نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 2:19 ب.ظ

راه اندازی ایستگاه های تعویض باتری توسط بزرگترین شرکت باتری جهان

کریس یانگ – 19 ژانویه 2022 – ایستگاه مبادله EVOGO CATL/YouTube

بر اساس گزارش رویترز، شرکت فناوری معاصر آمپرکس چین (CATL)، بزرگترین سازنده باتری خودروهای الکتریکی (EV) جهان، خدمات تعویض باتری را در روز سه شنبه، 18 ژانویه راه اندازی کرد.

این سرویس جدید که EVOGO نام دارد به رانندگان خودروهای برقی این امکان را می دهد که باتری های تخلیه شده خود را با یک باتری کاملاً شارژ شده در کمتر از یک دقیقه تعویض کنند. EVOGO و سایر سرویس‌های مشابه می‌توانند به کاهش به اصطلاح «اضطراب برد» کمک کنند، که یکی از اصلی‌ترین عواملی است که مالکان خودروهای احتراق داخلی را از تغییر در طی سال‌ها باز می‌دارد.

مدیر کل CATL، Chen Weifeng در طی یک رویداد پخش زنده اعلام کرد که این شرکت ایستگاه های مبادله ای را در ده شهر چین راه اندازی خواهد کرد و کاربران می توانند از طریق یک برنامه از این سرویس استفاده کنند. ویفنگ گفت: «ما باتری را به‌عنوان یک محصول مشترک، به جای یک محصول مصرفی برای استفاده شخصی در نظر می‌گیریم.

آیا ایستگاه های تعویض باتری خودروهای برقی در سطح جهانی شروع به کار خواهند کرد؟

به گفته Weifeng، جدا از اضطراب برد، این سرویس جدید همچنین به کاهش هزینه های خرید و راه اندازی یک وسیله نقلیه الکتریکی کمک می کند. برای شروع، این سرویس با Bestune NAT EV گروه خودروسازی چینی FAW سازگار خواهد بود و این شرکت به زودی یکپارچه سازی برای سایر وسایل نقلیه اضافه خواهد کرد.

شرکت‌های دیگری که قصد کمک به کاهش اضطراب برد در چین را دارند، می‌توان به تولیدکننده خودروهای برقی NIO اشاره کرد. این شرکت از سال 2000 به تدریج به شبکه خود با بیش از 700 ایستگاه تعویض باتری اضافه کرده است. خدمات شرکت می تواند باتری را در سه دقیقه تعویض کند. شرکت دیگری به نام جیلی می خواهد تا سال 2025  تعداد5000 ایستگاه تعویض باتری EV در سراسر جهان راه اندازی کند.

اگرچه نمونه‌های زیادی از شرکت‌هایی که خدمات مشابهی را در خارج از چین راه‌اندازی می‌کنند وجود ندارد، استارت‌آپ Ample مستقر در سانفرانسیسکو اخیراً با اوبر همکاری کرد تا خدمات تعویض باتری را به رانندگان خود در کالیفرنیا ارائه دهد. از سوی دیگر، تسلا، بزرگ‌ترین سازنده خودروهای برقی جهان، طرح تعویض باتری را آزمایش کرد، اما تصمیم گرفت که به‌جای آن روی شبکه سوپرشارژر خود تمرکز کند. فناوری سوپرشارژر این شرکت مستقر در ایالات متحده می تواند تا 200 مایل (321 کیلومتر) برد را تنها در 15 دقیقه شارژ کند و این خودروساز اخیراً اعلام کرده است که ممکن است به زودی استفاده از آن را در سطح جهانی باز کند تا صاحبان برندهای دیگر نیز بتوانند از این شبکه استفاده کنند. .

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *