۱۳۹۹/۱۲/۲۳
فعالان و مدیران صنعت بیمه پذیرفتهاند که تحول باید در این حوزه رخ دهد و نتیجه این پذیرش نیز ایجاد تحولات چشمگیر در روشهای فروش و خدمات پس از فروش بوده است. حسن سعیدی، مدیر برنامهریزی و توسعه بازار شرکت بیمه سامان با اشاره به اینکه تغییر و تحول در همه اجزای صنعت بیمه، از نمایندگان و کارگزاران تا مدیران بالادستی و حتی نهاد ناظر به خوبی قابل مشاهده است، اظهار کرد: همهگیری کرونا، سرعت این تحولات را بسیار بیشتر کرد، به طوری که تحول دیجیتال و خدمات آنلاین امروز به یک خواسته عمومی در میان بیمهگذاران و یک فعالیت جاری در میان بیمهگران تبدیل شده است.
وی با تاکید بر اینکه هر گونه تحول به فرهنگسازی و اقدامات زیرساختی نیاز دارد، «کرونا» را کاتالیزوری در فرآیند تحول بیمهگری خواند و با بیان اینکه سرعت ارائه خدمات دیجیتال در حال افزایش است، اظهار کرد: اکنون زمان آن است که راهکارهای عملی برای تحول دیجیتال را به اکوسیستم بیمهای کشور تزریق کنیم. سعیدی «اینشورتکها» را بسترهای آماده و بسیار مناسبی برای ایجاد تحول در صنعت بیمه خواند و گفت: شرکتهای بیمه میتوانند با استفاده از این ظرفیت، هم هزینههای خود را کاهش داده و هم سرعت خدماترسانی به مشتریان را افزایش دهند که در نتیجه ضمن افزایش بهرهوری، ضریب نفوذ بیمه نیز افزایش یابد. مدیر برنامهریزی و توسعه بازار شرکت بیمه سامان به ایجاد فضای رقابتی میان شرکتهای بیمه و نیز رایج شدن فرهنگ استفاده از نوآوریها اشاره و خاطرنشان کرد: شبکه فروش، تشنه استفاده از نوآوری و فناوری است، اما نباید این تصور به وجود بیاید که فناوری، رقیب شبکه فروش است، بنابراین متولیان و فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور باید در این زمینه اقدام کرده و مسیر را برای حرکت همه فعالان صنعت بیمه روشن کنند و راهکاری عادلانه برای تمامی کانالهای توزیع بهخصوص شبکه فروش ترسیم و پیادهسازی شود. به گفته سعیدی ایجاد کنسرسیوم شرکتهای بیمهگر برای به اشتراکگذاری منابع، دادهها و دانش در حوزههای مختلف بیمهگری برای ایجاد همافزایی در فرآیندهای اینشورتک و تحول دیجیتال الزامی است.