نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 3:08 ق.ظ

مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران

 در سال 1369 به عنوان مؤسسه ای غیر تجاری تحت شماره 4706 به ثبت رسیده است.فعالیت این مرکز براساس وظایف اساسنامه عبارتست از:

1-    مطالعه و تهیه، مدیریت و نظارت طرح های کالبدی، آمایشـی، توسـعه و عمران، گردشـگری و بخش های تاریخی و پدافند غیرعامل در سطوح مختلف ملی، منطقه ای، ناحیه ای و مجموعۀ (منطقۀ) شهری.

2-    مطالعه و تهیه، مدیریت و نظارت طرح های محلی شامل طرح های جامع، تفصیلی و ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم شهری و طرح های روستایی.

3-    مطالعه و تهیه، مدیریت و نظارت طرح های معماری، طراحی شهری و مدیریت شهری، ساماندهی و توانمندسازی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی.

4-    مطالعه و تهیه، مدیریت و نظارت طرح های موضوعی و موضعی مرتبط با فعالیت های فوق از جمله طرح های توسعه راهبردی شهری (CDS).

و در برگیرنده عملیات اجرایی زیر نیز می باشد:

الف) انجام هرگونه تحقیقات علمی و ایجاد مراکز آموزشی و دوره های تخصصی مرتبط با موضوع موسسه.

ب) ارائه خدمات فنی و مشاوره ای به سازمان ها و نهادهای دولتی، عمومی، محلی و بخش خصوصی.

ج) ارتباط با سازمان های داخلی و بین المللی ذیربط و نهادهای مشابه در سایر کشورها به منظور مبادله اطلاعات و تجارب علمی و تخصصی.

د) تشکیل نمایشگاه ها و برگزاری جشنواره های معماری و شهرسازی رأساً و یا با همکاری سازمان‌های مربوطه.

هـ) شرکت در مسابقات شهرسازی و معماری و یا برگزاری اینگونه مسابقات.

و) تشکیل کنفرانس ها و سمینارهای تخصصی.

ز) ارائه خدمات کامپیوتری در بخش های شهرسازی و معماری به ویژه در زمینۀ تهیۀ نرم افزارهای تخصصی مورد نیاز مهندسین مشاور و یا سایر سازمان های ذیربط در امور مذکور.

ح) ایجاد بانک اطلاعات سرزمین به منظور ارائه خدمات به تهیه کنندگان طرح های شهری و منطقه¬ای و سایر سازمان ها و نهادهای ذیربط و ارایۀ خدمات و انجام فعالیت در زمینه ایجاد پایگاه‌های اطلاعات جغرافیایی طرح های توسعه و عمران.

ط) تهیه، تدوین و یا ترجمه آثار و نتایج تحقیقات علمی و فنی مرتبط با موضوع فعالیت های مؤسسه و همچنین انتشار نتایج تحقیقات و مطالعات انجام شده در مرکز به منظور ارتقاء کیفی دانش شهرسازی و معماری در کشور از طریق چاپ و انتشار کتب و نشریات و مجلات تخصصی.

https://uarc.org.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *