این خبر ها را ملاحظه بفرمایید :
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی
زمان رونمایی از اولین قطار ملی مشخص شد
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی درباره زمان رونمایی از اولین قطار ملی توضیحاتی داد.
به گزارش سرویس اجتمایی صبح قزوین؛ علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی درباره تولید قطار ملی اظهار کرد: قطار ملی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، متروی تهران و شهرداری در حال راهاندازی است و صندوق نوآوری و شکوفایی در کنار این متولیان ایستاده است.
وی در پاسخ به این سوال که قطار ملی چه زمانی به بهره برداری میرسد، گفت: در بهمن ماه اولین نمونه قطار ملی رونمایی خواهد شد.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه پروژه تولید قطار ملی جزء پروژههای دانش بنیان است، گفت: این پروژه بخشهای مختلفی دارد؛ ما سرویسی برای توسعه بازار شرکتهای دانش بنیان داریم و از افرادی که محصولات دانش بنیان را خریداری میکنند حمایت میکنیم که این سرویس هم اکنون در این پروژه به کار گرفته شده است.
۱۸ دی ۱۳۹۹رئیس جهاد دانشگاهی:
تولید قطار ملی با استانداردهای بینالمللی و فناوری بومی
رئیس جهاددانشگاهی در بازدید از روند اجرای پروژه سیستم رانش واگنهای مترو ابراز امیدواری کرد تا بعد از افتتاح قطار ملی با مشارکت کنسرسیوم شرکتهای همکار قرارداد تامین ۴۲۰ واگن منعقد شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهاد دانشگاهی، حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی با حضور در واحد علم و صنعت از پروژه سیستم رانش واگنهای مترو بازدید کرد.
طیبی در این بازدید با تاکید بر اینکه پروژه تولید واگن ملی یکی از پروژههای استراتژیک کشور است عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در این پروژه ملی بهعنوان مسئول طراحی و ساخت سیستم رانش واگنهای مترو که بخش اصلی و فناورانه پروژه بوده، بسیار خوب عمل کرده و از برنامه زمانبندی جلوتر است.
وی با بیان اینکه در این پروژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رضایت کامل از عملکرد جهاد دانشگاهی دارد تاکید کرد: تلاشهای جهاد دانشگاهی و شهرداری تهران در اجرای پروژه با رعایت استانداردهای بینالمللی و فناوری بومی است.
رییس جهاد دانشگاهی بابیان اینکه امیدواریم بعد از افتتاح قطار ملی بتوانیم با مشارکت کنسرسیوم شرکتهای همکار قرارداد تامین ۴۲۰ واگن مورد نیاز کشور را در فاز یک منعقد کنیم افزود: با انعقاد این قرارداد علاوه بر صرفهجویی قابلتوجه ارزی و حل مشکل شرکتهای متروی شهری برای هزاران نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد میشود.
یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹
قطار شهری مشهد واگن ملی میسازد
شرکت بهرهبرداری قطار شهری مشهد با ستاد فناوریهای فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تولید واگن ملی مشارکت میکند.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطارشهری مشهد گفت: درجلسهای که با دبیر ستاد توسعه فناوریهای فضائی و حملونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گزارشی از عملکرد شرکت بهرهبرداری قطار شهری مشهد در عرصه مهندسی معکوس و بومیسازی قطعات و تجهیزات سیستمهای حملونقل ریلی درون شهری ارائه کردیم که با استقبال روبهرو شد. در این جلسه که با حضور مدیران وزارت صنایع، کارگروه تولید واگن ملی و مدیران مجموعه معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری برگزار شد، عملکرد شرکت بهرهبرداری قطار شهری مشهد مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
به گزارش «خبربان» و به نقل از تسنیم۳۰ دی ۱۳۹۹
موفقیتآمیز بودن ساخت پیچیدهترین قسمت قطارملی در جهاددانشگاهی
رئیس جهاددانشگاهی از موفقیتآمیز بودن ساخت پیچیدهترین قسمت قطارملی توسط این سازمان خبر داد. – اخبار سیاسی –
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا طیبی،رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به بازدیدهای اخیر مسئولان کشوری از پروژه مهم سیستم رانش واگنهای مترو در واحد علم و صنعت گفت: اجرای پروژه قطارملی مهمترین پروژه کشور با این حجم از ساخت داخل و با فناوری پیشرفته بومی خواهد بود، لذا با حضور در این بازدیدها و تشریح توانمندیهای جهاددانشگاهی به سهم خود تلاش کردم تا پروژه قطار ملی با موفقیت به سرانجام رسیده و ساخت داخل و تولید انبوه آن هرچه سریعتر آغاز شود.
از اینهمه خبر توسط افراد و نهاد های مختلف آیا می توان بر اساس یک نظام خبر رسانی صنعتی و مدیریتی به این سووالها پاسخ داد که :
تحقیق و توسعه و طراحی قطار با همه اجزایش توسط چه نهادی انجام می شود؟
ساخت نمونه کجا و توسط چه کسی انجام می شود؟
تولید صنعتی توسط چه ارگان و یا شرکتی انجام می شود؟
و سووالهای بسیار دیگر .
اما شرکت واگن پارس که بنا به تاریخجه اش در ساسال ۱۳۶۳ شروع به تولید کرده و تاکنون بر اساس اعلام خودش به چندین کشور حتی صادرات واگن داشته است در کجای این طرح بزرگ قرار دارد؟
در کشور های مختلف و به خصوص کشورهایی که به یک حرکت درست برای انجام یک کار درست برنامه ریزی می کنند اپلین اصل استفاده از تمامی امکانات مرتبط با آن تحت یک مدیریت منسجم و سازمان یافته است . برای طرحهایی که به چندین بخش و رشته صنعتی و یا ترکیبی از فعالیت های متفاوت نیاز دارد معمولا یک پلتفرم تکنولوژی ایجاد می شود تا آن را هدایت کند . مدیریت تکنولوژی آن را بر اساس امکانات و محدودیت ها برنامه ریزی می کند و ……
خودرو ملی هم همینگونه پیشرفت که ادامه دار نشد.
موتور ملی هم همینطور
و…….