نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 9:52 ق.ظ

استارتاپ ژاپنی اپلیکیشن ماسک متصل به سیستم ترجمه هشت زبانه ساخت

26 ژوئن ، 2020  تیم کلی ، آکیرا توموشیگ

Taisuke Ono ، مدیر عامل شرکت استارتاپی ژاپنی Donut Robotics ، ماسک c و اپلیکیشن  تلفن همراه خود را در توکیو ، ژاپن ، 23 ژوئن سال 2020 ارایه  می دهد.

توکیو (رویترز) – هرچه ماسک صورت در میانه ی شیوع کروناویروس به امر مهمی تبدیل می شود ، شرکت ژاپنی Donut Robotics یک ماسک هوشمند متصل به اینترنت ایجاد کرده است که می تواند پیام ها را انتقال داده و اززبان ژاپنی به هشت زبان دیگر ترجمه کند.

این ماسک تحت نام پلاستیک سفید “c-mask” همانند ماسک های استاندارد صورت متناسب است و از طریق بلوتوث به یک تلفن هوشمند و رایانه لوحی متصل می شود که می تواند گفتار را در پیام های متنی ، مکالمه برقرار کرده یا صدای پوشنده ماسک را تقویت کند.

Taisuke Ono ، مدیر اجرایی Donut Robotics گفت: “ما سالها سخت تلاش کردیم تا یک ربات بسازیم و محصولی را از آن به وجود آوردیم که پاسخی به چگونگی عمل در زمان شیوع ویروس کروناکه جامعه را تغییر داده است، باشد.”

مهندسان Donut Robotics با ایده گرفتن از این ماسک در جستجوی محصولی برای کمک به شرکت برای زنده ماندن در مقابل ویروس باشد  . این شرکت  به تازگی قراردادی برای تهیه راهنماهای رباتیکی و مترجمان در فرودگاه هاندا توکیو ، محصولی که پس از فروپاشی سفرهای هوایی با آینده ای نامشخص روبرو شده بود ، امضا کرده است.

تعداد ۵۰۰۰ ماسک های از ماه سپتامبر برای خریداران در ژاپن ارسال می شود و Ono نیز به دنبال فروش در چین ، ایالات متحده و اروپا است. وی گفت ، علاقه شدیدی به آن وجود داشته است.

با قیمت 40 دلار برای هر ماسک ، Donut Robotics قصد دارد در یک بازار انبوه که تا چند ماه پیش وجود نداشت ، از این موقعیت استفاده کند. وی گفت ، هدف از این کار ، ایجاد درآمد از خدمات مشترکین است که از طریق برنامه ای که کاربران بارگیری می کنند ، ایجاد می شود.

Donut Robotics با تطبیق نرم افزار ترجمه ای که برای روبات طراحی شده است و طراحی ماسک را که یکی از مهندسان این شرکت به نام Shunsuke Fujibayashi ، چهار سال پیش برای یک پروژه دانشجویی انجام داده است ، ماسک متصل به نمونه اولیه را در مدت یک ماه ساخته و با استفاده از نقشه برداری از ماهیچه های صورت آنرا نهایی کرد.

اونو با فروش سهام Donut Robotics از طریق سایت سرمایه گذاری ژاپنی Fundinno ، مبلغ 28 میلیون ین (260،000 دلار) جمع آوری کرده است.

وی گفت: “ما هدف اولیه خود را از 7 میلیون ین در مدت سه دقیقه افزایش دادیم و پس از 37 دقیقه که به 28 میلیون ین رسیدیم  و متوقف شدیم.”

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *