی محافظت شوند.

تغییر می تواند سریع باشد.

نوع غذای جایگزین و خوش بینانه تر که جهان با  شیوع ویروس نشان داده است که در صورت لزوم می تواند تعیین کننده باشد.

تجزیه و تحلیل جداگانه منتشر شده ، از  سوی انستیتوی سوئیسی تحقیقات جنگل ، نتیجه می گیرد که سوئیس می تواند “تصمیمات گسترده را به سرعت و به طور مداوم اتخاذ کند ، حتی اگر تأثیر آنها بر اقتصاد و جامعه مشخص نباشد.”

آنها می گویند که از این تجربه باید در نحوه برخورد با بحران های جهانی استفاده شود ، به ویژه تغییر اوضاع را کنترل کند ، به ویژه در جایی که در حال حاضر داده های محکمی برای سیاستگذاران در دسترس است.

یاسمین ویلی ، نویسنده اصلی تحلیل ، گفت: “ما درباره بحران های زیست محیطی مانند تغییر آب و هوا یا از بین رفتن تنوع زیستی بسیار بیشتر از آنچه در مورد همه گیری کورونا ویروس انجام دادیم ، می دانیم ، اما ما هنوز هم با قاطعیت کمتری عمل می کنیم.”

تغییر ذهنیت مشابه آنچه برای ویروس بوجود آمد برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی لازم است است. نویسندگان می گویند بحران کنونی روشن ساخته است که عمل قاطعانه مهمتر از عمل کردن بصورت کامل است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *