نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

27 خرداد 1403 1:28 ب.ظ

قدرت اینتل در ایجاد و انتقال هوش مصنوعی به محیط کار

قدرت اینتل در ایجاد و انتقال هوش مصنوعی به محیط کار

13 مه 2024 -توسط وایات گرانتهام فیلیپس-اعتبار: AP Illustration/Jenni Sohn

این روزها هوش مصنوعی تقریباً به هر جایی که نگاه می کنید، از جمله محل کار، وجود دارد.این بدان معناست که آموزش کارکنان در مورد فناوری و استفاده مسئولانه از آن بسیار مهم است. این امر بسیار مهمی است، به خصوص که تجاری سازی هوش مصنوعی مولد به رشد سریع خود ادامه می دهد. اکنون برخی از بازیگران فناوری به امید برآوردن این نیاز، ابتکاراتی را آغاز کرده اند.

کریستی پامبیانچی، مدیر ارشد اینتل، اخیراً با آسوشیتدپرس در مورد اینکه چگونه سازنده تراشه‌های نیمه‌رسانا برنامه‌نویسی آموزشی هوش مصنوعی را فراتر از دیوارهای شرکت گسترش می‌دهد – و همچنین بهترین شیوه‌ها در مورد پیاده‌سازی هوش مصنوعی در نیروی کار از دیدگاه منابع انسانی صحبت کرد. گفتگو برای وضوح و طولانی بودن ویرایش شده است.

س: از زمانی که در آگوست 2021 به اینتل پیوستید، مکالمات در مورد هوش مصنوعی در نیروی کار چگونه تکامل یافته است؟

پاسخ: محصولات اینتل بخشی از چرخه نوآوری هوش مصنوعی هستند که به صورت پیوسته در حال انجام است. اما این فناوری همچنین دنیای کار را متحول می‌کند – بنابراین فکر کردن به هر دوی اینها کار ساده‌ای است.

فکر می‌کنم هوش مصنوعی از حدود یک سال پیش به بخش بزرگ‌تری از گفتگو پیرامون نیروی کار، به‌ویژه هوش مصنوعی مولد تبدیل شد. جامعه منابع انسانی و بسیاری از شرکت‌های بزرگ در چند سال گذشته درگیر پیوسته هوش مصنوعی بوده‌اند، اما شتاب در حال حاضر را می‌توان در نرخ پذیرش رو به رشد افرادی که با ابزارهای هوش مصنوعی مولد آزمایش کرده یا از آنها استفاده کرده‌اند، مشاهده کرد.

س: اینتل چه اقداماتی را برای کمک به آموزش کارکنان در مورد هوش مصنوعی انجام می دهد؟

پاسخ: ما توجه زیادی به فضای آموزشی می‌کنیم—از طریق برنامه‌هایی که بر تجهیز شرکت‌کنندگان نیروی کار فعلی و آینده به مهارت‌های مناسب برای استفاده تأثیرگذار و مسئولانه از فناوری هوش مصنوعی متمرکز هستند.

در برنامه “آمادگی دیجیتال” خود، در بیش از 28 کشور با بیش از 100 مشارکت عمومی و خصوصی برای ارائه برنامه‌های آگاهی هوش مصنوعی در سراسر جهان همکاری می‌کنیم. ما همچنین چیزی به نام “هوش مصنوعی برای نیروی کار” توسعه داده ایم – که در آن سعی می کنیم محتوا و همچنین آمادگی شغلی را ارائه دهیم.

س: درباره ابتکار «هوش مصنوعی برای نیروی کار» بیشتر بگویید.

پاسخ: اینتل بیش از 500 ساعت محتوای هوش مصنوعی رایگان برای کالج‌های محلی در سراسر ایالات متحده ایجاد کرده است که می‌تواند به برنامه درسی موجود اضافه شود یا برای کمک به توسعه گواهی‌های جدید استفاده شود.برای مثال، منطقه کالج جامعه کانتی ماریکوپا، با ما همکاری کرد تا یک برنامه دو ساله مدرک AI Associate را راه اندازی کنیم. و سپس می توان این موارد را به عنوان مدارک معتبر برای استخدام استعدادها به جامعه اشتغال آورد.

س: چگونه صنعت می تواند موانع دسترسی به این نوع فناوری را از بین ببرد؟

پاسخ: برخی از کارهایی که ما سعی می کنیم با این برنامه ها انجام دهیم، کاهش مانع ورود به هوش مصنوعی است. ما واقعاً سخت تلاش می‌کنیم تا محتوا و برنامه‌هایی ایجاد کنیم که افراد را در جایی که هستند ملاقات کند – و به آنها کمک کند تا این فناوری را امتحان کنند.

مقیاس بندی محتوا به کالج های محلی، که می دانیم نقطه دسترسی اصلی برای آموزش پس از متوسطه در ایالات متحده است، کلید برنامه “AI for Workforce” ما است. و 40 درصد از مدارس شرکت کننده در این طرح موسسات خدمات اقلیت هستند.

س: چگونه محل های کار می توانند از آنچه هوش مصنوعی ارائه می دهد استفاده کنند و در عین حال نگرانی های ایمنی و اخلاقی در مورد این فناوری را در نظر داشته باشند؟

پاسخ: هر فناوری باید با مسئولیت پذیری اجرا شود و هوش مصنوعی تفاوتی ندارد.

در اینتل، مجموعه‌ای از اصول را برای استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی منتشر کرده‌ایم – و ابتکارات مشابهی در جامعه منابع انسانی در سراسر صنایع وجود داشته است. من فکر می کنم یک فرض اساسی که باید از بین برود این است: انسان در مرکز. هوش مصنوعی و هوش مصنوعی مولد می توانند کار را تقویت کنند، اما انسان ها باید تصمیم گیرنده باشند.

اولین چیز این است که با کارمندان خود شفاف باشید و آنها را در فرآیند مشارکت دهید. این مهم است که با پایگاه کارمندان خود برای دریافت ایده‌هایی در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند نتایج بهتری را در مشاغل آنها به ارمغان بیاورد – و از این صداها در حین استفاده از این فناوری برای پیشبرد اهداف گسترده‌تر شرکت استفاده کنید.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *