31 جولای 2024
طبق تحقیقات جدید RAND، پلتفرمهای آنلاین به رشد کارآفرینی در سالهای اخیر کمک کردهاند، به ویژه به کسبوکارهای کوچک متعلق به افراد سیاهپوست، زن و جوانتر کمک میکنند.
محققان با مطالعه یک پلتفرم بزرگ که برای کمک به صاحبان کسبوکار در راهاندازی، رشد و حفظ کسبوکارشان طراحی شده است، دریافتند که هزینههای نسبتاً پایین مربوط به انجام کسبوکار آنلاین – و همچنین ابزارهای داخلی – برای کمک به کارآفرینان برای شروع بسیار مهم است.
محققان مرکز مسیرهای طبقه متوسط خانواده RAND Lowy میخواستند نقش پلتفرمهای آنلاین را در رشد کسبوکارهای کوچک بررسی کنند و اولین تیمی هستند که به اطلاعات پلتفرم تجارت جهانی Shopify دسترسی پیدا کردند که حدود 10 درصد از -بازار تجارت الکترونیک در ایالات متحده را تشکیل میدهد.
تحقیق RAND یکی از اولین بررسیهای مقیاس بزرگ کسبوکارهای آنلاین است که شامل اطلاعاتی در مورد بیش از 300000 کسبوکار است که ویترین فروشگاه آنلاین دارند. این تحقیق با بودجه مستقل از بنیاد Ewing Marion Kauffman پشتیبانی شد.
لیزا آبراهام، مدیر پروژه و اقتصاددان در RAND، یک سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی، میگوید: «دادههایی که ما بررسی کردیم، شواهدی را ارائه میکند که پلتفرمها موانع ورود را کاهش میدهد و نوع جدیدی از کارآفرین را قادر میسازد. زنان و کارآفرینان سیاهپوست بیشتری از این پلتفرم استفاده میکنند، بیش از آنچه در دادههای در دسترس عموم مشاهده میکنیم.»
محققان همچنین حدود 4000 تاجر Shopify را مورد بررسی قرار دادند تا در مورد ویژگیهای صاحبان مشاغل و چالشهای کلیدی که در حین راهاندازی کسبوکارشان تجربه میکنند بیشتر بیاموزند.
نوآوری کسب و کار در ایالات متحده در دهه های اخیر عقب مانده است، به طوری که این کشور کاهش قابل توجهی در نرخ کارآفرینی و ایجاد مشاغل کوچک نسبت به سایر کشورهای مشابه داشته است.
اما از زمان همهگیری COVID-19، نرخ ایجاد مشاغل جدید در ایالات متحده به طور چشمگیری افزایش یافته است. یکی از عوامل بالقوه این روند، گسترش کسب و کارهای خرده فروشی آنلاین و صاحبان مشاغل جدید است.
محققان RAND همه مشاغلی را که برای اولین بار در هر زمانی بین سالهای 2017 تا 2021 در Shopify شروع به کار کردند، بررسی کردند و درآمدهای آنها را بین سال اول و دوم خود در این پلتفرم بررسی کردند. حدود 50 درصد فروش سالانه بالاتر و 46 درصد فروش سالانه یکسان یا کمتر داشتند.
حدود 73 درصد از بازرگانان کاملاً آنلاین و بدون فروشگاه فیزیکی کار می کنند و 28 درصد کارکنانی دارند که به فرم های W-2 نیاز دارند. در حالی که برخی از کارآفرینان تمام وقت با کسب و کار آنلاین خود کار می کنند، حدود نیمی از آنها کمتر از 30 ساعت در هفته را در شرکت خود کار می کنند.
اکثر صاحبان مشاغلی که در نظرسنجی RAND شرکت کردند، کارآفرینان سریالی نبودند. شصت و نه درصد گزارش کردند که شغل قبلی آنها یک شغل معمولی تمام وقت یا پاره وقت بوده است، در حالی که تنها یک چهارم از آنها گفته اند که بلافاصله قبل از شروع کسب و کار فعلی خود صاحب یک تجارت دیگر بوده اند.
اکثر مالکان کسب و کار خود را با سرمایه اولیه نسبتاً کمی شروع کردند و بیش از نیمی از آنها گزارش دادند که کمتر از 5000 دلار برای ایجاد تجارت خود استفاده کرده اند.
حدود 66 درصد از صاحبان مشاغل مورد بررسی زن و 15 درصد سیاهپوست بودند، که بالاتر از حد معمول در میان صاحبان مشاغل خردهفروشی/عمدهفروشی در سراسر کشور بودند، که تنها 44 درصد زن و 7 درصد سیاهپوست هستند.
چهل و نه درصد از صاحبان مشاغل سیاه پوست گفتند که وام های کم هزینه یا اعتبار در مقایسه با تنها 19 درصد از صاحبان مشاغل سفید پوست بسیار مهم است. احتمال رد شدن درخواست وام برای کسب و کار آنلاین خود در هر مقطعی در گذشته، به احتمال زیاد مالکان سیاه پوست نسبت به مالکان سفیدپوست بیشتر بود.
بنجامین کی مستر، یکی از نویسندگان این تحقیق و کارشناس ارشد RAND، گفت: «کارآفرینان زن و سیاهپوست همچنان با چالشهای بسیار بزرگتری در مدیریت و رشد کسبوکار خود نسبت به همتایان خود که مرد و سفید هستند، مواجه هستند، که بازتابی از چالشهایی است که این کارآفرینان در طول تاریخ با آنها مواجه بودهاند.
این تحقیق در یک مقاله کاری RAND با عنوان “ماهیت در حال تغییر کارآفرینی در ایالات متحده: شواهدی از Shopify” و دو خلاصه تحقیقاتی مرتبط مشخص شده است. دیگر نویسندگان این تحقیق گابریل هاسلر و برایان فیلیپس هستند.