نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 1:10 ق.ظ

اگر ساختمانها در کشورمان سنگین هستند و یا خودرو هایمان مصرف بالا دارند ، اما مرغ هایمان چاق و چله هستند

متن:

Selective breeding has increased the size of broiler chickens ...

به این نکته توجه کنید : یان آنگوس  نویسنده مطلب زیر از سایت https://climateandcapitalism.com

 معتقد است که در هر مقطع زمانی در شرایط موجود ، 22.7 میلیارد مرغ خانگی یا پرورشی بر روی کره زمین وجود دارد که 20 برابر بیشتر از همه ی گونه های پرندگان وحشی است. زیست توده طیور خانگی ، که بیشتر آنها مرغ ها  هستند، سه برابر زیست توده کلیه پرندگان وحشی است. از آنجایی که این آمار و ارقام شگفت آور هستند ،  در این آمار از موضوع جوجه ها در کره خاکی چشم پوشی می کنند ، زیرا بر خلاف پرندگان وحشی ، مرغ ها فقط از پنج تا هفت هفته از جوجه ریزی تا کشتار زندگی می کنند ، بنابراین بارها و بارها در چرخه ی خوراک کشاورزی صنعتی هر ساله عبور می کنند. . سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل می گوید:

 65.8 میلیارد مرغ در سال 2016 در سراسر جهان ذبح شده اند ، اما این رقم تقریباً به طور قطع بسیار کم است.

انسان در حدود 6000 سال پیش اجداد مرغهای امروزی را اهلی کرده است ، و ما از آن زمان تاکنون تخم مرغ و گوشت آنها را می خوریم ، اما اخیراً میزان مصرف ما بطور چشمگیری افزایش یافته است و از رشد جمعیت بسیار فراتر رفته است. از منظر بیولوژیکی و زمین شناسی ، آنچه که حتی بیشتر قابل توجه است تغییر اخیر ماهیت مرغ هایی که می خوریم است.

زمین شناسان آینده با جه نشانه هایی به علم انسان شناسی می پرداند و او را تشخیص می دهند؟ همانطور که موضوعات بسیارزیادی دیگری نیز طرح شده است ، از جمله وجود ریزش های رادیواکتیو ، توده های عظیم پلاستیک ، خاکستر سوخت ، بتن و آلاینده های مختلف شیمیایی که اثری ماندگار و به راحتی قابل شناسایی دارند و همه ی این موارد قبل از جنگ جهانی دوم نادر یا غیرقانونی بودند و از آن زمان همه به وفور به طبیعت سپرده شده اند.

خبر مسرت بخش در کشورمان

در تاریخ ۵ آبان ۱۳۹۷ در خصوص صرفه جویی ۵ هزار میلیارد تومانی با اجرای طرح مرغ سایز از سوی معاون امور تولیدات دامی وزیرجهاد کشاورزی :

 اجرای طرح تولید مرغ سایز در صنعت طیور، حدود ۵ هزار میلیارد تومان صرفه جویی برای اقتصاد کشور خواهد داشت.از نظر مصرف کننده نیز نزدیک به دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان دور ریز مرغ کاهش می یابد. یک مرغ درشت با وزن دو کیلو و ۴۰۰ گرم بیش از نیم کیلوگرم دور ریز دارد که به ضرر اقتصاد خانواده است در حالی که مرغ هایی با وزن حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم و کمتر، لذیذتر و خوش پخت تر هستند و دور ریز کمتری دارند.پرورش مرغ گوشتی با سایز استاندارد، راندمان غذا را افزایش می دهد به طوری که در یک ماه اول پرورش مرغ گوشتی، یک کیلو و ۴۰۰ گرم و برای یک کیلو گرم دوم بیش از ۳ کیلو گرم دان مصرف می شود.

تولیدکنندگانی که مبادرت به کاهش سن پرورش مرغ گوشتی کنند، ما به ازای هر روز کاهش در سن پرورش، پنج روز نوبت جوجه گیری را کمتر می کنیم.الگو سازی و محدودیت های اقتصادی،​ ما را مجبور می کند به سمت بهره وری در تولید و مصرف حرکت کنیم.

Earth's dominant bird: a look at 100 years of chicken production ...

اما ۲ سال بعد طبق اظهار خبرگزاری جمهوری اسلامی در تاریخ  ۲۴-۲-۹۹

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید مرغ سایز با وزن های حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ کیلوگرم به منظور حفظ منافع ملی و تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در اولویت جدی این وزارتخانه قرار گرفت.البته مشوق‌هایی را برای تولیدکنندگان مرغ با وزن استاندارد (مرغ سایز) باید در نظر بگیریم که اولین گام در این زمینه برداشته شده و در نامه ای به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، خواستار قیمت‌گذاری مناسب برای مرغ سایز شدیم.این مهم در سازمان حمایت از تولیدکنندگان و کارگروه تنظیم بازار تصویب شده و اجرای آن بزودی عملیاتی می شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مزایا و اهمیت پیاده سازی طرح مرغ سایز این روزها بیشتر احساس می‌شود اظهارداشت: اجرای طرح مرغ سایز با وزن استاندارد (با وزن حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ گرم) از جنبه های مختلف بسیار ارزشمند و ضروری است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *