23 اکتبر 2024 -توسط Frontiers Journals-اعتبار: مرزهای علوم کامپیوتر (2023).
در محیطهای آموزشی، معلمان اغلب نیاز دارند به جای یک جمله، چند سؤال درک مطلب را برای یک متن تنظیم کنند. چگونگی به دست آوردن و بهره برداری از یک بازنمایی در سطح پاساژ آگاه از پاسخ و متن، یک چالش است.
برای حل این مشکل، یک تیم تحقیقاتی به رهبری Qi Liu تحقیقات جدید خود را در 15 اکتبر 2024 در Frontiers of Computer Science منتشر کردند.
این تیم یک شبکه آگاه از پاسخ و متن آگاه سلسله مراتبی را برای تولید سؤال پیشنهاد کرد که بر چگونگی ساخت و بهره برداری از ارایه پاساژ برای ایجاد سؤال تمرکز دارد. در مقایسه با نتایج تحقیقات موجود، روش پیشنهادی میتواند به طور موثر از عبارات برای ایجاد سؤال استفاده کند.
در این تحقیق، شبکه عمدتاً شامل دو ماژول است، یعنی رمزگذار عبور سلسله مراتبی (HPE) و رمزگشای عبور آگاه سلسله مراتبی (HPD). به طور خاص، HPE از توجه دو سطحی آگاه از پاسخ و متن آگاه با استدلال چند جهشی تشکیل شده است، که هدف آن ایجاد نمایش بهتری از پاسخ آگاهانه و متن آگاه در سطح پاساژ است.
HPD از یک رمزگشای پاساژ آگاه و یک مکانیسم کپی سه طرفه تشکیل شده است تا تعیین کند که در طول رمزگشایی چه مقدار اطلاعات سطح عبور مورد نیاز است و کلمات کمیاب را از جمله یا متن خاص پاسخ کپی می کند.
نتایج تجربی گسترده و مطالعات موردی نشان میدهند که شبکه سلسله مراتبی پاسخ آگاه و آگاه از محتوا پیشنهاد شده در این مقاله میتواند به طور مؤثر از معابر برای ایجاد سؤال استفاده کند.
این تیم همچنین قصد دارد شبکه خود را به سوالات چند زبانه گسترش دهد و برای انواع مختلف سوالات در موضوعات مختلف بهینه شود.