نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:40 ق.ظ

دسترسی به سند گسترش فناوری نانو ۱۴۰۴

ستاد ويژه توسعه فناوري نانو | سند ملی فناوری نانو (راهبرد آینده) و ...

سند گسترش کاربرد فناوری‏ نانو در افق 1404» با هدف مشارکت دستگاه های اجرایی ذیربط برای گسترش کاربردهای این فناوری و توسعه بازار محصولات نانوی ساخت داخل، در 23 مهرماه 1396 به تصویب هیات دولت رسید و در 29 آذرماه 1396 برای آغاز رسمی فعالیت‌های اجرایی، به دستگاه‌ها ابلاغ شد. در این سند، 9 وزارتخانه و 5 سازمان و نهاد متولی اجرای بندهای مختلف هستند. اهداف و شاخص‌های کلان در ماده 1 این سند پیش‏ بینی شده است که به‌موجب آن، جمهوری اسلامی ایران تا سال 1404 ضمن ارتقای اثرگذاری فناوری‌ نانو در بهبود کیفیت  زندگی باید به اهدافی نظیر کسب دو درصد از بازار جهانی در حوزه فناوری نانو، دستیابی کشور به جایگاه پنجم جهان در تولید علم ‌نانو و جایگاه پانزدهم در ثبت اختراعات نانو در دفاتر معتبر جهانی و ایجاد هشتاد هزار شغل تخصصی در این حوزه دست پیدا کند. به‌علاوه، برای هر یک از دستگاه‌های اجرایی به‌طور مشخص در چند محصول و فناوری مأموریت‌هایی محول شده و ابزارهای مختلفی از قبیل خرید دولتی، سیاست‌های تشویقی برای مصرف محصولات فناوری نانو ساخت داخل، صدور مجوزها و تدوین آیین‌نامه‌ها و استانداردها پیش‌بینی شده است.

مطابق با ماده 19 این سند، مسئولیت اجرای این تصویب‏نامه در دستگاه‌های اجرایی برعهده بالاترین مقام دستگاه ذیربط قرار دارد.  همچنین در ماده 20 تصریح شده است که کلیه دستگاه‏های اجرایی مشمول این تصویب‏ نامه موظفند گزارش عملکرد شش ماهه اجرای این تصویب ‏نامه را به ستاد ویژه توسعه فناوری ارائه کنند و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور گزارش عملکرد اجرای این سند را سالیانه به هیئت وزیران ارائه خواهد کرد. همچنین بر اساس تبصره ماده 20 سند مذکور، گزارش ‏های عملکرد دستگاه‏ های ذی‏ربط اجرای سند در «سامانه پایش اجرای سند» ثبت خواهد شد. که بر این اساس، پرتال «فناوری نانو در ایران 1404» به منظور اطلاع رسانی در خصوص ارائه آمار، اطلاعات و گزارش‏های مربوط به آخرین وضعیت اجرای «سند گسترش کاربرد فناوری نانو در افق 1404» به عموم مردم و کلیه‏ی بازیگران و ذینفعان توسعه این فناوری در کشور راه اندازی شده است.

سایت این سند به آدرس http://1404.nano.ir

این سند که در سالهای قبل تهیه شده است برای علاقمندان به فناوری های نانو احتمالا ایده ها یی را می سازد. برای دریافت آن اینجا کلیک کنید .

تاریخ: ۹۹-۲-۳۱
عنوان صفحه: اخبار
عنوان مطلب: سند گسترش فناوری نانو ۱۴۰۴
مرجع: http://1404.nano.ir
نهیه کننده :  
تایید کننده :  

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *